eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAVR ATmega, pomiar częstotliwości przebiegu, prośba o sprawdzenie kodu › Re: AVR ATmega, pomiar częstotliwości przebiegu, prośba o sprawdzenie kodu
  • Data: 2011-02-10 18:56:42
    Temat: Re: AVR ATmega, pomiar częstotliwości przebiegu, prośba o sprawdzenie kodu
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-10 19:15, Robbo pisze:
    > Dziękuję za odpowiedź.

    > Racja.

    > Tego trochę nie rozumiem. Czy nie masz może kodu, który
    > realizuje taki 24-, 32-bitowy licznik? Niestety, ale nie mogę
    > nic znaleźć, a szukam już kilka godzin :(

    Mniej więcej (raczej mniej niż więcej) widziałbym to tak:

    uint32_t period;
    uint8_t overflow;

    SIGNAL (SIG_INPUT_CAPTURE3)
    {
    static uint32_t prev = 0;
    union{
    struct{
    uint16_t byte01;
    uint8_t byte2;
    uint8_t byte3
    }s;
    uint32_t dword;
    }now;

    uint32_t now.s.byte01 = ICR3;

    if (przepełnienie){
    overflow++;
    skasuj_przepełnienie;
    }
    now.s.byte2 = overflow;
    now.s.byte3 = 0;
    period = now.dword - prev;
    prev = now.dword;
    }

    SIGNAL (SIG_INPUT_OVERFLOW3)
    {
    overflow++;
    }

    Nie chce mi się teraz szukać w dokumentacji jak się nazywają rejestry z
    flagami od przepełnienia, więc musisz fragment ze sprawdzaniem
    przepełnienia odpowiednio uzupełnić.