  • Data: 2012-06-21 14:01:33
    Temat: Re: AVR pytanie może dziwne...
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    sundayman <s...@g...pl> wrote:

    > Wyszukując "reset condition becomes active" znalazłem w dataszicie.
    > Wszystkie porty są faktycznie odpięte.

    Nie są odpięte. Są floating, czyli jako wejścia bez pullupów. To znaczy,
    że:

    - podając na nie sygnał bliski 1/2 Vcc (np. sygnał analogowy) powodujesz
    zwiększenie poboru prądu przez procesor

    - podając na nie napięcie mniejsze od -0.6V lub większe od Vcc + 0.6V
    powodujesz zadziałanie diod zabezpieczających

    - mają wysoką impedancję, więc podłączając je do wejścia o wysokiej
    impedancji (zanim ustawisz je jako wyjścia DDR-em) możesz spodziewać się
    stanów nieustalonych

    Ja zawsze wyjścia, które sterują czymś, co musi mieć ustalony stan, podciągam
    na zewnątrz pullupami i robię elektronikę tak, żeby była aktywowana stanem
    niskim (tzn. stan domyślny jest stanem wysokim). Potem ustawiam PORT i DDR
    (w tej kolejności).

    --
    Gof