  • 21. Data: 2011-10-19 09:27:42
    Temat: Re: Adobe Photoshop Elements 7.0 do D90 róźnica podgląd/zapisan plik
    Od: Marcin Stawny <m...@U...onet.pl>

    W dniu 2011-10-18 22:03, Arekmet pisze:

    > Użytkownik "Marcin Stawny" <m...@U...onet.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:j7ka48$j59$...@n...onet.pl...
    >
    > Mój fragment: "kolor: Profil ICC sRGB IEC61966-21 ( u mnie w opcjach
    > zapisu każdego
    > jpg'a jest zaznaczony) "
    >
    > Czyli mam tej opcji nie zaznaczać ? kurcze muszę to po testować tylko
    > czasu nie ma i oczy po pracy zmęczone:)

    Ja u siebie, przy eksporcie do jpg miałem opcję "konwertuj do sRGB" ale
    ona nie działała prawidłowo, więc zanim zapisywałem do jpg, to
    konwertowałem z profilu źródłowego właśnie do sRGB IEC61966-21 (barwy
    zostawały te same) i potem zapisywałem w jpg (zostawiając "konwertuj do
    sRGB bez zmian). Po takiej operacji barwy się nie zmieniały.

    --
    Marcin Stawny
    http://marcinstawny.com

  • 22. Data: 2011-10-19 12:51:12
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-10-17 14:02, T...@s...in.the.world pisze:

    > Sciagnij sobie wersje probna 30dniowa...

    Dla informacji PSE 9 ma wersję 30-dniową po polsku i płynnie przechodzi
    w zakupioną, nie było tego w wersji 8, ja musiałem odinstalować
    angielską i zainstalować kupiony polski.

  • 23. Data: 2011-10-19 14:26:27
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <e...@v...goo
    glegroups.com>,
    XX YY <f...@g...com> wrote:

    > Maly PS ma b dobra wolarke raw , uzywam jej chetniej
    > od LTR jesli nie musi byc wsadowo.
    Ktora wersje Elementsa masz na mysli? I ktora wersje Lightrooma?

    > Nie wiem dlaczego musisz kupic nowa wersje PS. Ja zakupilem kiedys za
    > jedyne ok 80 euro i dogrywam kolejne aktualizacje na pierwotny numer
    > licencji , niczego nie doplacam wiecej . Sa rozne rodzaje licencji ?

    Znaczy z Elementsa 2 czy 4 masz teraz za darmo aktualnego?

    TA

  • 24. Data: 2011-10-19 14:28:11
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <2...@g...go
    oglegroups.com>,
    XX YY <f...@g...com> wrote:

    > zwyczajnie wchodze na strone adobe , sciagam ostatnia wersje pse ,
    > instaluje , podaje kod jaki dostalem przy zakupie pierwszej wersji. i
    > dziala . przynajmniejj do tej pory tak bylo-ostatnio sciagnalem pse9 i
    > dziala.

    Dziwne. To dlaczego uprady sa okreslone w cenniku jako platne?

    TA

  • 25. Data: 2011-10-19 20:28:32
    Od: "Arekmet" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Stawny" <m...@U...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:j7m56e$uob$...@n...onet.pl...

    Czym właściwie zasadniczo różni się Photoshop Lightroom od Adobe Photoshop
    Elements ?
    Lightroom kosztuje ponad 1000 zł a taki Photoshop Elements max 400...

    Ja w zasadzie robie proste rzeczy dla tego pytam tych co znają lepiej oba
    pakiety i mogą je porównać pod względem użytecznych narzędzi.
    Czy warto dopłacać do Lightroom'a bo w APE jest bardzo prosta wywoływarka do
    Raw - jest parę opcji ale większość robi się w jeszcze nie zapisanym
    zdjęciu.

  • 26. Data: 2011-10-20 06:09:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Okt., 22:28, "Arekmet" <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Czy warto dopłacać do Lightroom'a bo w APE jest bardzo prosta wywoływarka do
    > Raw - jest parę opcji ale większość robi się w jeszcze nie zapisanym

    1000 zl w zyciu nie jest warty. kupilem w akcji za 100 euro - musialem
    tylko sie zobowiazac wypalnic ankiete - odpowiedziec na paredziesiat
    pytan - mogacych sliuzyc dalszemu rozwojowi.
    Pytania byly idiotyczne - moim zdaniem nie majace nic wspolnego z
    rozwojem , ale to nie wazne teraz.

    LTR to wolarka rawow - czyli mozesz wywolac raw i exportowac do innego
    formatu graficznego.
    MOzliwosci obrobki sa niewielkie - jasniej ciemniej , jakies barwy
    selektywniej jasniej ciemniej , obrocic , dociac , korekta bledow
    obiektywu , odszumianie , ostrzenie. Lokalne rozjasnienie /
    sciemnienie okraglym pedzlem
    to samo z takim samym skutkiem zrobisz w pse.

