-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!aioe.org!
news.chmurka.net!.POSTED.afsr60.neoplus.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: A to ci niespodzianka.
Date: Thu, 22 Dec 2022 08:44:44 +0100
Organization: MAD
Message-ID: <w...@m...org>
References: <tm5c0c$1oe9$1@gioia.aioe.org> <tmdnho$13b7$1@gioia.aioe.org>
<tmdo16$c2q$1$Shrek@news.chmurka.net> <tmfg0s$fss$1@gioia.aioe.org>
<tmfio9$eem$2$Shrek@news.chmurka.net>
<tmfsj7$3i0se$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tmhc51$jk3$1$Cav@news.chmurka.net> <tmi6pl$581$2$Shrek@news.chmurka.net>
<638cefaf$0$472$65785112@news.neostrada.pl> <y8tkx411xd3w$.dlg@myjk.org>
<6391afb0$0$453$65785112@news.neostrada.pl> <1uu1tbup2hr47$.dlg@myjk.org>
<6398ec4d$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <1wh01oa8jcey6$.dlg@myjk.org>
<639c9d86$0$568$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<63a07063$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<63a0d505$0$476$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<63a33449$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: m...@n...op.pl
NNTP-Posting-Host: afsr60.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
posting-host="afsr60.neoplus.adsl.tpnet.pl:178.42.225.60";
logging-data="1043"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709882
[ ukryj nagłówki ]Wed, 21 Dec 2022 17:28:56 +0100, cef
>>>>>>>> Co wygodne? Mnie to irytuje, bo mógłbym jeździć więcej na prądzie, ale mi
>>>>>>>> pojemności baterii nie wystarcza. Zaś zakupienie elektryka moich gabarytów
>>>>>>>> PHEVa (czyt. Tesla X) to 3-4x wyższe koszty zakupu -- więc się kompletnie
>>>>>>>> nie kalkuluje.
>>>>>>> Wygodne jeżdżenie na paliwie płynnym.
>>>>>> Powtarzam ponownie, wcale nie jest wygodne, bo mógłbym jeździć w całości na
>>>>>> prądzie a niestety muszę się użerać z paliwem.
>>>>> No właśnie nie mógłbyś wygodnie jeździć, bo musiałbyś
>>>>> szukać ładowania.
>>>> Włącz logiczne myślenie, skoro teraz mam zasięg na prądzie 30-50km i
>>>> przejeżdżam 90% czyli jakieś 20 tys. km rocznie, to jakim cudem przy
>>>> elektryku z zasięgiem 300-500km, gdy codziennie jestem go w stanie ładować
>>>> do 100% miałbym szukać ładowania?
>>> Mea culpa. Zapomniałem, że Ty jeździsz właśnie po 30km.
>> Jak zdecydowana większość. Nawet taki JF który notorycznie truje o zasięgu
>> 1000km na jednym łądowaniu i tak jeździ poniżej 40km dziennie. Ciebie się
>> pytać nawet nie będę o szczegółowe dane, bo i tak prawdy nie napiszesz.
> Wszystkie dane już podałem, ale trzeba umieć analizować fakty.
Gucio podałeś, napisałeś tylko ile jeździsz wokół domu i ostatecznie że
600-800km przejeżdżasz na 60-60L/100km. hehe
>>>>>>>>> Zaglądam czasem na jakieś
>>>>>>>>> elektryczne forum i jak trasa BEV, to nie dosyć, że za darmo,
>>>>>>>>> ładowarek moc, abonamenty niepotrzebne - cukierkowe życie.
>>>>>>>> I jak zwykle widzisz tylko to co ci pasuje do tezy. Klasyka.
>>>>>>> Do jakiej tezy? Że trakcyjnie świetne auta? NIe zaprzeczałem, ale też tym
>>>>>>> się nikt nie chwali ani tego nie podnosi. Po prostu czytam z jakimi
>>>>>>> problemami można się spotkać i widzę jaka bida z prądem jest. Nie tu
>>>>>>> gdzie słodzicie ale tam gdzie wylewają elektrofurmani swoje żale.
>>>>>> Ale jednocześnie nie widzisz zupełnie zalet elektryków. Widzisz tylko
>>>>>> stracony czas na ładowarkach, choć to jakiś marginany problem, ale nie
>>>>>> widzisz ile się zaoszczędza na nieposiadaniu spaliniaka w innych miejscach.
>>>>>> To takie typowe dla kogoś kto ma klapy na oczach.
>>>>> Nie wciskaj mi, że nie widzę zalet.
>>>>> Jest ich niewiele ale przeważają jednak wady.
>>>> Właśnie widzę, miałeś sobie udowodnić te ich wady, to wyrżnąłeś standardowo
>>>> niewygodny fragment na który postanowiłeś nie odpowiadać. Taka to twoja
>>>> rzetelność jest właśnie.
>>> Wycinam zazwyczaj to gdzie Ty rozwodzisz się nad czymś bez związku z
>>> tematem.
>> Oczywiście tylko wg ciebie. Bo czas dla ciebie jest tylko w jenym miejscu,
>> przy dystrybutorze, resztę to pies żre.
> Nie ma żadnej reszty. To Twoje wymysły.
Nie no, wcale nie napisałeś że czy ci pali 8 czy 10L/100km to 600-800km
przejedziesz na jednym tankowaniu 60L.
>>>>> Marginalny problem czasu na ładowarkach i marnego zasięgu?
>>>> Takiego marnego że zdecydowana większość użytkowników by go spokojnie
>>>> wystarczyło, poza paroma wyjątkami. Nawet największym hejterom takim jak ty
>>>> czy innym aktywnym trollom spalinowym
>>> Ale jednak płaczą, że jest niewystarczający.
>>> I to nie hejterzy płaczą tylko użytkownicy EV.
>> Rzadko i głównie jest to wynik zapyziałości polski pod względem
>> elektromobilności. Dość rzec że na zachodzie łądowarki budują na potęgę, a
>> u nas kasują. No ale co się dziwić jak u nas przypada jeden EV na ponad
>> 4000 osób, a na zachodzie jeden EV na mniej niż 400.
> Zapyziałość będzie kwitła jak będą takie ceny EV.
> Ceny spadną, to i użytkowników przybędzie.
Raczej działa to odwrotnie, no ale ty wiesz jak zwykle swoje.
Poczytaj sobie o elementarnych zasadach rynkowych, ignorancie.
>>>>> Puknij się w łeb - to podstawowy problem.
>>>> Podstawowy problem to twój (wasz) zakuty łeb, który nie chce przyswoić, a
>>>> nawet dopuścić do myśli, że marny zasięg to problem z dupy, tak samo jak
>>>> czas ładowania. Więcej marnujesz na serwisach i tankowaniach niż ja na
>>>> ładowaniu elektryka.
>>> To jakiś wymyślony przez Ciebie problem czasu ICE w serwisie.
>>> Jeździłeś jakimś samochodem co się psuł wiecznie?
>> Naucz się czytać, pisząc o czasie na rzecz ICE pisałem tylko i wyłącznie o
>> seriwsach olejowych. Nic mi się nie musiało psuć aby stracić tam absurdalne
>> ilości czasu a których tracić na EV bym nie musiał.
> A ileż to się traci na tym serwisie olejowym?
Wszystko ci policzyłem już dawno, ale widać albo standardowo zignorowałeś,
pominąłeś, ale nie zrozumiałeś.
> Czy nie robi się go z takim samym interwałem jak wymiana
> płynu do chłodzenia baterii?
Nie, i jak już pisałem, a ty widać puściłeś to w otchłań, miałem 6 serwisów
ICE i ŻADNEGO serwisu EV. Znowu wziąłeś sobie jeden wyjątek EV (hgw czy
prawdziwy) i rozchlapałeś na wszystkie EV.
> A poza tym weź pod uwagę, ze ICE są tak tanie, że jak jeden jest w serwisie
> to można jeździć drugim, wiec czasowo jest to znikoma różnica a nie jakiś
> wielki argument za EV.
Są tanie tylko jeśli się kupi golasa. Ale to już ustalone, ze biedaki nie
kupują EV, nie kupiliby w związku z tym golasa spalinowego, a jeśli by
chcieli mieć zbliżone osiagi i komfort w kabinie do EV, musieliby wydać
WIĘCEJ.
