  • 11. Data: 2010-11-08 12:45:35
    Temat: Re: ACR w Play...
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    W dniu 2010-11-04 23:30, mostlycloudy pisze:
    > ... zacznie oficjalnie działać za 30 minut. Można go już aktywować w
    > Play24.
    >
    > http://blogplay.pl/2010/11/acr-2/

    A na jakie numery ta usługa działa?
    Przed chwila jakiś numer prywatny się dodzwonił.
    Dzwoniłem z innego numeru ukrywając numer #31# i w porządku - usługa
    jest aktywna.
    Czyli nie na wszystkie ukryte/zastrzeżone to działa?

  • 12. Data: 2010-11-08 12:48:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-08 13:45, dwr pisze:

> [...]
    > jest aktywna.
    > Czyli nie na wszystkie ukryte/zastrzeżone to działa?

    Usługa działa, jeśli ktoś ma włączonego CLIRa, a nie w przypadku,
    kiedy po drodze rozmowy pojawia się centrala, która z jakichś powodów
    nie przekazuje numeru - może taki przypadek miał miejsce?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-11-08 16:24:38
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > jest aktywna.
    > Czyli nie na wszystkie ukryte/zastrzeżone to działa?

    Są dwa przypadki, kiedy numer się nie wyświetla: numer zastrzeżony
    (czyli jest przekazywany, ale operatorowi nie wolno Ci go udostępnić) i
    anonimowy, czyli brak w ogóle wysyłania numeru.
    ACR działa jedynie w tym pierwszym przypadku.

  • 14. Data: 2010-11-08 17:52:28
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    W dniu 2010-11-08 17:24, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> [...]
    > anonimowy, czyli brak w ogóle wysyłania numeru.
    > ACR działa jedynie w tym pierwszym przypadku.

    Dziękuję za wyjaśnienia.
    Pozostaje dalej programowo sobie radzić.
    Trochę to w sumie dziwne bo jednak blokada powinna działać w obu
    przypadkach.

  • 15. Data: 2010-11-08 20:52:46
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 8 Lis, 18:52, dwr pisze...

    > Dziękuję za wyjaśnienia.
    > Pozostaje dalej programowo sobie radzić.
    > Trochę to w sumie dziwne bo jednak blokada powinna działać w obu
    > przypadkach.

    Nie.
    Szczegółowe wyjaśnienie działania usługi znajduje się
    w dokumencie ETSI EN 301 798 V1.1.1 (2000-10)

    "1. Information coming from network to called party
    2. result of triggering of ACR service
    3. result at called party terminal

    Przypadki
    1. No CgPN
    2. ACR not invoked call delivered,
    3. no Calling Identity displayed
    II
    1. CgPN " address not available "
    2. ACR not invoked call delivered,
    3. no Calling Identity displayed
    III
    1.CgPN " presentation allowed "
    2. ACR not invoked call delivered,
    3. Calling Identity displayed
    IV
    1. CgPN " presentation restricted "
    2. ACR invoked no call delivered,
    3. no Calling Identity displayed"

    Jak widać z 4 możliwych przypadków
    zadziałanie usługi ACR jest możliwe tylko i wyłącznie(!)
    dla połączenia zastrzeżonego (CLIR)

    Ircys

  • 16. Data: 2010-11-09 12:33:42
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Ircys <i...@p...pl> wrote:
    > Nie.
    > Szczegółowe wyjaśnienie działania usługi znajduje się
    > w dokumencie ETSI EN 301 798 V1.1.1 (2000-10)

    O widzisz, ciekawe rzeczy... A jakie są techniczne możliwości żeby ktoś
    uzyskał przypadek I lub II? Jakiś specjalny hardware, zmodyfikowany soft?
    Pytam, bo z ACR w Play jestem zadowolony ale się zastanawiam czy zaraz nie
    zaczną tego jakoś obchodzić...

    wit

  • 17. Data: 2010-11-09 12:36:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 9 Nov 2010 12:33:42 +0000 (UTC), wit napisał(a):

> [...]
    > Pytam, bo z ACR w Play jestem zadowolony ale się zastanawiam czy zaraz nie

    Bez dostepu do centrali lub łącza operatorskiego - niespecjalnie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

  • 18. Data: 2010-11-09 12:51:17
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Bez dostepu do centrali lub łącza operatorskiego - niespecjalnie.

    Czyli, o ile Play nie zacznie sprzedawać nowej usługi pod tytułem "dostęp do
    centrali lub łącza operatorskiego", powinno być ok? ;)

    wit

  • 19. Data: 2010-11-09 17:53:41
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 9 Lis, 13:33, wit pisze...

    > O widzisz, ciekawe rzeczy... A jakie s techniczne mo liwo ci eby kto
    > uzyska przypadek I lub II? Jaki specjalny hardware, zmodyfikowany soft?
    > Pytam, bo z ACR w Play jestem zadowolony ale si zastanawiam czy zaraz nie
    > zaczn tego jako obchodzi ...

    Wystarczy "tylko" dostęp do SS7 ;)

    Ircys

  • 20. Data: 2010-11-22 17:00:18
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    W dniu 2010-11-08 21:52, Ircys pisze:
    > On 8 Lis, 18:52, dwr pisze...
    [...]
> [...]
    > 3. no Calling Identity displayed"
    >
    > Jak widać z 4 możliwych przypadków
    > zadziałanie usługi ACR jest możliwe tylko i wyłącznie(!)

    Dziękuję za wyjaśnienie.
    Na niedziałające przypadki pomaga soft w telefonie.
    Wydaje mi się, że przydałby się jednak "systemowy, całkowity" ACR.