  • 31. Data: 2010-06-29 21:36:47
    Temat: Re: Ada student contest
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2010-06-29 19:50, Michoo pisze:
    > Bo jest wydajny ;) a prolog niespecjalnie.

    Prolog jest wystarczająco wydajny w swoich zastosowaniach. Nie bardzo
    można porównywać Prologa i Matlaba. Oba języki mają swoje nisze i nie
    można jednego drugim zastąpić.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 32. Data: 2010-06-29 21:38:42
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2010-06-29 16:27, Karol Y pisze:
    > A ja się spytam. Gdybyśmy teraz od tak we wszystkich uczelniach zmienili
    > większość programu na Ade, Lispa, Haskela czy inny Erlang, to co by się
    > zmieniło poza tym, że nauka programowania dla większości stała by się
    > znacznie trudniejsza?

    A to trudność programowania leży w języku? Ciekawa teza...

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 33. Data: 2010-06-29 22:05:41
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Karol Y <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > większość programu na Ade, Lispa, Haskela czy inny Erlang, to co by się
    > zmieniło poza tym, że nauka programowania dla większości stała by się

    Ada w porównaniu z tłuczonym wszędzie C++ jest elegancka i prosta, byłoby
    wielu ludziom łatwiej. Z drugiej strony człowiek, któremu program C++ nie
    poleci w kosmos z tajemniczego powodu jest uboższy o cenne doświadczenia. :)

    Więc najlepiej byłoby, gdyby student mógł porównać języki -- zobaczyć, że
    w jednym coś istnieje, w innym nie, albo że rozwiązano to tak, a w innym
    inaczej.

    BTW na studiach miałem SML-a jako język roboczy do wykładu o podstawach
    weryfikacji i uważam, że to była jedna z najlepszych rzeczy jaka mnie
    tam spotkała.

    w.

  • 34. Data: 2010-06-30 06:10:55
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > A to trudność programowania leży w języku? Ciekawa teza...

    A to nie ma znaczenia czy będą uczyli za pomocą Javy czy któregoś z
    ezoterycznych języków?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2010-06-30 06:37:55
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > poleci w kosmos z tajemniczego powodu jest uboższy o cenne doświadczenia. :)

    A Twoich programów w Adzie ile poleciało w kosmos? Równie dobrze
    posiadacze 486 też mają się czuć bogatsi o "cenne" doświadczenie z tego
    powodu, że ich procesor lata w kosmos?

> [...]
    >
    > BTW na studiach miałem SML-a jako język roboczy do wykładu o podstawach
    > weryfikacji i uważam, że to była jedna z najlepszych rzeczy jaka mnie

    Nie wiem kiedy Ty miałeś studia, ale ja będąc teraz na ostatnim roku,
    mogę śmiało powiedzieć, że wygląda to zapewne zupełnie inaczej.
    Pasjonatów w PŁ jak na lekarstwo, tych zajmujących się programowaniem,
    to już w ogóle. Jak mówisz o jakimś wciągającym wykładzie
    przedstawiającym coś więcej niż powycinaną dokumentacje z manuali do
    konkretnych języków, to przez całe 4 lata nic takiego na oczy nie widziałem.

    Oczywiście mówie tutuaj o przedmiotach stricto sensu związanych z
    informatyką. Jak ktoś idzie na matematykę czy fizkę, to po tym co ja
    miałem z "tych" przemiotów, b. dużo potrafią dać ćwiczenia czy kontakt z
    prowadzącym.

    Ale to tak z mojej perspektywy.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2010-06-30 07:16:05
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Że koszt tworzenia i wdrożenia był jednorazowy, więc pewnie nie było
    > niespodzianek z budżetem.

    Tu się zgadzam. Ktoś zrobił to z głową na karku i chwała mu za to.

    > I pewnie dochodzili. Ale to dowód na co? Że lepiej było pyknąć demo w
    > dwa dni a potem latami rozbijać pociągi z ludźmi i mozolnie poprawiać
    > bugi?

    Na to, że ktoś wiedział jak się to robi profesjonalnie i tak też
    potrafił to zrobić? Naprawdę uważasz, że jak przyszło zlecenie, to szef
    zespołu powiedział - no panowie, takie rzeczy to tylko w Adzie!

    Zrobili w czym robili i tyle. Można kontynuować, że miasto ma
    zapotrzebowanie na takie oprogramowanie -> to nie idzie z ogłoszeniem do
    pana Kazia, tylko do konkretnych firm -> te w danej branży używają
    _najczęściej_ takiej, a takiej technologii -> i tutaj możemy się
    zastanawiać dlaczego właśnie tej.

    > Prawdopodobnie nastąpiła by stratyfikacja szkolnictwa, co pozwoliłoby
    > oddzielić uczelnie wyższe od szkół przygotowujących do zawodu -
    > przynajmniej nie byłoby wątpliwości, któro jest do czego. Obecnie
    > takiego podziału nie ma, co sprzyja degradacji systemu.

    Podniosło by to tylko trudność "przepychania" się dla większości. Masz
    rację, że mniej by się dostawało na "dzień dobry", ale tacy i tak
    odpadają po pierwszym semestrze / roku. Poza tym, co to da bez wymiany
    kadry uczącej. Myślisz, że doktorzy i profesorowie tam pracujący to
    pasjonaci? Mnie się wydaję, że do nauczania innych trzeba podchodzić
    inaczej niż po prostu do "pracy".

    --
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2010-06-30 07:30:44
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Byłoby mniej kiepskich programistów.

    To ja proponuje odebrać prawko każdemu kto nie jeździ tak dobrze jak
    Kubica. Rynek weryfikuje ile kto jest wart i daje szanse i tym lepszym i
    gorszym. Dzięki temu zleceniodawca ma szanse też wybrać kompromis między
    ceną a jakością.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2010-06-30 08:33:18
    Od: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com>

    Użytkownik Karol Y napisał:
> [...]
    > większość programu na Ade, Lispa, Haskela czy inny Erlang, to co by się
    > zmieniło poza tym, że nauka programowania dla większości stała by się

    http://www.devblogi.pl/2009/09/niebezpieczne-java-sz
    koy.html

    Pozdrawiam
    KK

  • 39. Data: 2010-06-30 17:57:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-30 10:33, Krzysiek Kowaliczek wrote:
    > http://www.devblogi.pl/2009/09/niebezpieczne-java-sz
    koy.html

    To kretyńskie narzekanie że współczesne dzieciaki nie mają dziurkacza do
    kart jest tak żałosne że trudno nazwać sensownym argumentem za czymkolwiek.

  • 40. Data: 2010-06-30 18:51:32
    Od: Boguś <n...@i...net>

    Dnia 30-06-2010 o 09:16:05 Karol Y <k...@o...pl> napisa?(a):

    > Podniosło by to tylko trudność "przepychania" się dla większości. Masz
    > rację, że mniej by się dostawało na "dzień dobry", ale tacy i tak
    > odpadają po pierwszym semestrze / roku.

    Większości uczelni zależy na studentach, bo student = kasa. Więc trzymają
    ich jak najdłużej do granic absurdu.

    A większość może zajęłaby się tym, co im lepiej będzie w życiu wychodzić.
    Mniej frustracji dla nich (i dla mnie też).

    --
    Boguś
    http://bogus.ovh.org/