  • Data: 2010-11-06 11:27:23
    Temat: Re: AC-X L2 i ruch z 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 i 192.168.0.0/16
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.11.2010 14:39, Sławek Lipowski pisze:

    > Postaram się potwierdzić w wolnej chwili i dam znać.

    Udało mi się powiązać część ruchu z FIN+ACK z src IP z klas prywatnych z
    połączeniami TCP, które nie zostały zamknięte przez zdalny host.
    Jednakże to gównie poszlaki. Pasuje TTL i id pakietów IP układają się
    wiarygodnie. Część takiego ruchu nie udało mi się z niczym powiązać.
    Może niepotrzebnie łączę te fakty, aczkolwiek to, że te pakiety mają
    praktycznie zawsze ustawioną flagę FIN sprawia, że bardzo mocno wydaje
    mi się, że nie jest to jakoś bardzo ogólny problem, tylko dość
    szczególny przypadek.

    Być może faktycznie głównie są to retransmisje, które nie łapią się już
    w NAT. Jeśli by tak było, to nie ma dramatu (oczywiście to też nie
    powinno mieć miejsca), przy czym dalej uważam, że to strona generująca
    takie pakiety powinna zadbać o ich odfiltrowanie. Inaczej to trochę tak,
    jak by zamiast ścigać złodziei samochodów nakazać wszystkim instalację
    super zabezpieczeń antykradzieżowych w autach. Zabezpieczenia i tak
    można i pewnie powinno się montować, ale to nie znaczy bynajmniej, że
    nie trzeba chociażby próbować łapać złodziei. :)

    --
    Sławek Lipowski