eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyA to ci niespodzianka.Re: A to ci niespodzianka.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!aioe.org!
    news.chmurka.net!.POSTED.afsr60.neoplus.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: A to ci niespodzianka.
    Date: Thu, 22 Dec 2022 08:44:44 +0100
    Organization: MAD
    Message-ID: <w...@m...org>
    References: <tm5c0c$1oe9$1@gioia.aioe.org> <tmdnho$13b7$1@gioia.aioe.org>
    <tmdo16$c2q$1$Shrek@news.chmurka.net> <tmfg0s$fss$1@gioia.aioe.org>
    <tmfio9$eem$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <tmfsj7$3i0se$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tmhc51$jk3$1$Cav@news.chmurka.net> <tmi6pl$581$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <638cefaf$0$472$65785112@news.neostrada.pl> <y8tkx411xd3w$.dlg@myjk.org>
    <6391afb0$0$453$65785112@news.neostrada.pl> <1uu1tbup2hr47$.dlg@myjk.org>
    <6398ec4d$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <1wh01oa8jcey6$.dlg@myjk.org>
    <639c9d86$0$568$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <63a07063$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <63a0d505$0$476$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <63a33449$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: afsr60.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="afsr60.neoplus.adsl.tpnet.pl:178.42.225.60";
    logging-data="1043"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709882
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 21 Dec 2022 17:28:56 +0100, cef

    >>>>>>>> Co wygodne? Mnie to irytuje, bo mógłbym jeździć więcej na prądzie, ale mi
    >>>>>>>> pojemności baterii nie wystarcza. Zaś zakupienie elektryka moich gabarytów
    >>>>>>>> PHEVa (czyt. Tesla X) to 3-4x wyższe koszty zakupu -- więc się kompletnie
    >>>>>>>> nie kalkuluje.
    >>>>>>> Wygodne jeżdżenie na paliwie płynnym.
    >>>>>> Powtarzam ponownie, wcale nie jest wygodne, bo mógłbym jeździć w całości na
    >>>>>> prądzie a niestety muszę się użerać z paliwem.
    >>>>> No właśnie nie mógłbyś wygodnie jeździć, bo musiałbyś
    >>>>> szukać ładowania.
    >>>> Włącz logiczne myślenie, skoro teraz mam zasięg na prądzie 30-50km i
    >>>> przejeżdżam 90% czyli jakieś 20 tys. km rocznie, to jakim cudem przy
    >>>> elektryku z zasięgiem 300-500km, gdy codziennie jestem go w stanie ładować
    >>>> do 100% miałbym szukać ładowania?
    >>> Mea culpa. Zapomniałem, że Ty jeździsz właśnie po 30km.
    >> Jak zdecydowana większość. Nawet taki JF który notorycznie truje o zasięgu
    >> 1000km na jednym łądowaniu i tak jeździ poniżej 40km dziennie. Ciebie się
    >> pytać nawet nie będę o szczegółowe dane, bo i tak prawdy nie napiszesz.
    > Wszystkie dane już podałem, ale trzeba umieć analizować fakty.

    Gucio podałeś, napisałeś tylko ile jeździsz wokół domu i ostatecznie że
    600-800km przejeżdżasz na 60-60L/100km. hehe

    >>>>>>>>> Zaglądam czasem na jakieś
    >>>>>>>>> elektryczne forum i jak trasa BEV, to nie dosyć, że za darmo,
    >>>>>>>>> ładowarek moc, abonamenty niepotrzebne - cukierkowe życie.
    >>>>>>>> I jak zwykle widzisz tylko to co ci pasuje do tezy. Klasyka.
    >>>>>>> Do jakiej tezy? Że trakcyjnie świetne auta? NIe zaprzeczałem, ale też tym
    >>>>>>> się nikt nie chwali ani tego nie podnosi. Po prostu czytam z jakimi
    >>>>>>> problemami można się spotkać i widzę jaka bida z prądem jest. Nie tu
    >>>>>>> gdzie słodzicie ale tam gdzie wylewają elektrofurmani swoje żale.
    >>>>>> Ale jednocześnie nie widzisz zupełnie zalet elektryków. Widzisz tylko
    >>>>>> stracony czas na ładowarkach, choć to jakiś marginany problem, ale nie
    >>>>>> widzisz ile się zaoszczędza na nieposiadaniu spaliniaka w innych miejscach.
    >>>>>> To takie typowe dla kogoś kto ma klapy na oczach.
    >>>>> Nie wciskaj mi, że nie widzę zalet.
    >>>>> Jest ich niewiele ale przeważają jednak wady.
    >>>> Właśnie widzę, miałeś sobie udowodnić te ich wady, to wyrżnąłeś standardowo
    >>>> niewygodny fragment na który postanowiłeś nie odpowiadać. Taka to twoja
    >>>> rzetelność jest właśnie.
    >>> Wycinam zazwyczaj to gdzie Ty rozwodzisz się nad czymś bez związku z
    >>> tematem.
    >> Oczywiście tylko wg ciebie. Bo czas dla ciebie jest tylko w jenym miejscu,
    >> przy dystrybutorze, resztę to pies żre.
    > Nie ma żadnej reszty. To Twoje wymysły.

    Nie no, wcale nie napisałeś że czy ci pali 8 czy 10L/100km to 600-800km
    przejedziesz na jednym tankowaniu 60L.

    >>>>> Marginalny problem czasu na ładowarkach i marnego zasięgu?
    >>>> Takiego marnego że zdecydowana większość użytkowników by go spokojnie
    >>>> wystarczyło, poza paroma wyjątkami. Nawet największym hejterom takim jak ty
    >>>> czy innym aktywnym trollom spalinowym
    >>> Ale jednak płaczą, że jest niewystarczający.
    >>> I to nie hejterzy płaczą tylko użytkownicy EV.
    >> Rzadko i głównie jest to wynik zapyziałości polski pod względem
    >> elektromobilności. Dość rzec że na zachodzie łądowarki budują na potęgę, a
    >> u nas kasują. No ale co się dziwić jak u nas przypada jeden EV na ponad
    >> 4000 osób, a na zachodzie jeden EV na mniej niż 400.
    > Zapyziałość będzie kwitła jak będą takie ceny EV.
    > Ceny spadną, to i użytkowników przybędzie.

    Raczej działa to odwrotnie, no ale ty wiesz jak zwykle swoje.
    Poczytaj sobie o elementarnych zasadach rynkowych, ignorancie.

    >>>>> Puknij się w łeb - to podstawowy problem.
    >>>> Podstawowy problem to twój (wasz) zakuty łeb, który nie chce przyswoić, a
    >>>> nawet dopuścić do myśli, że marny zasięg to problem z dupy, tak samo jak
    >>>> czas ładowania. Więcej marnujesz na serwisach i tankowaniach niż ja na
    >>>> ładowaniu elektryka.
    >>> To jakiś wymyślony przez Ciebie problem czasu ICE w serwisie.
    >>> Jeździłeś jakimś samochodem co się psuł wiecznie?
    >> Naucz się czytać, pisząc o czasie na rzecz ICE pisałem tylko i wyłącznie o
    >> seriwsach olejowych. Nic mi się nie musiało psuć aby stracić tam absurdalne
    >> ilości czasu a których tracić na EV bym nie musiał.
    > A ileż to się traci na tym serwisie olejowym?

    Wszystko ci policzyłem już dawno, ale widać albo standardowo zignorowałeś,
    pominąłeś, ale nie zrozumiałeś.

    > Czy nie robi się go z takim samym interwałem jak wymiana
    > płynu do chłodzenia baterii?

    Nie, i jak już pisałem, a ty widać puściłeś to w otchłań, miałem 6 serwisów
    ICE i ŻADNEGO serwisu EV. Znowu wziąłeś sobie jeden wyjątek EV (hgw czy
    prawdziwy) i rozchlapałeś na wszystkie EV.

    > A poza tym weź pod uwagę, ze ICE są tak tanie, że jak jeden jest w serwisie
    > to można jeździć drugim, wiec czasowo jest to znikoma różnica a nie jakiś
    > wielki argument za EV.

    Są tanie tylko jeśli się kupi golasa. Ale to już ustalone, ze biedaki nie
    kupują EV, nie kupiliby w związku z tym golasa spalinowego, a jeśli by
    chcieli mieć zbliżone osiagi i komfort w kabinie do EV, musieliby wydać
    WIĘCEJ.

