    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Abonamet a karta
    Date: Mon, 05 Oct 2009 22:19:41 +0200

    JoteR pisze:

    > To znaczy co? Biorąc kredyt w MM możesz w każdej chwili pójść i
    > powiedzeć: "Eee, znudziło mi się płacić te raty, bierzta se ten aparat z
    > powrotem"? Wolne żarty, zaciągając kredyt jesteś tak samo uwiązany.
    uwiązany kredytem za urządzenie, ale to nie zobowiazuje do tego zeby być
    uwiazany do usługi w chorej cenie. było by dobrze gdyby operator
    zezwolił na zmiane usług na takie jakie są obecnie dostępne.
    > .
    > Poproszę o przykład prepaida, w którym dostanę 3 x więcej niż teraz.
    > Albo tyle samo za kwotę 3 x mniejszą. Z telefonem, oczywista.
    Znowu żle to rozumiesz. Argumentowałeś, nie bez racji, ze masz albo
    rozmowy drogo a tel za darmo ,albo rozmowy normalne a tel spłacasz. tak
    czy siak wychodzi na to ze masz tak jak w prepaidze+tel z MM. Oczywisie
    ze to wyliczenie popłynie +pare, nawet kilkadziesiat% w jedną lub drugą
    strone w zależności od modelu. ale moim zdaniem to dalej mało. dlaczego?
    bo biorac jakikolwiek abonament w tym stylu, dojdziesz do wniosku ze
    tak czy saiak mozes go wygadać w już opłaconym limicie, reszta rozmów
    taniej wyjdzie w prepaidze. problemem jest wygoda.

    > Znowu rzucasz tezy bez pokrycia w faktach. Jaki wysoki koszt rozmów? Te
    > 15 groszy za minutę? Pytam po raz fafnasty - jakiż to prepaid oferuje
    > taką stawkę za minutę do wszystkich bez gwiazdek?
    żaden. Tak samo jak abonament. nie irytuj sie tylko sprawdź wyliczenia
    autora wątku. Jak w pokerze. im wiecej partii tym mniej do powiedzienia
    ma ślepy los - wiecej matematyka. w abo/prepaid im wiecej
    telefonów+abonametów sprawdzisz, tym wieksze prawdopodobieństwo ze
    taniej wyjdzie dzwonić z prepaida.

    ToMasz

    PS jeszcze raz powtarzam. nie zawsze, nie z każdym telefonem, w tanich
    abonamentach, i nie biorąc pod uwagę darmowych numerów itp.

    ps2:50złx24m=1200zl za to masz tel + prawie 4000minut. i to jesli nie
    wgadasz ani jednej wieciej i wygadasz je wszystkie - rygorystyczna
    kontorola :)
    załóżmy ze połowa rozmów jest w naszej sieci, wiec dla prepaida masz:
    koszt średniej minuty: (z gwarantowanymi bonusami) (26gr+8gr)/2=17gr.
    x4000minut=680zł. najprawdopodobniej trafisz (w ciagu 2 lat) na
    doładowanie 200%(ze dwa razy) albo na inną chorą promocje powodujacą ze
    nie bedziesz wiedział co zrobic z minutami) mozesz cześć z tego
    przeznaczyć na karmienie pajacyka, pakiet internetowy, kupowanie
    dzwonków i tapet lub sprzedac na allegro. mozesz przerwać rozmawianie na
    5 miesiecy, a potem wygadać wszystko w 2 tygdnie bo byłeś w szpitalu.
    mozesz wogóle przerwać umowe i zapomieć o kłopocie. a mozesz wziać
    Vegasa za 1zł, lub kupić telefon za 520zł....