>>> Mój się nie psuje - jest zadbany - z marszu pojechałem na wakacje
>>> pare razy przez pół Europy i tylko raz na jakiś czas coś trzeba wymienić.
>> Buehehe, czyli nie trzeba serwisować, ale jednak trzeba... Borze zielony.
> Czego nie zrozumiałeś?
Wszystko zrozumiałem, napisałeś że się nie psuje, ale jednak się psuje i
trzeba coś wymienić. No więc powtarzam ponownie, gdybym nie miał ICE pod
maską, to przez 6 lat i 175 tys. ANI RAZU W SERWISIE BYM BYĆ NIE MUSIAŁ,
nawet klocki hamulcowe mam oryginalne które wyjechały z salonu.
> Czy to tak trudno przyjąć, że serwis ICE to nie jest jakiś wielki
> czasowy problem?
Oczywiście że nie jest jakimś wielkim problemem, ale DODATKOWO czas
pochłania, co wyliczyłem na swoim przykładzie.
> Ale nie pasuje do Twojej tezy, więc wymyślasz, że jest drogo czy , że w
> ogóle jest?
Naucz się czytać ze zrozumieniem. Napisałem że jest DROŻEJ i że WIĘCEJ
czasu pochłania ICE niż EV. Serio jesteś takim młotkiem ze trzeba ci aż tak
elementarne rzeczy tłumaczyć?
>>> Poza tym już Ci kiedyś pisałem, że produkcja samochodów polega na tym,
>>> żeby zarabiać na serwisie. Więc w EV też się znajdzie masa rzeczy, które
>>> trzeba będzie certfikować czy wymieniać (vide wymiana płynu do
>>> chłodzenia baterii) i swój czas w serwisie też spędzisz. Co
>>> zaoszczędzisz na klockach, to wydasz na opony czy zawieszenie a z czasem
>>> tak się dopracuje konstrukcje, żeby warsztaty miały co robić.
>> Znowu wymyślasz jakieś pierdoły. Myślisz dlaczego cena elektryka jest
>> wyższa? Trzeba na nim więcej na starcie zarobić, m.in. dlatego, że nie
>> wymaga obsługi serwisowej!
> I potem jak już będzie tańszy, bo teraz łupią - to trzeba będzie coś
> serwisować. To nie pierdoły - siedzę w produkcji 30 lat -
> to Ty nie rozumiesz.
Potem będzie tańszy, bo pojawią się opcje wyposażenia a nie jedna sztywna,
w zasadzie maksymalnie wyposażona wersja.
>>>>> Nad którego to problemu poprawą od lat pracują
>>>>> producenci tych aut?
>>>> Pracują, bo wymagają tego konsumenci którzy są przyzwyczajeni do
>>>> spaliniaków i którzy nie mają woli, jak ty, zmienić myślenia.
>>> Myślenie to myślenie. Liczyć też potrafię.
>>> Nie mam własnego taniego prądu, to wyszłoby mi tyle co za ropę.
>>> Do tego niewygoda użytkowania.
>>
>> Bzdura, ładowanie prądem na publicznych ładowarkach jest tańsze a byłoby
>> tańsze gdyby było więcej elektryków, bo obecnie obniżanie cen się nie
>> kalkuluje. Ładowarka musi się zwrócić, inaczej nie warto jej stawiać. A
>> jeszcze niższe ceny by były, gdybyśmy byli niezalezni energetycznie.
> Daj linka do tych ładowarek publicznych za 40-50gr/kWh albo taniej.
Dlaczego 40-50? Przecież nawet jak kWh jest po 2zł to jest nadal taniej niż
na benzynie.
>>>>> Gdyby była wygoda i cena przystępna, to wszyscy by się przesiedli.
