  • 11. Data: 2011-04-08 13:19:00
    Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 4/8/2011 3:15 AM, erg wrote:
    > Użytkownik "Pete"<n...@n...com> napisał w wiadomości

    > A jakie to fora - ja znam tylko jedno i jesli duzo siedzisz to podaj jeszcze
    > kilka - chetnie poczytam.
    >
    > erg

    Zgadza sie - glownym jest BITOG, ale jest jeszcze NORIA i jakies inne
    mniejsze...

    Pozdr.
    Pete

  • 12. Data: 2011-04-08 13:21:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 4/8/2011 5:52 AM, AZ wrote:
    > A gdzie te testy? Wystarczy popatrzec na analizy przepracowanego oleju a
    > dokladniej na to jak zmienila sie lepkosc by sobie odpowiedziec na
    > pytanie zmieniac/nie zmieniac.

    Lepkosc to jedno. Mozna sie tez podpierac wartosciami TBN i TAN by moc
    sie zorientowac czy dany olej ma dość.

    Pozdr.
    Pete

  • 13. Data: 2011-04-08 13:24:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 4/8/2011 5:47 AM, Marcin N wrote:

    > A co z testami, które wykazały, że zmieniać to trzeba filtr? Olej
    > niekoniecznie.
    > Było głośno swego czasu o wycieku informacji od ważnej figury jednego z
    > potentatów olejowych, który to wyciek podobno dowodził, że zmiany oleju
    > to wyłącznie marketing.

    Masz linka do tych testow? Jakos nie kojarze...

    Niektorzy zalecaja wymiane filtra co druga wymiane oleju, ale zeby
    wymieniac tylko filtr a oleju wcale, to nie slyszalem...

    Pozdr.
    Pete

  • 14. Data: 2011-04-08 13:28:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-08, Pete <n...@n...com> wrote:

    > Masz linka do tych testow? Jakos nie kojarze...
    >
    > Niektorzy zalecaja wymiane filtra co druga wymiane oleju, ale zeby
    > wymieniac tylko filtr a oleju wcale, to nie slyszalem...

    To takie pieprzenie kotka za pomoca mlotka:
    <http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef
    _Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html>

    Czyli tania sensacja dla spragnionych. Bo mnie sie nie chce wierzyc ze
    zona szefa Castrola jezdzi ponad 20 letnim samochodem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 15. Data: 2011-04-08 13:34:00
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    On 2011-04-08, Pete <n...@n...com> wrote:

> [...]

    Czyli tania sensacja dla spragnionych. Bo mnie sie nie chce wierzyc ze
    zona szefa Castrola jezdzi ponad 20 letnim samochodem.

    ==================

    Tak, to był ten człowiek. O ile mnie pamięć nie myli, to był w tamtym czasie
    dość obszerny artykuł na ten temat. Twój link to tylko zajawka. W każdym
    razie dało mi to wtedy do myślenia. Chętnie bym też posłuchał argumentów
    przeciwnej strony.

  • 16. Data: 2011-04-08 13:43:54
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-08, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]
    > dość obszerny artykuł na ten temat. Twój link to tylko zajawka. W każdym
    > razie dało mi to wtedy do myślenia. Chętnie bym też posłuchał argumentów

    Chlopie jakzes taki ciekawy to wez sobie wlej olej i co 1000 km rob
    analize, pozniej zmien filtr i rob dalej analize i bedziesz wiedzial jak
    sie zmieniaja parametry oleju przed zmiana/po zmianie filtra.

    Kolejny raz zachecasz do jalowej dyskusji w ktorej dwie strony sobie
    pogdacza a i tak nic z tego nie wyniknie oprocz kilobajtow w archiwum
    grupy.
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2011-04-08 13:55:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 4/8/2011 8:43 AM, AZ wrote:

    > Chlopie jakzes taki ciekawy to wez sobie wlej olej i co 1000 km rob
    > analize, pozniej zmien filtr i rob dalej analize i bedziesz wiedzial jak
    > sie zmieniaja parametry oleju przed zmiana/po zmianie filtra.

    No wlasnie pytanie jak czesto by sie ten filtr zmienialo. W filtrze tez
    troche oleju siedzi. Ile procentowo? Zalezy od filtra i od silnika.
    Jesli jest to 10%, to po dziesięciu takich wymianach (czyli po 10 tys.
    km), to tak jakby sie caly olej wymienilo... :))

    Pozdr.
    Pete

  • 18. Data: 2011-04-08 14:18:20
    Od: Glub <g...@g...com>

    Pete <n...@n...com> wrote:

> [...]
    > Jesli jest to 10%, to po dziesięciu takich wymianach (czyli po 10 tys.
    > km), to tak jakby sie caly olej wymienilo... :))

    Nie. Bo to będzie 10% z ogólnej zawartości oleju.
    Asymptotycznie do zera...

    --
    Glub SW-T400

  • 19. Data: 2011-04-08 14:25:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 4/8/2011 9:18 AM, Glub wrote:

    > Nie. Bo to będzie 10% z ogólnej zawartości oleju.
    > Asymptotycznie do zera...

    Wiem. Dlatego te ":))" dodałem na końcu.

    Pozdr.
    Pete

  • 20. Data: 2011-04-25 15:30:27
    Temat: Re: AMSOIL ponoÄ&#65533; najlepszy olej ?
    Od: Zbirus <mlodyzbirus@_NOSPAM_wp.pl>

    Ja mam Amsoila od nie dawna wlanego.
    Mam CBR 600 trochę styraną ale zmiana biegów jest inna niz na 300V.
    No i po odkurzeniu moto po zimie skrzynia chodzi tak samo jak rok temu
    ...byłem w szoku.
    Olej nie znany ale jest lepszy od 300V o wiele.

    http://www.motocykle.slask.pl/index.php/topic/120495
    -amsoil-gdzie-mozna-kupic/

    Tez polecam Piotrka.
    On był pionierem w Polsce tego oleju kiedy jeszcze nikt o nim nie słyszał
    i ja od niego biorę filterek i olej.