  • 11. Data: 2012-12-30 21:29:42
    Temat: Re: A wy się martwicie co się w RP dzieje
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2012-12-30 20:44:35 niejaki AZ napisał:
    > BTW. W niemczech z poludnia na polnoc tez jedzie sie kilkanascie godzin?

    tak

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 12. Data: 2012-12-30 21:38:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "p0li" <p...@t...net> napisał w wiadomości grup

    > tak

    Rowerem?

  • 13. Data: 2012-12-30 23:28:21
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2012-12-30 11:58, megrims pisze:

> [...]
    > do Monachium. I o ile dobrze pamiętam w okolicy skrzyżowania A9
    > z A4 (zjazd nazywa się Hermsdorf) jest takie miejsce, gdzie
    > są 2 fotoradary po środku pasa zieleni w każdą stronę zaraz
    > za przyporą wiaduktu. Kiedyś było tam ograniczenie do 70 km/h.
    > W pobliżu jest stacja benzynowa i zatrzymałem się tam. Podczas
    > krótkiego postoju zauważyłem, że te urządzenie robiło zdjęcie
    > co kilka, kilkanaście sekund. Jakieś 2 lata temu podniesiono
    > prędkość z 70 do 90.
    >
    > Czy ktoś z Was wyobraża sobie taką sytuację w Polsce?
    > U nas by obniżono do 40 i postawiono dodatkowe 2 fotoradary.

    Owszem :). Wylotówka z Katowic za Obi w stronę Mikołowa. Droga dwu
    pasmowa, pas zieleni, od X lat była tam 50 km/h , nie muszę pisać że za
    winklem bardzo często stali i suszyli. Aż tu nagle, znienacka jakieś 3-4
    lata temu ustawili znak 70 km/h. Dodam że nic w układzie drogowym się
    nie zmieniło. Jak było x lat temu tak jest do dziś. Oczywiście suszarka
    zniknęła.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 14. Data: 2012-12-31 10:27:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 30 Dec 2012 19:44:35 +0000 (UTC), AZ

    > Przestan powtarzac ten bzdurny mit ktory krazy od X lat...

    To nie jest żaden mit, tylko fakt. Właśnie niedawno (ponownie) wróciłem z
    Alp austiackich. Serpentyny, zakręty >120 stopni i (ponowne) zaskoczenie,
    bo ograniczenia do 90-100/h i to wszystko z budynkami przy drodze.
    Większość dopasowuje prędkość do swoich umiejętności i warunków, czyt. jadą
    60-80. U nas łagodniejsze warunki i na zakrętach ograniczenie 30-40.
    Większość dopasowuje prędkość do umiejętności i warunków, czyt. jadą 60-80.

    --
    Pozdor Myjk

  • 15. Data: 2012-12-31 11:12:53
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 31 Dec 2012 10:27:49 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >To nie jest żaden mit, tylko fakt.

    Mit. Chyba nie jeździłeś po lokalnych drogach. Jadąc 90 km/h byłem
    wyprzedzany przez auta na niemieckich blachach. Może nie jest to jakiś
    spory odsetek, nie mniej jednak to się zdarza.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 16. Data: 2012-12-31 11:14:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 30 Dec 2012 12:34:34 +0100, J.F. napisał(a):

    > W najblizszych laach ? Viabox obowiazkowy :-)
    >
    > Ale tania elektronika ma te ceche ze mozna ja zaklocic :-)

    No chyba że tak jak we Viatolu - kierowca bedzie odpowiedzialny za jakość
    transmisji radiowej, a w razie problemów z komunikacją 3000zł kary
    administracyjnej z automatu.
    Ewentualnie potem udowadniaj że nie jesteś wielbłądem...

  • 17. Data: 2012-12-31 11:31:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2012 11:12:53 +0100, jerzu napisał(a):

    > Mit. Chyba nie jeździłeś po lokalnych drogach. Jadąc 90 km/h byłem
    > wyprzedzany przez auta na niemieckich blachach. Może nie jest to jakiś
    > spory odsetek, nie mniej jednak to się zdarza.

    W Polsce czy w Niemczech ? Nawet w Niemczech przybylo imigrantow :-)

    Niemcy rzadko przekraczaja o wiecej niz 20km/h. Ale to nie dlatego ze tak
    lubia Ordnung, tylko dlatego ze powyzej kary sa srogie, tzn np miesiac bez
    PJ :-)

    J.

  • 18. Data: 2012-12-31 12:17:09
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 31 Dec 2012 11:31:22 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >W Polsce czy w Niemczech ? Nawet w Niemczech przybylo imigrantow :-)

    W Niemczech. I nie żeby to się jakoś nasiliło w ostatnich latach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2012-12-31 12:58:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Dec 2012, J.F. wrote:

    > Za to trzeba ich pochwalic - czasem sie ci organizatorzy zastanowia jak
    > rozwiazac problem ... i zapisuja o w przepisach. Np "zamek".

    W kwestii formalnej - to nie (a przynajmniej nie bezpośrednio) zapisują
    w przepisach ci organizatorzy.
    I tu chyba leży źródło problemu.
    "Wszyscy wiedzą", że w .pl jest problem "zamka".
    I nikt, mam na myśli tych którym za to *PŁACĄ*, nie widzi powodu aby
    sprawę uregulować skutecznymi przepisami.
    A jeśli któryś widzi, to sprawa idzie do szuflady.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2012-12-31 13:04:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Dec 2012, LEPEK wrote:

    > Nauczeni tym, że w (powiedzmy) połowie przypadków siedemdziesiątka ustawiona
    > jest zupełnie bezzasadnie.

    Ale kwestia "zasadności" bywa dyskusyjna - i co ciekawsze, fakt, że
    w przepisów wynika np. piorytet pierwszeństwa nad innymi "interesami"
    pozostałych uczestników ruchu w zupełności wystarcza, aby w .pl
    takie ograniczenie pierwszeństwa uznawać za "zbędne".
    W końcu jadący z pierwszeństwem W TYM MIEJSCU prawie nigdy nie
    muszą owej drogi z pierwszeństwem przecinać :P

    > Zauważ jeszcze, że nasi rodacy zwalniają zawsze,
    > jak jest fotoradar - nawet jeśli nie ma ograniczenia prędkości.

    Nie licząc tych którzy się wtedy irytują ;)
    Obstawiam prosty powód - >>90% z jadących nie byłoby w stanie
    odpowiedzieć na pytanie jaka jest prędkość dozwolona w danym
    miejscu :>
    Włączają więc tryb "chyba nie mniej niż 50mkph" i jadą 55.

    pzdr, Gotfryd