    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Ajax - kwestie bezpieczeństwa
    Date: Thu, 27 Dec 2012 00:17:41 +0100

    W dniu 2012-12-26 20:01, Borys Pogoreło pisze:

    > Mam wrażenie, że próbujesz wpleść do tej komunikacji elementy, które nie
    > powinny być jej częścią, jak właśnie reakcję na przekierowania. Przyjmij,
    > że z serwera zawsze dostaniesz jakieś czytelne dane. Jeśli ich nie ma, to
    > wystąpił błąd. A wszelkie dane o przekierowaniach, wynikach operacji, ew.
    > komunikatach lub wręcz cała nowa zawartość strony powinny być zawarte w
    > tych danych. I już dalej kod po stronie klienta niech sobie z tym radzi.

    Tak, jasne. Właśnie tak zamierzam postępować. To chyba jedyna słuszna
    implementacja Ajaxa - tak mi się wydaje.

    > Kombinujesz z rozszerzeniem funkcjonalności edytora WYSIWYG czy operujesz
    > na edytowanej zawartości?

    To drugie. Po stronie serwera muszę mieć formatki HTML, które da się
    edytować w edytorach WYSIWYG.Słabo mi się robi gdy widzę cudze projekty,
    w których kawałki HTML powrzucane są w PHP, Ajax i z tej mieszaniny
    generuje się strona WWW. Korekta takiego tworu to syzyfowa praca.

    > Zawsze można poszukać gotowca ;)

    Taaa... tylko gdy w takim gotowcu coś nie gra, to mamy niezły problem.
    Kolega robił wyjeżdżające okienko do zapisania się do newslettera na
    takim gotowcu. W niektórych pozycjach wskaźnika myszy zaczynało ono
    skakać jak opętane. Nie zapanował nad tym bo tylko jakiś jeden parametr
    dawał się regulować. Firma zleciła więc mi napisanie w JS procedury
    wysuwania okna. Jedna nieduża klasa i żadnych efektów ubocznych j/w.
    Poprawianie cudzego kodu zajęłoby mi wieki.