    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
    Date: Mon, 31 Aug 2020 12:22:28 +0200

    W dniu 2020-08-31 o 12:09, Cavallino pisze:

    > A w metrach to ile to jest?

    > Czyli sam sobie odpowiedziałeś na pytanie - skoro dało się Ciebie
    > wyprzedzić prawym pasem, to jak najbardziej złamałeś przepis i
    > powinieneś być ukarany.
    > Lewy pas nie służy do "jazdy bo coś tam", tylko do wyprzedzania - i
    > wyłącznie do tego.
    >
    > Takich miłośników lewego pasa widzę codziennie i każdy z nich miałby
    > podobnie kretyńską wymówkę.

    > To tylko potwierdza opinie o polskiej policji - interesują się wyłącznie
    > przekraczaniem prędkości, resztę mają w pompie.
    > Powinni ukarać Was obu bo było za co.

    Mogę ci tylko napisać, co odpowiedzieli policjanci na zarzut poparty
    nagraniem - że owszem jest zasada poruszania się prawym pasem, ale jest
    ona bezwarunkowa. Jeżeli np. jestem wyprzedzamy przez pojazd jadący
    prawym pasem, to nie mogę zjechać na prawy pas zajeżdżając mu drogę.
    Ponieważ wykonując manewr zmiany pasa ruchu należy zachować szczególną
    ostrożność i udzielić pierwszeństwa kierującemu, który już porusza się
    po pasie na który chcemy wjechać.