>>>>
>>>> I znowu to samo. Niedalej jak wczoraj jakiś troll wyskoczył z porównaniem
>>>> ICE do EV, podał za przykład spalinowego XC90 za 330 kzł vs eXC90 za 479
>>>> kzł. Oczywiście spalinowy w wersji golas, co tam że w EV w standardzie 21"
>>>> koła warte więcej 5 tys. niż w spaliniaku, co że w EV 7 siedzeń w
>>>> standardzie wartych 10 tys., co tam że w EV zawieszenie pneumatyczne warte
>>>> 15 tys., co tam że w EV lidary, ogromny ekran za kolejne 15 tys., co tam że
>>>> w EV grzanie i chłodzenie, w spaliniaku tylko można dołożyć webasto za 4
>>>> tys., chłodzenia ni cholery, co tam że spaliniak ma spalanie 127kWh/100 vs
>>>> EV 80kWh/100, w końcu co że do setki ma ponad sekundę mniej niż spaliniak,
>>>> co tam że w elektryku cisza, bo nie warczy silnik spalinowy więc komfort
>>>> skacze o segment wyżej, co że w spaliniaku turbodziura itd. Ważne że
>>>> spaliniaka można kupić za 330!
>>> No i co z tego ma niby wynikać? Rozpisałeś się (mógłbym wyciąć, ale
>>> będziesz biadolił, że się nie odniosłem) ale nie wiem co chciałeś
>>> przekazać?
>> Niczym mnie nie zaskoczyłeś. Ogólnie mało ogarniasz z tego co się pisze.
> Widać słabo argumentujesz, skoro nawet takiego młota jak ja nie
> potrafisz przekonać. :-)
Młot ma to do siebie, że ciężko mu coś wbić do głowy bo jest grubo zakuty.
>> Że barany jako argument przeciw elektrykowi podają ceny samochodów
>> spalinowych kompletnie nieporównywalnych z elektrycznymi i twierdzą że
>> elektryki będą im się 30 lat zwracać.
>>> No owszem jest. Że do steki przyspiesza lepiej? No tak, ale
>>> ja akurat nie zawijam asfaltu - ten parametr mi zupełnie wisi.
>>> Turbodziura to też argument nie dla mnie - nie dostrzegam tego,
>>> bo użytkuję tak, że nie widzę problemu turbodziury.
>> Jako ignorant który nigdy elektrykiem nie jeździł, nie masz pojęcia o czym
>> piszesz. Pojeździłbyś miesiąc elektrykiem a potem byś się przesiadł do
>> swojego spaliniaka, to byś może zrozumiał. A tak to jak gadanie ze ślepym o
>> kolorach.
> Kolejny argument bez sensu, że nie mogę się wypowiadać.
> Właśnie dlatego nie jeżdżę EV, bo od takich jak Ty dowiaduję się
> jakie to upierdliwe i drogie.
Nie chodzi o to że nie jeździsz, tylko że nawet nie spróbowałeś.
Nie czujesz więc różnicy, jesteś zwyczajnym ignorantem i do
tego młotem, bo ja nigdzie nie twierdzę że to bardziej
upierdliwe i drogie. No ale jak widać... młot.
>>> Przyjmij do wiadomości, że akceptuję BEV ale w innym niż mam
>>> obecnie modelu użytkowania.
>> Generalnie mi to zwisa, dopóki bredni publicznie nie wypisujesz.
> Dla Ciebie to brednie, bo nie pasują do Twojego toku myślenia
> (że posłużę się Twoją retoryką)
Twoje doświadczenia (a raczej ich kompletny brak) z elektrkami nie pasują
do moich doświadczeń. Taka tam mała różnica, której młot do siebie nie
dopuści. Ale już paru takich jak ty było, co się zapierali rękami i nogami,
a jak w końcu wsiedli do EV i nim pojeździli praktycznie, to stwierdzili po
powróceniu do spaliniaka, że komfort i parametry jezdne jakie daje EV
niwelują wady które wsześniej widzieli i widzą że były skrajnie
wyolbrzymione. Zazwyczaj wtedy jedyną przeszkodą do zakupu jest cena (bo te
parametry jazdy, komfort i wyposażenie, kosztują).
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 22.12.22 08:46 Myjk
- 22.12.22 08:59 Cavallino
- 22.12.22 09:01 Myjk
- 22.12.22 11:15 cef
- 22.12.22 11:41 cef
- 22.12.22 13:41 ii
- 22.12.22 16:11 J.F
- 22.12.22 16:15 J.F
- 22.12.22 16:22 J.F
- 22.12.22 16:48 Shrek
- 22.12.22 17:10 cef
- 22.12.22 17:23 J.F
- 22.12.22 17:50 Shrek
- 22.12.22 18:41 J.F
- 22.12.22 18:43 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO