  • 11. Data: 2011-02-09 22:35:01
    Temat: Re: ARM -> Linux -> Baza danych
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-02-09 22:56, 4CX250 pisze:

    > A jaki długi okres kolekcji planujesz?

    Do sześciu miesięcy minimum.
    Przy czym dane mogą być wcześniej usuwane na żądanie centrali.
    Z tym FIFO, to chodziło mi o to, że nie można usunąć rekordu ze środka
    bazy. Można tylko usuwać rekordy od pierwszej pozycji do ntej.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 12. Data: 2011-02-09 22:52:33
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-02-09 23:35, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > Z tym FIFO, to chodziło mi o to, że nie można usunąć rekordu ze środka
    > bazy. Można tylko usuwać rekordy od pierwszej pozycji do ntej.

    Jak masz zamiar kompilowac binarki ?

  • 13. Data: 2011-02-10 16:01:13
    Temat: Re: [OT?] ARM -> Linux -> Baza danych
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Ronald Kuczek napisał:

    > Jeśli to linuks i da się na tym postawić mysql to bym spróbował.
    > Mechanizm replikacji dobrze udokumentowany i równie dobrze działający.

    Hmm, patrzyłeś na specyfikację sprzętu?
    "ARM9 Atmel AT91SAM9260 (200 MHz), 128 MB Flash, 64 MB SDRAM"
    jak się zachowa ta baza na tym? Szeczególnie mało RAMu.

    W.P.

  • 14. Data: 2011-02-10 19:26:29
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 10 Lut, 17:01, "W.P." <l...@w...pl> wrote:

    > Hmm, patrzyłeś na specyfikację sprzętu?
    > "ARM9 Atmel AT91SAM9260 (200 MHz), 128 MB Flash, 64 MB SDRAM"
    > jak się zachowa ta baza na tym? Szeczególnie mało RAMu.
    >
    > W.P.

    Dobrze bedzie. Zobacz sobei cos co nazywa sie zaurus. Tam pelne GUI na
    X ach dziala dosyc dobrze razem z programami na tym.
    Nie panikujmy.

  • 15. Data: 2011-02-10 19:35:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 9 Lut, 21:57, "Andrzej W." <a...@w...pl> wrote:

    > Zastanawiam si czy to nie za mocne na moje potrzeby.

    Bedzie w sam raz jesli jest to pojedyncze urzadzenie.
    Masz ten komfort ze mozesz skupic sie na wysokim poziomie czyli nie
    pisac w asemblerze odkrywajac kolo od nowa albo uzywajac cudzych
    bibliotek (co tez powoduje czesciowe odkrywanie kola). Jesli sie da to
    uruchom na tym tego linuxa i wrzuc tam baze.
    Binarki ma np. ubuntu i debian. Nie pisze juz o binarkach starszych
    armow (np zaurus czy inna nokia i takie tam).

    > Z binarkami na ARM9 to nie wiem czy b dzie tak atwo, ale my l , e da
    > si skompilowa .

    nie musza byc na arm9 starsze tez pojda bez problemow (raczej bo pewny
    nie jestem).

    > Masz racj , nie za du o napisa em.
    > Urz dzenie ma czytywa dane z maksymalnie 30 czujnik w raz na sekund .
    > B dzie tego wi c ok. 30 s w (30x16 bit w) na sekund .
    > Rekordy w bazie nie b d edytowane, tylko co jaki czas usuwane (FIFO).
    Mysql sie do tego nada. Co prawda bardziej do tego jest rrd ale mysql
    ma pewne zalety.

    > Indeksy raczej nie s potrzebne, dane s zapisywane zgodnie z czasem ich
    > powstania. Zamiast indeks w planuj dodatkowe bazy w kt rych b d
    > zapisywa warto redni , maksymaln i minimaln np. co minut i co
    > godzin . Pozwoli to generowa lokalnie wykresy bez konieczno ci
    > przegl dania ca ej bazy danych.

    Tym bardziej rrd ale przemysl moze zbudowanie calosci tak ze ten arm
    tylko bedzie zbieral dane i ewentualnie jakies wykresy generowal z
    nich na zadanie. A kasowanie i zarzadzanie baza zrob zdalnie. I sie
    normalnie podpinaj do tego mysql-a.

    > Replikacja to w a ciwie nie w pe ni trafne okre lenie.
    > Po nawi zaniu po czenia urz dzenie ma wysy a wszystkie nowe dane do
    > centralnego serwera. Transmisja musi by w pe ni odporna na zaniki
    > czno ci.

    Zarzadzanie zdalne zrobi ci to bez problemu.
    Ale jesli chcesz mozesz to wszystko zakodowac w C na poziomie samego
    arm-a :)

    Ja bym poszedl droga wysoko poziomowa bo to daje szybszy rezultat.
    Ale jak nie chcesz bazy to bez problemu rrd ci tez da rade. Poczytaj o
    funkcjach agregujacych w nim i jak dziala. Tylko wez pod uwage ze rrd
    moze (nie musi) dosyc mocno obciazac flash.

    W przypadku mysql-a mozna to obejsc kasujac dane pozno wtedy fifo
    bedzie dosyc dlugie.

  • 16. Data: 2011-02-10 21:54:39
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik ptoki napisał:

    > Dobrze bedzie. Zobacz sobei cos co nazywa sie zaurus. Tam pelne GUI na
    > X ach dziala dosyc dobrze razem z programami na tym.
    > Nie panikujmy.

    Nie panikuję, pytam. Najlepiej bazodanowca.

    Pamiętam, że P75 + 32(!!) M RAMu + X to była niestety porażka... Nie
    dało się działać.

    W.P.

  • 17. Data: 2011-02-11 23:26:18
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 10 Lut, 22:54, "W.P." <l...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik ptoki napisa :

    > Nie panikuj , pytam. Najlepiej bazodanowca.
    >
    > Pami tam, e P75 + 32(!!) M RAMu + X to by a niestety pora ka... Nie
    > da o si dzia a .

    eee tam. Ja mialem 16 i bylo ok. Byle powylaczac niepotrzebne serwisy.
    Ale na 8 to juz makabra byla.
    Poza tym na tym armie watkotworcy nie bedzie X-ow. A jak dobrze system
    przytnie to prawie cala pamiec pojdzie na bufory i baza dosyc zwawo
    bedzie chodzic. A na te prosta funkcjonalnosc jaka zaprezentowal to
    spokojnie.
    Dzis sie bawilem sklepem internetowym wlasnie na mysql +php+apache+X
    +gnome+co tam jeszcze ubuntu ma na maszynie z 800Mhz armem i 512MB
    ram. W tle leciala mp3 i jeszcze pare okienek bylo otwarte. Sklepik
    nie byl moze blyskawiczny ale w FF (na tym samym urzadzeniu) chodzil
    ok. To tak z moich doswiadczen.