  • 11. Data: 2015-03-04 17:27:41
    Temat: Re: APC smart 2000xli - częstotliwość
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości

    >Przypomniałem sobie, że było to nazwale line-interactive. Producenta
    >nadal nie pamiętam. :(

    google twierdzi ze to mogla byc nazwa ogolna
    http://www.computerworld.pl/artykuly/300009/UPS.Line
    .Interactive.co.to.naprawde.jest.html

    >Przykład ten podałem jako ciekawostke, bez żadnego odniesienia do
    >szacownej firmy APC.

    Ja tez. Ale nie zdziwilbym sie, gdyby tansze modele APC podobnie
    dzialaly.
    A marketing to ladnie ubierze ... tak jak
    "Stepped approximation to a sinewave "
    prawdopodobnie znaczy prostokat ... tzn 0V, 320V, 0V, -320V, 0V ...

    >Ostatniego zdania nie rozumiem, chyba coś wycięło.

    Moze ja zle zrozumialem.
    IMO - odbiorniki obecnie odporne, smieci na zasilaniu im zazwyczaj nie
    szkodza.
    Wiec kiepski generator tez je moze zasilac.

    Jesli tylko taki UPS z AVR nie zwariuje, to powinien sie nadac - tzn
    zasilania wiele nie poprawi, ale wcale nie chcemy aby poprawial,
    wystarczy ze przepusci, poki jest w granicach przyzwoitosci.

    J.

  • 12. Data: 2015-03-04 20:44:48
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > google twierdzi ze to mogla byc nazwa ogolna
    > http://www.computerworld.pl/artykuly/300009/UPS.Line
    .Interactive.co.to.naprawde.jest.html

    Dlatego napisałem, że producenta nie pamiętam. Przypomniałem sobie, że był
    line interactive i był bardzo zachwalany jako nieustepujący UPS-om on-line,
    a znacznie tańszy. Niestety nie sprawdził się. Może nie tyle z powodu samej
    zasady działania, ale niedopracowanej implementacji tego pomysłu.

> [...]
    > szkodza.
    > Wiec kiepski generator tez je moze zasilac.

    Spotkałem się z wpisem do instrukcji, że zasilacz ma aktywne PFC i musi mieć
    sinus na wejściu. Producent informuje, że urządzenie może nie działać przy
    zasilaniu trapezem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2015-03-05 10:02:42
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Off-line przepuszcza większość śmieci na wyjście. W moim przykładzie
    > było to kluczowe, ponieważ pewne typy rejestratorów CCTV wyłączały
    > sie bez wyraźnej przyczyny, a inne działały bez problemu.
    > Podejrzeniem były szpilki w zasilaniu pochodzące z sąsiedniej
    > fabryczki.

    A co to za kiepskawe DVR? Przeciez maja wlasny zasilacz, to on szpilki pcha
    dalej?

    Zasilacz buforowy 12V nie bylby lepszym rozwiazaniem? Mniej strat enegrii
    przynajmniej i dluzsze dzialanie na aku.

  • 14. Data: 2015-03-05 10:43:10
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "forestdumb" <...@...z> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Zasilacz buforowy 12V nie bylby lepszym rozwiazaniem? Mniej strat enegrii
    > przynajmniej i dluzsze dzialanie na aku.

    Musiał być UPS, ponieważ ten DVR to praktycznie tandem dwóch PC-tów
    rackowych. Jeden to serwer nagrywający, drugi to stacja operatora. Kamery
    też były na 230V.
    Nałożyło się tam kilka problemów. Pierwszy to UPS off-line, który po
    wyczerpaniu akumulatorów nie chciał sam wstawać. Czasem też sam się
    wyłączał, prawdopodobnie przy wzroście napięcia sieciowego.
    Drugi problem, to z zasilaczem jednego z tych PC-tów, ale już nie pamiętam
    dokładnie którego. Wyłączał się zwykle wieczorem, a reszta sprzętu dalej
    pracowała. Ochrona skojarzyła, że jest to skorelowane z włączaniem silnika
    napędzającego duże hałaśliwe ustrojstwo w sąsiednim zakładzie 200 metrów
    dalej. Silnik duży i sieć elektryczna słaba, bo aż żarówki u ochrony migały.
    Padła więc hipoteza, że zakłócenie idzie po sieci zasilającej.
    Wymian UPS-a na APC on-line rozwiązała problem. Zakłócenia nie przechodzą,
    nic się samo nie wiesza i nie wyłącza. Jak jest długa przerwa w dostawie
    energii i akumulatory się skończą, to po powrocie zasilania wszystko ładnie
    samo wstaje.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2015-03-05 12:36:21
    Od: slonko <n...@s...com>

    W dniu 05.03.2015 o 10:43, yabba pisze:

    No to jak już sobie tak gadamy - to wpadl mi do glowy jeszcze inny
    pomysl na rozbudowe tego zestawu.

    UPS ma mozliwosc podpiecia baterry packa - (defaultowy BP ma 4aku po 12v)
    Czyli domyslam sie, ze dodatkowy BP tez ma dawac 48 V. Czy podlaczenie 2
    x 24v pb made in bizon jest dobrym pomyslem i zwiekszy moja niezaleznosc
    od zełt ?

  • 16. Data: 2015-03-05 13:17:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "slonko" <n...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > 24v pb made in bizon jest dobrym pomyslem i zwiekszy moja niezaleznosc od

    Tak, to będzie działać z dokładnością do niewielkich różnic w ładowaniu
    akumulatorów kwasowych rozruchowych i akumulatorów żelowych.
    Sprawdź tylko czy nie ma w złączu dodatkowych kabelków do pomiaru napięcia
    na każdym akumulatorze oddzielnie. Wtedy nie będzie działać, bo nawet jak je
    podłączysz to automatyka stwierdzi brak 2 akumulatorów. Ale nie sądzę, żeby
    w sprzęcie prawie powszechnego użytku wysilali się na cos lepszego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba