  • 41. Data: 2016-07-19 15:28:30
    Temat: Re: Acer Z 630
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > "Trybun" 5788e033$0$654$6...@n...neostrada.pl

    > Max na razie nie jes gorący.

    Na razie...

    > Apgrejdowałem Maxa do A6 bez namysłu.

    I co zyskałeś/straciłeś? Ja przeskakując z 4.2.1, na 4.2.2 zauważyłem
    tylko to że z trójkolorowej diody powiadomień zrobiła się dioda
    dwukolorowa, to jedyna zmiana dająca się zauważyć..

    > Czytałem. O prawdziwyh wadach nikt nie ostrzegał.

    Ale sam musisz przyznać że rozwalanie słuchu to dość osobliwa wada.. A
    zawieszanie, w tamtych czasach chyba wszystkie telefony się od czasu do
    czasu zawieszały.

    > O tym też pisałem bardzo dużo.

    To czemu mi nic o tym nie wiadomo? Owszem pisałeś o tym wielokrotnie,
    ale nigdy nie zagłębiałeś się w szczegóły.

    > Nie nalegałem -- mogłaby być znacznie niższa, jeśli chodzi o moje
    > wymogi. ;)

    Ja mam granicę której na pewno nie przekroczę. No chyba że sprzęt będzie
    naprawdę wyjątkowy. Tylko tak prawdę pisząc to sam nie wiem na czym ta
    wyjątkowość miałaby polegać. Telefon potrzebny mi jest do zaledwie kilku
    zadań. A żeby je dobrze wykonywać to zaplanowane (do)850zł w zupełności
    powinno wystarczyć.

  • 42. Data: 2016-07-19 15:28:47
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > "Trybun" 5788e0c4$0$654$6...@n...neostrada.pl

    > Ja raz -- gdy sprzedawałem Ace.
    > Monsterowi coś przywracałem tuż po kupnie.

    No i tu może właśnie był pies pogrzebany. Tzn, reset Monstera może by go
    uzdrowił z tego zawieszania się.

    > Tapety mnie nie interesują -- obecnie ;) tapetą jest czerń.
    > (obecnie -- czyli od kilkunastu miesięcy)

    Myślę że bardzo mało użytkowników jest zainteresowanym aktualizacją
    systemu z powodu dodatkowych tapet. Sęk w tym że mało kto wie co mu
    przyniesie taka aktualizacja.

    > Zmiany po apgrejdzie były bardzo duże.
    > Można by powiedzieć, że po pierwszym
    > apgrejdzie był to już inny telefon.

    A jakiś konkret?

    > Bo GPS można wykorzystać w różny sposób.

    Jasne, inny pobór prądy gdy jest w stanie spoczynku a inny na trasie.

    > Sam odbiornik GPS nie śle niczego, więc niewiele ciągnie.
    > Natomiast 3G odbiera i wysyła.

    > U mnie Aero zżerało straszliwie dużo.

    To chyba u każdego tak było.

  • 43. Data: 2016-07-20 16:57:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 578e2ae0$0$12560$6...@n...neostrada.pl

    > Na razie...

    Maksymalne -- 65 CPU i 35 akumulatora.
    Obudowa jest co najwyżej ciepła.

    > I co zyskałeś/straciłeś? Ja przeskakując z 4.2.1, na 4.2.2 zauważyłem tylko to że z
    trójkolorowej diody powiadomień zrobiła się
    > dioda dwukolorowa, to jedyna zmiana dająca się zauważyć..

    Zamierzam wstawić pojemną mikroSD i stosownie ją sformatować.
    Apgrejd Monstera odmienił nie do poznania.

    > Ale sam musisz przyznać że rozwalanie słuchu to dość osobliwa wada..

    Ta osobliwa a tamta powszechna?

    > A zawieszanie, w tamtych czasach chyba wszystkie
    > telefony się od czasu do czasu zawieszały.

    Nie liczą się skrajności? ;)

    Overmax nie zawieszał się; Ace -- też nie zawieszał się.
    Asus Max także nie zawiesza się.

    w ogóle do tego doszło i jak to technicznie
    >>> wyglądało. Odbywało się to stopniowo rozłożone w czasie, czy jednorazowo itd?

    > To czemu mi nic o tym nie wiadomo?

    Nie wiem.

    > Owszem pisałeś o tym wielokrotnie, ale nigdy nie zagłębiałeś się w szczegóły.

    W jakie szczegóły? Opisałem aż zbyt szczegółowo.

> [...]
    kilku zadań. A żeby je dobrze wykonywać to
    > zaplanowane (do)850zł w zupełności powinno wystarczyć.

    Ja też mam granicę -- obecnie tą granicą jest 1400 pln brutto.
    Na razie ta granica stale przesuwa się w górę, choć jest zdefiniowana
    jednoznacznie. Milionerzy i miliarderzy uczyli mnie stosowania takich granic. :)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 44. Data: 2016-07-20 17:10:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 578e2af0$0$12560$6...@n...neostrada.pl

    > No i tu może właśnie był pies pogrzebany. Tzn, reset Monstera może by go uzdrowił z
    tego zawieszania się.

    0. Raczej nie. (wręcz przeciwnie)
    1. Innym też Monstery zawieszały się.
    2. Nie po to dostosowuję telefon do swoich
    potrzeb, by po chwili restartować wszystko...

    Telefon mi służy nie do szpanowania. Mam w nim ważne
    dla mnie aplikacje i ważne dla mnie informacje oraz
    ważne dla mnie ustawienia.

    > Myślę że bardzo mało użytkowników jest zainteresowanym aktualizacją systemu z
    powodu dodatkowych tapet. Sęk w tym że mało kto wie
    > co mu przyniesie taka aktualizacja.

    Ja wiem i rzadko apgrejduję system czy BIOS bez konieczności.
    Co innego aplikacje -- ale i tu zwykle apgrejd jest potrzebny i zrozumiały.

    > A jakiś konkret?

    Trzeba było zapytać mnie przed potłuczeniem. Teraz wyrzuciłem Monstera z pamięci
    białkowej. Apgrejd zabrał dużo miejsca, ale odmienił Monstera zupełnie.

    Pamiętam, że VoIP pracował po apgrejdzie poprawniej i telefon nie wymagał
    codziennych restartów (wymagał raz na dwa dni, lub nawet ;) raz na trzy),
    ale pamiętam, że zmian było bardzo dużo.

    Jedną ze złych zmian było ujednolicenie koloru SIMek.

    Dokładność dotyku nie uległa poprawie.
    Bardzo trudne było pisanie -- nawet czasami trudno było trafić w zamierzoną ikonkę!

    Do tej pory chyba ani razu nie chybiłem w Asusie.
    Bardzo dobrze (na razie zero błędów, nietrafień)
    spisuje się pisanie bez odrywania palca od klawiatury.

    > Jasne, inny pobór prądy gdy jest w stanie spoczynku a inny na trasie.

    Już Ci napisałem -- można czytać raz na jakiś czas a można
    z kilkudziesięciu tysięcy wyników wybierać najlepszy, gdyż
    częstotliwość próbkowania wbrew pozorom jest bardzo duża.

    > To chyba u każdego tak było.

    Chyba tak, ale gdy ja o ty, pisałem -- kwestionowałeś to.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 45. Data: 2016-07-27 16:58:53
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > "Trybun" 578e2ae0$0$12560$6...@n...neostrada.pl

    > Maksymalne -- 65 CPU i 35 akumulatora.
    > Obudowa jest co najwyżej ciepła.

    Żeby mieć porównanie z moim, proponuję sprawdzić jego ciepłotę w
    następującej sytuacji - telefon za przednia szybą robi za nawigację.
    Dwie karty włączone, GPS i 3G. To chyba wszystko - mój telefon jest dość
    mocno nagrzany. Jeszcze w jednej sytuacji się grzeje - gdy ładuję
    baterię. Należałoby dodać że gdy był młodszy to bateria przy ładowaniu
    nie nagrzewała się tak mocno jak teraz.

    > Zamierzam wstawić pojemną mikroSD i stosownie ją sformatować.
    > Apgrejd Monstera odmienił nie do poznania.

    A nie można było
    sformatować karty w starszej wersji systemu?

    A tak konkretnie to aktualizacja Bestii bardziej mu pomogła czy zaszkodziła?

    > Ta osobliwa a tamta powszechna?

    Wątpię żeby telefony uszkadzały słuch powszechnie.

    > Nie liczą się skrajności? ;)

    Skrajność to był mój poprzedni telefon Alcatel. Może i sama firma dobra,
    ale jaki baran kładzie do sprzętu z Androidem 4.0.0 jednordzeniowy
    procesor (1GHz) i 512MB RAMu?

    > Overmax nie zawieszał się; Ace -- też nie zawieszał się.
    > Asus Max także nie zawiesza się.

    Over i Max to już raczej późniejsze dzieje..;-)

    > Nie wiem.

    > W jakie szczegóły? Opisałem aż zbyt szczegółowo.

    Jak w ogóle do tego doszło?

> [...]
    > Na razie ta granica stale przesuwa się w górę, choć jest zdefiniowana
    > jednoznacznie. Milionerzy i miliarderzy uczyli mnie stosowania takich

    E tam, 1400zł za telefon to stanowczo za dużo.

  • 46. Data: 2016-08-10 15:05:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5798cc21$0$648$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > grzeje - gdy ładuję baterię. Należałoby dodać że gdy był młodszy to bateria przy
    ładowaniu nie nagrzewała się tak mocno jak teraz.

    Na grzanie Asusa nie narzekam. Monster już jest zimny. ;)

    > A nie można było

    Chyba nie -- dopiero od A6 jest taka możliwość.
    (SD jako pamięć wewnętrzna)

    > sformatować karty w starszej wersji systemu?

    > A tak konkretnie to aktualizacja Bestii bardziej mu pomogła czy zaszkodziła?

    Pomogła, ale i RAMki ubyło, i ,,dysku'' ubyło.

    > Wątpię żeby telefony uszkadzały słuch powszechnie.