    Ma jak wszystkie programy mozliwosci zarzadzania zbiorem zdjec ,
    archiwizacja , piblikacja w sieci ale tego nie otwieralem nawet.

    to co ma dobre to odszumianie nie powodujace spadku ostrosci i
    ostrzenie nie powodujace wzrostu szumow.

    do pelnej obrobki zdjec sie nie nadaje .

    Nie dochodze nim do lepszych wynikow niz dpp , chyba ze potrzebuje
    usunac AC we fisheyu - tego dpp nie robi.
    Mnie osobiscie latwiej jest uzyskac dobry kolor przy uzyciu dpp.

    W zasadzie kazda normalna wolarka dochodzisz do takiego samego wyniku
    koncowego , niekiedy komus latwiej odpowiada taka a nie inna
    ergonomia , intrface , taka a nie inna pozycja suwakow.
    nie jest to program , ktory nalezy bezwzgednie posiadac.
    Uzywam moze dla 10-20 %& obrabianych zdjec.

    W ape jest prosta wywolarka do rawow , wiecej nie potrzeba -
    przesylasz obraz np w 16 b do dalszej obrobki i robisz co chcesz.

  • 27. Data: 2011-10-20 06:13:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > W ape jest prosta wywolarka do rawow , wiecej nie potrzeba -
    > przesylasz obraz np w 16 b do dalszej obrobki i robisz co chcesz.

    zapomnialem

    w LTR mozesz wsadowo wywolac zdjecia , tzn wiele na raz z tymi samymi
    ustawieniami.
    w pse - nie wiem czy to jest mozliwe - nie szukalem.

  • 28. Data: 2011-10-20 14:26:02
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <4...@k...goo
    glegroups.com>,
    XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > obiektywu , odszumianie , ostrzenie. Lokalne rozjasnienie /
    > sciemnienie okraglym pedzlem
    > to samo z takim samym skutkiem zrobisz w pse.

    Ale nie na poziomie RAW.

    Poza tym tych mozliwosci w Lightroomie jest znacznie wiecej. Im dluzej
    tego uzywam tym wiecej ich widze.

    TA

  • 29. Data: 2011-10-20 14:27:08
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j7mh40$9ro$1@news.onet.pl>, Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    wrote:

    > Dla informacji PSE 9 ma wersję 30-dniową po polsku i płynnie przechodzi
    > w zakupioną, nie było tego w wersji 8, ja musiałem odinstalować
    > angielską i zainstalować kupiony polski.

    A, to nie wiem.
    Trzymam sie z daleka od polskich wersji.

    TA

  • 30. Data: 2011-10-20 16:32:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 20 Okt., 16:26, T...@s...in.the.world wrote:
    > In article
    > <4...@k...goo
    glegroups.com>,

    > Ale nie na poziomie RAW.
    >
    > Poza tym tych mozliwosci w Lightroomie jest znacznie wiecej. Im dluzej
    > tego uzywam tym wiecej ich widze.
    >
    > TA- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    nie ma ich znowu az tak wiele - mam na mysli obrobczych . Reszta mnie
    nie interesuje - web , diashow itd.
    teoretycznie jesli dokonac konwersji z raw do tiff 16 b nie powinno
    byc strat w ilosci zawartej informacji.
    Raw bazuje na formacie tif - stosowane sa rozne kompresje .
    Gdybym mial do wyboru jeden z tych dwu programow wybralbym pse.
    Akurat pse zaskoczyl mnie b.dobra wolarka rawow . Wynik jest w moim
    odczuciu znakomity - na poziomie aktualnych mozliwosci. Ale to tez
    zalezy od motywu - zddazalo mi sie, ze corellem , krory ma fatalna
    wolarke RAW w pojedynczych przypadkach dostalem wynik lepszy niz z
    LTR -stosujac w corelu dodatkowo tonemaping.

    Oczywiscie kazdy musi zdecydowac sam ,ale ja uwazam, ze nie ma
    najmniejszego sensu zakup tego programu jesli sie ma duzego PS a nawet
    malego , chyba ze ze wzgledu na obrobke wsadowa , czyli masowa , ale
    to zalatwiaja tez programy ktore kupuje sie z aparatem. Moim zdaniem
    ten program jest warty nie wiecj niz maly PSE czyli ponizej 100 euro -
    tyle mozna jeszcze wyrzuci w bloto - dla poprawy samopoczucia , czasem
    moze sie przydac ( odszumianie na wysokich ISO - jest rzeczywiscie
    swietne) .