  • Data: 2014-06-13 18:50:22
    Temat: Re: ARM
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam Szanownych Grupowiczów!
    > Mam za zadanie opracować system na rdzeniu ARM.
    > Do tej pory żona używała ARM7
    > AT91SAM7S256.
    > Jednak do tego zadania będzie za słaby.
    > Teraz ARM ma:
    > - obsłużyć (zapis i odczyt) kartę SD,
    > - odbierać dane po WiFI przez WizFi630
    > - dekodowanie MP3

    I to wszystko będziesz pisał w asm?

    > I teraz pytanie:
    > 1)Jakiego chipa użyć?

    Z ARMów to chyba by trzeba coś z Cortex M4. Ja poza NXP za bardzo nie
    wiem, a w tych to nie ma wyboru. W serii LPC4000 jest kilka w obudowach
    LQFP100 ale chodzą na 120 MHz. Seria LPC4300 chodzi na 200 MHz ale
    najmniejsze obudowy to LQFP144. Jakoś ciężko znaleźć szybki procek z
    dużą pamięcią z małą ilością pinów. Pod tym względem może lepiej jest w
    STM - STM32F4, czy Stellaris.

    > 2)Jakie środowisko zainstalować

    To trochę zależy od tego jaki procek weźmiesz. Można zbudować sobie
    uniwersalnego toolchaina z Eclipse korzystając z porad Freddiego
    Chopina. Ale można kupić tani starter kit z programatorem i ze strony
    producenta pobrać środowisko. Ale to wszystko jest raczej na c.

    > 3)Jaki programator/starter kit kupić.

    No właśnie zależy od tego jaki procek wybierzesz.

    > Chciałbym używać JTAGa.

    Niektóre procki można programować przez prostszy interfejs - SWD.
    Niektóre programatory - jak np z zestawu LPCXpress mają na pokładzie oba
    JTAG i SWD.

    --
    pozdrawiam
    MD