    Date: Mon, 17 Nov 2014 18:04:42 +0100
    From: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ANTENA POKOJOWA USB zasieg 10km WiFi

    ToMasz pisze:
> [...]
    zasieg-10km-wifi-i4715028019.html

    > nigdy w życiu. antena może zawęzić "promieniowanie" do jak najwęższej
    > "wiązki" - stąd jej zysk. to coś z aukcji na 99.9999 tego nie potrafi
    > dobrze zrobić. kup jakąś antene drabinkową, albo coś jak satelitarna i
    > napisz jakie masz "zasięgi"

    Jaki by nie miał zysk anteny - to 10 km jest zasięgiem pozahoryzontalnym
    - czyli żeby go uzyskać trzeba co najmniej jedną antenę wynieść w górę.
    Jak ktoś bez postawienia warunków co do wysokości anteny nad
    przeszkodami na trasie radiowej obiecuje na 2.4 GHz stabilny (wiem,
    rozpraszanie na turbulencjach, dyfrakcja na ostrych krawędziach
    przeszkód przewodzących, dukty termiczne - wszystko palcem na wodzie
    pisane) zasięg 10 km - łże jak pies.

    --
    Darek