eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAbs zawiódłRe: Abs zawiódł
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.task.gda
    .pl!news.mm.pl!not-for-mail
    From: Karolek <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Abs zawiódł
    Date: Sat, 04 Dec 2010 10:20:27 +0100
    Organization: Multimedia Polska SA
    Lines: 38
    Message-ID: <idd18h$527$2@news.mm.pl>
    References: <id93ks$eki$1@inews.gazeta.pl> <ida7sf$1kcp$1@news.mm.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <4cf9783a$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1291454545 5191 81.190.86.247 (4 Dec 2010 09:22:25 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 4 Dec 2010 09:22:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    In-Reply-To: <4cf9783a$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331121
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-04 00:07, Tomasz Pyra pisze:

    > To raczej złudzenie, chyba że ten ABS jakiś bardzo stary.
    >

    Zludzenia to Ty masz.

    > Jak hamujesz na granicy, to lekko naciskasz hamulec i samochód lekko
    > hamuje, więc pozornie skuteczność jest ok.
    > Jak depniesz hamulec z całej siły, ABS będzie odpuszczał, a samochód też
    > będzie lekko hamował (bo jest ślisko), ale skuteczność wydaje się
    > gorsza, bo ciśniesz hamulec np. 10x mocniej, a samochód hamuje tylko
    > trochę lepiej niż "na granicy".
    >
    > Dupohamowania jest w tych kwestiach bardzo zawodna.
    >

    Juz jednemu przytoczylem dane z testu, Tobie tez trzeba odpowiedni link dac?

    > W samochodzie z ABS należy nacisnąć hamulec mocno, bo dzięki temu
    > hamujesz czterema kołami. Na granicy zadziałania ABS, to granica
    > przyczepności jednego, najmniej przyczepnego koła, podczas gdy pozostałe
    > trzy jeszcze można wykorzystać.
    >
    > Z ABS jak się chce zatrzymać najszybciej trzeba wciskać hamulec z całej
    > siły - na każdej nawierzchni.
    >
    > Można się zastanawiać czy może samochód lepiej zahamuje bez ABS na
    > blokach, ale to już inna sprawa. Hamowania na granicy zadziałania ABS to
    > nie jest skuteczna metoda.
    >

    Juz nie trzeba sie zastanawiac, to juz dawno zostalo sprawdzone i
    udowodnione.
    Na lodzie zatrzymasz sie o wiele szybciej BEZ systemu ABS.

    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: