  • Data: 2009-05-05 20:45:53
    Temat: Re: ATMEGA32 wartość rezystorów podciągających na portach
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ulyssess pisze:

    > Wiem jak jest podłączony ten rezystor. Ale żeby wysterować tranzystor npn
    > trzeba dac rezystor do plusa i tu byłby jak znalazł rezystor pullupu - jeśli
    > tylko byłby podłaczony. I wiem że jesli port pracuje jako wejście to można
    > go właczyc lub nie. Tylko myślałem że jeśli port pracuje jako wyjście to
    > jest on właczony. Po prostu tego nigdy nie dociekałem.

    Jeżeli port pracuje jako wyjście to rezystor nie jest włączony. Zresztą
    i tak nie byłoby go jak włączyć bo bity sterujące włączeniem rezystorów
    gdy port pracuje jako wejście, przy pracy portu jako wyjście określają
    stan wyjścia. Gdy dasz 0 - linia wyjściowa jest zwarta do masy (i ew.
    włączony rezystor conajwyżej zwiększyłby pobór prądu procka), gdy dasz 1
    - linia jest zwarta do zasilania i ew. rezystor tu kompletnie nic nie
    zmienia.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/