  • Data: 2010-05-26 14:30:09
    Temat: Re: AVR + linux + notebook
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 May 2010 06:31:42 -0700, Przemek wrote:

    > poszukałem trochę w sieci i w zasadzie nie znalazłem nic, co można by
    > razem pospinać.

    Do programowania flasha: avrdude + avr8-burn-o-mat ( http://avr8-burn-o-
    mat.aaabbb.de/avr8_burn_o_mat_avrdude_gui_en.html ).

    Programator: osobiście używam AVR Dragon, koszt 200 PLN, myślę że warto
    (programowanie i debugowanie), wiem że w Seguro mają. Tutaj tańsze
    rozwiązanie: USBasp ( http://www.fischl.de/usbasp/ ).

    Debugowanie: AVaRICE.

    Do pisania programów: gcc-avr, avr-libc (pakiety w Ubuntu). Jako IDE:
    Eclipse (ja używam tego ze strony www.eclipse.org, rozpakowane do
    katalogu /opt) + AVR Eclipse Plugin ( http://avr-eclipse.sourceforge.net/
    wiki/index.php/The_AVR_Eclipse_Plugin ). Można i pisać programy i
    debugować (z tym to już bywa różnie).

    Ostatecznie możesz zainstalować Windowsa w wirtualnej maszynie
    (VirtualBox), tam zainstalować AvrStudio (debugowanie nieco lepiej idzie).

    --
    Łukasz.