    >>> Mój się nie psuje - jest zadbany - z marszu pojechałem na wakacje
    >>> pare razy przez pół Europy i tylko raz na jakiś czas coś trzeba wymienić.
    >> Buehehe, czyli nie trzeba serwisować, ale jednak trzeba... Borze zielony.
    > Czego nie zrozumiałeś?

    Wszystko zrozumiałem, napisałeś że się nie psuje, ale jednak się psuje i
    trzeba coś wymienić. No więc powtarzam ponownie, gdybym nie miał ICE pod
    maską, to przez 6 lat i 175 tys. ANI RAZU W SERWISIE BYM BYĆ NIE MUSIAŁ,
    nawet klocki hamulcowe mam oryginalne które wyjechały z salonu.

    > Czy to tak trudno przyjąć, że serwis ICE to nie jest jakiś wielki
    > czasowy problem?

    Oczywiście że nie jest jakimś wielkim problemem, ale DODATKOWO czas
    pochłania, co wyliczyłem na swoim przykładzie.

    > Ale nie pasuje do Twojej tezy, więc wymyślasz, że jest drogo czy , że w
    > ogóle jest?

    Naucz się czytać ze zrozumieniem. Napisałem że jest DROŻEJ i że WIĘCEJ
    czasu pochłania ICE niż EV. Serio jesteś takim młotkiem ze trzeba ci aż tak
    elementarne rzeczy tłumaczyć?

    >>> Poza tym już Ci kiedyś pisałem, że produkcja samochodów polega na tym,
    >>> żeby zarabiać na serwisie. Więc w EV też się znajdzie masa rzeczy, które
    >>> trzeba będzie certfikować czy wymieniać (vide wymiana płynu do
    >>> chłodzenia baterii) i swój czas w serwisie też spędzisz. Co
    >>> zaoszczędzisz na klockach, to wydasz na opony czy zawieszenie a z czasem
    >>> tak się dopracuje konstrukcje, żeby warsztaty miały co robić.
    >> Znowu wymyślasz jakieś pierdoły. Myślisz dlaczego cena elektryka jest
    >> wyższa? Trzeba na nim więcej na starcie zarobić, m.in. dlatego, że nie
    >> wymaga obsługi serwisowej!
    > I potem jak już będzie tańszy, bo teraz łupią - to trzeba będzie coś
    > serwisować. To nie pierdoły - siedzę w produkcji 30 lat -
    > to Ty nie rozumiesz.

    Potem będzie tańszy, bo pojawią się opcje wyposażenia a nie jedna sztywna,
    w zasadzie maksymalnie wyposażona wersja.

    >>>>> Nad którego to problemu poprawą od lat pracują
    >>>>> producenci tych aut?
    >>>> Pracują, bo wymagają tego konsumenci którzy są przyzwyczajeni do
    >>>> spaliniaków i którzy nie mają woli, jak ty, zmienić myślenia.
    >>> Myślenie to myślenie. Liczyć też potrafię.
    >>> Nie mam własnego taniego prądu, to wyszłoby mi tyle co za ropę.
    >>> Do tego niewygoda użytkowania.
    >>
    >> Bzdura, ładowanie prądem na publicznych ładowarkach jest tańsze a byłoby
    >> tańsze gdyby było więcej elektryków, bo obecnie obniżanie cen się nie
    >> kalkuluje. Ładowarka musi się zwrócić, inaczej nie warto jej stawiać. A
    >> jeszcze niższe ceny by były, gdybyśmy byli niezalezni energetycznie.
    > Daj linka do tych ładowarek publicznych za 40-50gr/kWh albo taniej.

    Dlaczego 40-50? Przecież nawet jak kWh jest po 2zł to jest nadal taniej niż
    na benzynie.

    >>>>> Gdyby była wygoda i cena przystępna, to wszyscy by się przesiedli.
    >>>>
    >>>> I znowu to samo. Niedalej jak wczoraj jakiś troll wyskoczył z porównaniem
    >>>> ICE do EV, podał za przykład spalinowego XC90 za 330 kzł vs eXC90 za 479
    >>>> kzł. Oczywiście spalinowy w wersji golas, co tam że w EV w standardzie 21"
    >>>> koła warte więcej 5 tys. niż w spaliniaku, co że w EV 7 siedzeń w
    >>>> standardzie wartych 10 tys., co tam że w EV zawieszenie pneumatyczne warte
    >>>> 15 tys., co tam że w EV lidary, ogromny ekran za kolejne 15 tys., co tam że
    >>>> w EV grzanie i chłodzenie, w spaliniaku tylko można dołożyć webasto za 4
    >>>> tys., chłodzenia ni cholery, co tam że spaliniak ma spalanie 127kWh/100 vs
    >>>> EV 80kWh/100, w końcu co że do setki ma ponad sekundę mniej niż spaliniak,
    >>>> co tam że w elektryku cisza, bo nie warczy silnik spalinowy więc komfort
    >>>> skacze o segment wyżej, co że w spaliniaku turbodziura itd. Ważne że
    >>>> spaliniaka można kupić za 330!
    >>> No i co z tego ma niby wynikać? Rozpisałeś się (mógłbym wyciąć, ale
    >>> będziesz biadolił, że się nie odniosłem) ale nie wiem co chciałeś
    >>> przekazać?
    >> Niczym mnie nie zaskoczyłeś. Ogólnie mało ogarniasz z tego co się pisze.
    > Widać słabo argumentujesz, skoro nawet takiego młota jak ja nie
    > potrafisz przekonać. :-)

    Młot ma to do siebie, że ciężko mu coś wbić do głowy bo jest grubo zakuty.

    >> Że barany jako argument przeciw elektrykowi podają ceny samochodów
    >> spalinowych kompletnie nieporównywalnych z elektrycznymi i twierdzą że
    >> elektryki będą im się 30 lat zwracać.
    >>> No owszem jest. Że do steki przyspiesza lepiej? No tak, ale
    >>> ja akurat nie zawijam asfaltu - ten parametr mi zupełnie wisi.
    >>> Turbodziura to też argument nie dla mnie - nie dostrzegam tego,
    >>> bo użytkuję tak, że nie widzę problemu turbodziury.
    >> Jako ignorant który nigdy elektrykiem nie jeździł, nie masz pojęcia o czym
    >> piszesz. Pojeździłbyś miesiąc elektrykiem a potem byś się przesiadł do
    >> swojego spaliniaka, to byś może zrozumiał. A tak to jak gadanie ze ślepym o
    >> kolorach.
    > Kolejny argument bez sensu, że nie mogę się wypowiadać.
    > Właśnie dlatego nie jeżdżę EV, bo od takich jak Ty dowiaduję się
    > jakie to upierdliwe i drogie.

    Nie chodzi o to że nie jeździsz, tylko że nawet nie spróbowałeś.
    Nie czujesz więc różnicy, jesteś zwyczajnym ignorantem i do
    tego młotem, bo ja nigdzie nie twierdzę że to bardziej
    upierdliwe i drogie. No ale jak widać... młot.

    >>> Przyjmij do wiadomości, że akceptuję BEV ale w innym niż mam
    >>> obecnie modelu użytkowania.
    >> Generalnie mi to zwisa, dopóki bredni publicznie nie wypisujesz.
    > Dla Ciebie to brednie, bo nie pasują do Twojego toku myślenia
    > (że posłużę się Twoją retoryką)

    Twoje doświadczenia (a raczej ich kompletny brak) z elektrkami nie pasują
    do moich doświadczeń. Taka tam mała różnica, której młot do siebie nie
    dopuści. Ale już paru takich jak ty było, co się zapierali rękami i nogami,
    a jak w końcu wsiedli do EV i nim pojeździli praktycznie, to stwierdzili po
    powróceniu do spaliniaka, że komfort i parametry jezdne jakie daje EV
    niwelują wady które wsześniej widzieli i widzą że były skrajnie
    wyolbrzymione. Zazwyczaj wtedy jedyną przeszkodą do zakupu jest cena (bo te
    parametry jazdy, komfort i wyposażenie, kosztują).

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 22.12.22 08:46 Myjk
  • 22.12.22 08:59 Cavallino
  • 22.12.22 09:01 Myjk
  • 22.12.22 11:15 cef
  • 22.12.22 11:41 cef
  • 22.12.22 13:41 ii
  • 22.12.22 16:11 J.F
  • 22.12.22 16:15 J.F
  • 22.12.22 16:22 J.F
  • 22.12.22 16:48 Shrek
  • 22.12.22 17:10 cef
  • 22.12.22 17:23 J.F
  • 22.12.22 17:50 Shrek
  • 22.12.22 18:41 J.F
  • 22.12.22 18:43 ii

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: