  • Data: 2023-02-14 14:58:20
    Temat: Re: Akcelerometr, inklinometr...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Feb 2023 14:05:26 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > Przykłądam do dowolnej płaszczyzny urządzenie. Zerowanie, kropka jest w
    > centrum. Ma być nadal w centrum jeżeli będzie nadal równoległe ale
    > przesunięte lub odsunięte od płaszczyzny.
    >
    > Czyli po przyłożeniu do dowolnie pochylonej płaszczyzny X i Y zeruję.
    > X i Y mają być równe zero dopóki płaczyzna XY urządzenia jest równoległa
    > do płaczyzny na któej wyzerowano. X i Y nie może się zmieniać przy
    > obrocie w osi Z, mie może się zmieniac gdy przesuwamy po wskazanej
    > wsześniej zerowaniem płaszczyźnie, nie może się zmieniać gdy odsuwamy
    > wzdłuż osi Z.

    A kiedy sie moze zmieniac?

    > Ma działac jak zwykłą poziomica 2D (okrągła libelka) ale
    > "poziom/równoległość" ma wskazywać nie do powierzchni kuli ziemskiej ale
    > do wcześniej wskazanej zerowaniem powierzchni.

    No to potrzebujesz żyroskopy i całkowanie w czasie,
    bo samym inklinometrem tego nie zrobisz.

    A zyroskopy w tym czujniku prawdopodobnie są za mało dokładne i
    stabilne, aby to dobrze działało.

    Kiedys widzialem takie komercyjne urządzenia, ale teraz nie potrafie
    odszukac. Słuzyło do sprawdzenia równoległosci dwóch osi.

    J.