  • 21. Data: 2010-06-29 08:47:43
    Temat: Re: Ada student contest
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2010-06-29 00:15, Maciej Sobczak pisze:

    > Akurat w przypadku Ady i Lispa powiedziałbym, że powinien się cieszyć
    > - to mu daje podstawę, żeby C# i Javy nauczyć się w przerwach na
    > kawę.

    Nie znajomość Ady daje taką podstawę. Uczenie na uczelni jakiegolowiek
    języka jest bez sensu...

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 22. Data: 2010-06-29 08:48:40
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2010-06-28 21:27, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > jedna osoba. Wszystko dlatego, że zarządzający działem R&D nie rozumie,
    > że jednego dobrego programisty nie da się ot tak zastąpić trzema
    > kiepskimi ani nawet nowymi.

    Jakim działem?:)

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 23. Data: 2010-06-29 14:27:15
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Przykład: bezobsługowa linia metra w Paryżu (numer 14) chodzi na
    > oprogramowaniu w wersji 1.0.0, wdrożonej w 1998 roku. Nigdy nie trzeba
    > było tego poprawiać. Czy w tej perspektywie projekt był drogi czy
    > tani?

    Ale to dowód na coś? Do wersji 1.0.0 to oni mogli miesiącami dochodzić.

    A ja się spytam. Gdybyśmy teraz od tak we wszystkich uczelniach zmienili
    większość programu na Ade, Lispa, Haskela czy inny Erlang, to co by się
    zmieniło poza tym, że nauka programowania dla większości stała by się
    znacznie trudniejsza?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2010-06-29 15:57:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-29 08:19, Piotr wrote:
    > Jest pewna duża, międzynarodowa firma spod Rzeszowa, która zajmuje się
    > pisaniem oprogramowania sterującego dla przemysłu lotniczego właśnie w
    > Adzie.

    No właśnie. Szum statystyczny. Szkoda.

  • 25. Data: 2010-06-29 16:02:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-29 10:43, Wit Jakuczun wrote:

    > A w Prologu? :)

    Przyznaje że nie widziałem ostatnio czegokolwiek napisanego w Prologu co
    trąciło by nauką w mojej okolicy, może juz niepopularny ;). Sam go nie
    używałem od przynajmniej 12 lat. Za to potykam się w kółko o matlaba
    często w zastosowaniach które są co najmniej słabo pasujące do niego.

  • 26. Data: 2010-06-29 16:38:16
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    > Przyznaje że nie widziałem ostatnio czegokolwiek napisanego w Prologu co
    > trąciło by nauką w mojej okolicy, może juz niepopularny ;).
    Nie uczą już paradygmatu programowania w logice? Prolog jest całkiem
    dobrym językiem do tego. ;)

    > Sam go nie używałem od przynajmniej 12 lat.
    Nie dziwi mnie to...

    > Za to potykam się w kółko o matlaba
    > często w zastosowaniach które są co najmniej słabo pasujące do niego.
    To prawda Matlab jest używany do wszystkiego...

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 27. Data: 2010-06-29 17:23:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-29 18:38, Wit Jakuczun wrote:
    > Nie uczą już paradygmatu programowania w logice? Prolog jest całkiem
    > dobrym językiem do tego. ;)

    Kiedys pamiętam studenta który na hasło "prolog" niesmiało zapytał czy
    to ma związek z epilogiem ;) A serio - było by miło. A czy jest ...

    > To prawda Matlab jest używany do wszystkiego...

    Wielu nie zna innych języków. Wciskają więc matlaba gdzie się da. A w
    dodatku czuje się presję środowiska zeby wszystko co się rusza było w
    matlabie. Od algorytmu po gui. Bo tylko wtedy wyniki sa wiarygodne dla
    pozostałych sluchaczy wystapienia ... a że w kodzie sieczka i wychodzi
    rand() to już mniejszy szczegół. Ważne ze matlab panie, a nie jakaś mało
    naukowo wiarygodna Java.

  • 28. Data: 2010-06-29 17:50:46
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Wit Jakuczun pisze:

    > Nie uczą już paradygmatu programowania w logice? Prolog jest całkiem
    > dobrym językiem do tego. ;)
    Na pp uczą. Programowanie deklaratywne się przedmiot nazywa.

    > To prawda Matlab jest używany do wszystkiego...
    Bo jest wydajny ;) a prolog niespecjalnie.

    Michoo

  • 29. Data: 2010-06-29 19:37:06
    Od: Boguś <n...@i...net>

    Dnia 29-06-2010 o 16:27:15 Karol Y <k...@o...pl> napisa?(a):

> [...]
    > większość programu na Ade, Lispa, Haskela czy inny Erlang, to co by się
    > zmieniło poza tym, że nauka programowania dla większości stała by się

    Byłoby mniej kiepskich programistów.

    --
    Boguś
    http://bogus.ovh.org/

  • 30. Data: 2010-06-29 21:35:35
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 29 Cze, 16:27, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

    > Ale to dow d na co ?

    Że koszt tworzenia i wdrożenia był jednorazowy, więc pewnie nie było
    niespodzianek z budżetem.

    > Do wersji 1.0.0 to oni mogli miesi cami dochodzi .

    I pewnie dochodzili. Ale to dowód na co? Że lepiej było pyknąć demo w
    dwa dni a potem latami rozbijać pociągi z ludźmi i mozolnie poprawiać
    bugi?

    > A ja si spytam. Gdyby my teraz od tak we wszystkich uczelniach zmienili
    > wi kszo programu na Ade, Lispa, Haskela czy inny Erlang, to co by si
    > zmieni o poza tym, e nauka programowania dla wi kszo ci sta a by si
    > znacznie trudniejsza?

    Prawdopodobnie nastąpiła by stratyfikacja szkolnictwa, co pozwoliłoby
    oddzielić uczelnie wyższe od szkół przygotowujących do zawodu -
    przynajmniej nie byłoby wątpliwości, któro jest do czego. Obecnie
    takiego podziału nie ma, co sprzyja degradacji systemu.