  • 1. Data: 2012-06-21 01:40:14
    Temat: AVR pytanie może dziwne...
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Wie ktoś, w jakim stanie są stany portów po zainicjowaniu procesora
    (znaczy , zanim program je ustawi) ?
    Nie mogę tego znaleźć w dataszicie.
    Na logikę biorąc, powinny być "odłączone" - ale czy tak jest faktycznie ?

    Niestety w tej chwili nie mogę sprawdzić, może ktoś wie ?

  • 2. Data: 2012-06-21 01:48:07
    Temat: Re: AVR pytanie może dziwne...
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie mogę tego znaleźć w dataszicie.

    W ATMedze 8:
    The Port C pins are tri-stated when a reset condition becomes active,
    even if the clock is not running
    Port B i D tak samo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-06-21 02:02:17
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-21 01:48, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > W ATMedze 8:
    > The Port C pins are tri-stated when a reset condition becomes active,
> [...]

    Super, dzięki.
    Wyszukując "reset condition becomes active" znalazłem w dataszicie.
    Wszystkie porty są faktycznie odpięte.

    Dzię-ku-je-my !

  • 4. Data: 2012-06-21 14:01:33
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@g...pl> wrote:

    > Wyszukując "reset condition becomes active" znalazłem w dataszicie.
    > Wszystkie porty są faktycznie odpięte.

    Nie są odpięte. Są floating, czyli jako wejścia bez pullupów. To znaczy,
    że:

    - podając na nie sygnał bliski 1/2 Vcc (np. sygnał analogowy) powodujesz
    zwiększenie poboru prądu przez procesor

    - podając na nie napięcie mniejsze od -0.6V lub większe od Vcc + 0.6V
    powodujesz zadziałanie diod zabezpieczających

    - mają wysoką impedancję, więc podłączając je do wejścia o wysokiej
    impedancji (zanim ustawisz je jako wyjścia DDR-em) możesz spodziewać się
    stanów nieustalonych

    Ja zawsze wyjścia, które sterują czymś, co musi mieć ustalony stan, podciągam
    na zewnątrz pullupami i robię elektronikę tak, żeby była aktywowana stanem
    niskim (tzn. stan domyślny jest stanem wysokim). Potem ustawiam PORT i DDR
    (w tej kolejności).

    --
    Gof

  • 5. Data: 2012-06-21 14:55:31
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1340280093@news.chmurka.net...

    > Nie są odpięte. Są floating, czyli jako wejścia bez pullupów. To znaczy,
    > że:

    No tak, to mam na myśli - że są w stanie wysokiej impedancji.
    Rzecz w tym, czy - jeśli mam np. 2 piny zwarte ze sobą , to po włączeniu nic sie
    nie stanie.
    (potem oczywiście jeden pin robi za wejście, drugi za wyjście - wiem , że
    dziwnie, ale to taki
    nietypowy dynks).