    Twoje wątpliwości -- Twoja rzecz.

    > Skrajność to był mój poprzedni telefon Alcatel. Może i sama firma dobra, ale jaki
    baran kładzie do sprzętu z Androidem 4.0.0
    > jednordzeniowy procesor (1GHz) i 512MB RAMu?

    Nie wiem, jaki baran. ;)
    [ale wiem, jakie barany kupują coś takiego]

    > Jak w ogóle do tego doszło?

    Do opisania?

    > E tam, 1400zł za telefon to stanowczo za dużo.

    Jeśli chcesz mi coś zrefundować -- nie stawiam oporu. ;)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 47. Data: 2016-08-13 17:41:31
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    > "Trybun" 5798cc21$0$648$6...@n...neostrada.pl

    > Na grzanie Asusa nie narzekam. Monster już jest zimny. ;)

    To tylko taka uwaga a nie narzekanie.. Bestia poszła w odstawkę?

    > Chyba nie -- dopiero od A6 jest taka możliwość.
    > (SD jako pamięć wewnętrzna)

    Nareszcie, i naprawdę koniec z tym porypanym podziałem na pamięć
    wewnętrzną i zewnętrzną w telefonie?

    > Pomogła, ale i RAMki ubyło, i ,,dysku'' ubyło.

    Po stronie minusów widzę konkrety, a po stronie plusów tylko ogólne -
    "pomogło".. Niestety nie jesteś jedynym który tak odpowiada na korzyści
    płynące z aktualizacji Androida. Zresztą z Windows jest podobnie - konia
    z rzędem temu kto pokaże mi co zyskałem na wczorajszej aktualizacji Win
    10, dodam że poprawka "ważyła" ponad 700MB.

    > Twoje wątpliwości -- Twoja rzecz.

    Jasne. Twoja pewność - Twoja rzecz.

    > Nie wiem, jaki baran. ;)
    > [ale wiem, jakie barany kupują coś takiego]

    Nie bądź taki do przodu. Kto by mógł sądzić że tablet z połową wartości
    procesora i pamięci telefonu daje radę obsługiwać programy to
    "lepszy"telefon już nie da rady.

  • 48. Data: 2016-08-29 23:34:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 57af3fa9$0$12539$6...@n...neostrada.pl

    > To tylko taka uwaga a nie narzekanie.. Bestia poszła w odstawkę?

    Leży spokojnie. I nawet zreperowała ;)
    się -- akumulator teraz trzyma bardzo długo. ;)

    > Nareszcie, i naprawdę koniec z tym porypanym podziałem
    > na pamięć wewnętrzną i zewnętrzną w telefonie?

    Nie wiem, bo nie formatowałem SD w stosowny sposób.
    Teraz zamierzam kupić pojemną (może nawet 64 GB)
    SD i stosownie ją sformatować.

    Obecnie ,,pamięć wewnętrzna'' w Asusie spadła do zera tak,
    że odinstalowałem kultowe ;) nawigacje -- Here i CoPilot.

    Któraś z nich (IMO CoPilot) cichcem (trudno to wyśledzić
    aplikacjami) drenuje akumulator.

    > Po stronie minusów widzę konkrety, a po stronie plusów tylko ogólne - "pomogło"..

    Rzadsze restarty, VoIP via przedni głosnik (to rozwaliło mi słuch przed
    apgrejdem) i łatwiejsza obsługa (choćby HotSpot) oraz mniej zawodny GPS...

    > Niestety nie jesteś jedynym który tak odpowiada na korzyści płynące z aktualizacji
    Androida.

    Pisałem wyraźnie o VoIPie i o rzadszych restartach.
    Dla mnie to konkrety, ale najwyraźniej dla Ciebie
    słuch nie jest istotnym zmysłem a restartowanie
    codzienne to drobiazg...

    > Zresztą z Windows jest podobnie - konia z rzędem temu kto pokaże mi
    > co zyskałem na wczorajszej aktualizacji Win 10, dodam że poprawka
    > "ważyła" ponad 700MB.

    Nie interesuje mnie ani Windows, ani jabłkowy.

    > Jasne. Twoja pewność - Twoja rzecz.

    Moja i lekarzy -- pisałem wielokrotnie, że to poważna sprawa
    a uszkodzenie nie jest reperowalne.

    [CENZURA]

    Rozwalenie lewego ucha było/jest bardzo dotkliwe.

    Ale jak to mówią -- syty głodnego nie zrozumie.
    I nie zamierzam nikogo przekonywać.

    > Nie bądź taki do przodu. Kto by mógł sądzić że tablet z połową
    > wartości procesora i pamięci telefonu daje radę obsługiwać
    > programy to "lepszy"telefon już nie da rady.

    Nic nie rozumiem.
    Ale pamiętam, że gdy opisałem coś (chyba 1 GB RAMek) z Auchan -- dostałem
    pytanie o zastosowanie tego czegoś jako podstawki pod kiwający się stolik.
    Obecnie 2 GB RAMek dla Androida to minimum poniżej którego nie warto schodzić.