    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ATxmega z USB
    Date: Fri, 15 Jul 2011 23:30:43 +0000 (UTC)
    <ivph4g$nrh$1@inews.gazeta.pl> <7...@p...pl>
    <ivpk13$2e6$1@inews.gazeta.pl> <6...@p...pl>
    <ivpoko$fsr$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4e208a41$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4e209f5d$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ivqd59$cha$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ivqh5r$pp9$1@news.onet.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > A ja miałbym. Skoro się umówiliśmy, że minimum to minimum, to nie
    > próbujmy nazywać coś bardziej mnimalnym, bo inaczej to minimum traci sens.

    Ale moglibyśmy umówić się inaczej. Zdarza się.

    > To nazwa i do tego głupia.

    Może i głupia. Ale nie rozmawiamy teraz o głupiości. Przynajmniej do tej
    pory nie rozmawialiśmy.

    > No tutaj zgoda - mogą być bardziej lub mniej ekstremalne warunki, ale
    > to w znaczeniu bliżej lub dalej od tego ekstremum - czyli odpowiednik
    > "bardziej lub mniej zoptymalizowane".

    No właśnie: odpowiednik. Można mówić "warunki bardziej lub mniej zbliżone
    do ekstremum", ale to jakoś tak głupio brzmi. Dlatego mówimy "bardziej
    lub mniej ekstremalne". Tak samo mówimy "bardziej lub mniej optymalne".
    Przyznam, że ja jako człowiek mało konfliktowy z natury, gdy mam do
    czynienia z osobami zbyt tępymi by pojąć wszystkie reguły języka, staram
    się używać terminu "bardziej zoptymalizowane" zamiast "bardziej optymalne".
    Ale to jest to samo.

    > Zdanie dla mnie niezrozumiałe.

    Bo zawiera tak zwany "fachowy termin", czyli taki, ktory podlega
    (arbitralnej) definicji. Czasem się tym muszę zajmować, więc wyjaśnie
    o co chodzi. "Minimalna wersja zestawu plików", to jest taki obraz
    partycji systemu operacyjnego, na którym zapisane są wszystkie pliki,
    z których system *może* korzystać w czasie pracy, a nie ma *zbyt wiele*
    tych, które psu na budę się nie zdadzą. Słowa "może" i "zbyt wiele" mają
    tu duże znaczenie, bo nie zawsze łatwo to wyznaczyć. Taką minimalną
    wersję często robi się "na pałę", co oznacza, że wybór plików nie jest
    najbardziej optymalny z możliwych. Zdarzają się nawet takie wypadki, że
    jakiegoś pliku zabraknie. Kiedyś powiedziałem sobie "dość" i napisałem
    narzędzie, które optymalizuje proces wyboru.

    --
    Jarek