    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [AVR] eeprom
    Date: Sat, 24 Jan 2009 16:26:50 +0100

    roxy pisze:
    > Witam
    > Jak wiadomo mikrokontrolery avr posiadaja ograniczona ilosc cyklii
    > zapisu/kasowania wew. pamieci eeprom. Czy odczyt z tej pamieci może być
    > dokonywany bez ogramiczeń czy może rownież skraca on żywotnoś eeprom'a. Chce
    > umiesic kilka zmiennych ktore bedą odczytywane z pamieci co sekunde i
    > zapisywane do niej kilkanasie razy w roku.
    > Czy w obecnej serii uC ATMega istnieje blad wystepujacy w serii AT90
    > zwiazany z mozliwoscia przypadkowej zmiany zawartosci komorki pamieci
    > eeprom o adresie 0?
> [...]

    Ilosc odczytow jest dowolna, chociaz w ATMega upierdliwa. Lepiej to
    rozwiazano w XMega gdzie EEPROM jest zmapowany w przestrzen adresowa
    procesora. Co do mozliwosci skasowania komorki o adresie 0 to w ATMega8
    zaobserwowalem ten problem. Byc moze, tu moje spekulacje, chodzi
    generalnie o komorke pamieci na ktora wskazuje aktualnie rejestr
    adresowy EEPROM. Dlatego lepiej po procedurze zapisu ustawic go na jakis
    nieuzywany adres EEPROM, co zreszta gdzies tam bylo opisywane.