  • Data: 2013-03-17 19:51:40
    Temat: Re: AVR + ENC28J60
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17.03.2013 19:08, Atlantis wrote:
    > Bawiłem się trochę modułami GSM, przyjrzałem się też Arduino z Ethernet
    > Shieldem. W obydwu przypadkach obsługa TCP/IP jest już zaimplementowana
    > sprzętowo i nie trzeba się nią przejmować pisząc program.
    > Zastanawia mnie jednak kwestia popularnych układów ENC28J60,
    > wykorzystywanych niekiedy w projektach widywanych w Sieci. W ich
    > przypadku TCP/IP musi obsłużyć sam mikrosterownik.
    >
    > 1) Jakie jest absolutne sprzętowe minimum, to znaczy która Atmega
    > poradzi sobie z takim zadaniem, zostawiając jeszcze rozsądną ilość
    > zasobów na resztę programu?

    A to zależy ile to "rozsądna". Na stm32 - 4kB ram i 16kB (chyba, może
    32?) flash postawiliśmy z kumplem serwer http pozwalający na
    wyświetlanie statycznej zawartości (zapakowanej do FLASH z
    content-encoding: gzip) - kilka asciiporn i obrazek "diody" do
    wyświetlania. Do tego strona dynamiczna (POST) pozwalająca na
    zapalanie/gaszenie diodek i odczyt przycisków oraz strona powodująca
    wyświetlenie przewijanego tekstu na matrycy 4x4 diody.

    A może to już nie jest zabawa dla AVR-ów,
    > tylko trzeba myśleć o jakimś ARM-ie?

    > 2) Czy istnieje jakiś prosty, otwarty i ogólnodostępny "gotowiec", który
    > można by w łatwy sposób włączyć do własnego kodu?
    Contiki OS -> uIP. Ma nawet ipv6. Bardziej rozbudowane LwIP.

    Michoo