  • Data: 2009-01-03 13:11:36
    Temat: Re: Acer'y w Biedronce [OT]
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.01.2009 13:52, Mariusz Kruk pisze:

    > Rozwiązane w niezwykle upierdliwy sposób.

    Niestety. Biorąc pod uwagę poziom użytkowników komputerów,
    bezpieczeństwo można osiągnąć tylko na dwa sposoby:

    1. Uniemożliwiając im zrobienie pewnych rzeczy.

    2. Upierdliwie wymagając za każdym razem potwierdzenia.

    Zdajesz sobie chyba sprawę, że z dwojga złego wersja 2.
    jest jedyną możliwą do zaakceptowania w środowisku domowym,
    bez centralnego nadzoru informatyka.

    > Znaczy?

    Przerzucenie części generacji obrazu na GPU, przysto-
    sowanie do większej ilości pamięci (więcej trzyma w RAMie,
    stara się więcej wczytywać z wyprzedzeniem i rzadziej wy-
    rzucać na dysk), więcej mechanizmów do podziału oprogramo-
    wania na wątki i wyższa skalowalność jądra.

    > Przez co wymaga absurdalnie mocnej konfiguracji.

    Nie. Zminimalizuj sobie w XP okno, popracuj godzinę i przyw-
    róć je. Efekt? Beznadziejne swapowanie. Vista takich rzeczy
    nie robi.

    > To, to trzeba było zrobić dziesięć lat temu. Tylko zostawić warstwę
    > kompatybilności dla starych programów.

    No ale nie zrobiono tego 10 lat temu i to dzisiaj w efek-
    cie użytkownicy narzekają, że nie mogą wrzucać swoich plików
    do C:\Windows\MordaWęża, tylko zmusza się ich do korzystania
    z Moich dokumentów.

    Ja bym osobiście jeszcze zabronił umieszczania czegokolwiek
    na pulpicie ;)

    > "dla przeciętnego użytkownika".

    Ależ programy mają to wykorzystywać *automatycznie* i dawać
    dzięki temu wyższą wydajność! Ot, wyznaczanie funkcji skrótu
    przez programy P2P, tworzenie zapasowych kopii plików, szu-
    kanie plików... To wszystko zastosowania, w których priory-
    tety we/wy - poprawnie wykorzystane - dadzą *bardzo* wiele.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |