-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!tncsrv06.tnetconsulting.net!usenet.blueworldhosting.com!f
eed1.usenet.blueworldhosting.com!peer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!peer02.
ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.co
m!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!u
nt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 21 Dec 2022 17:28:56 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.6.1
Subject: Re: A to ci niespodzianka.
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <tm5c0c$1oe9$1@gioia.aioe.org> <tmdg2r$71t$1$Cav@news.chmurka.net>
<tmdgnm$7rp$1$Shrek@news.chmurka.net> <tmdnho$13b7$1@gioia.aioe.org>
<tmdo16$c2q$1$Shrek@news.chmurka.net> <tmfg0s$fss$1@gioia.aioe.org>
<tmfio9$eem$2$Shrek@news.chmurka.net>
<tmfsj7$3i0se$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<tmhc51$jk3$1$Cav@news.chmurka.net> <tmi6pl$581$2$Shrek@news.chmurka.net>
<638cefaf$0$472$65785112@news.neostrada.pl> <y8tkx411xd3w$.dlg@myjk.org>
<6391afb0$0$453$65785112@news.neostrada.pl> <1uu1tbup2hr47$.dlg@myjk.org>
<6398ec4d$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <1wh01oa8jcey6$.dlg@myjk.org>
<639c9d86$0$568$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<63a07063$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<63a0d505$0$476$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
From: cef <c...@i...pl>
In-Reply-To: <1...@m...org>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 189
Message-ID: <63a33449$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.142.111
X-Trace: 1671640137 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 560 83.27.142.111:60229
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 11012
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709867
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2022-12-21 o 09:17, Myjk pisze:
> Mon, 19 Dec 2022 22:17:57 +0100, cef
>
>>>>>>> Co wygodne? Mnie to irytuje, bo mógłbym jeździć więcej na prądzie, ale mi
>>>>>>> pojemności baterii nie wystarcza. Zaś zakupienie elektryka moich gabarytów
>>>>>>> PHEVa (czyt. Tesla X) to 3-4x wyższe koszty zakupu -- więc się kompletnie
>>>>>>> nie kalkuluje.
>>>>>> Wygodne jeżdżenie na paliwie płynnym.
>>>>> Powtarzam ponownie, wcale nie jest wygodne, bo mógłbym jeździć w całości na
>>>>> prądzie a niestety muszę się użerać z paliwem.
>>>> No właśnie nie mógłbyś wygodnie jeździć, bo musiałbyś
>>>> szukać ładowania.
>>> Włącz logiczne myślenie, skoro teraz mam zasięg na prądzie 30-50km i
>>> przejeżdżam 90% czyli jakieś 20 tys. km rocznie, to jakim cudem przy
>>> elektryku z zasięgiem 300-500km, gdy codziennie jestem go w stanie ładować
>>> do 100% miałbym szukać ładowania?
>> Mea culpa. Zapomniałem, że Ty jeździsz właśnie po 30km.
>
> Jak zdecydowana większość. Nawet taki JF który notorycznie truje o zasięgu
> 1000km na jednym łądowaniu i tak jeździ poniżej 40km dziennie. Ciebie się
> pytać nawet nie będę o szczegółowe dane, bo i tak prawdy nie napiszesz.
Wszystkie dane już podałem, ale trzeba umieć analizować fakty.
>>>>>>>> Zaglądam czasem na jakieś
>>>>>>>> elektryczne forum i jak trasa BEV, to nie dosyć, że za darmo,
>>>>>>>> ładowarek moc, abonamenty niepotrzebne - cukierkowe życie.
>>>>>>> I jak zwykle widzisz tylko to co ci pasuje do tezy. Klasyka.
>>>>>> Do jakiej tezy? Że trakcyjnie świetne auta? NIe zaprzeczałem, ale też tym
>>>>>> się nikt nie chwali ani tego nie podnosi. Po prostu czytam z jakimi
>>>>>> problemami można się spotkać i widzę jaka bida z prądem jest. Nie tu
>>>>>> gdzie słodzicie ale tam gdzie wylewają elektrofurmani swoje żale.
>>>>> Ale jednocześnie nie widzisz zupełnie zalet elektryków. Widzisz tylko
>>>>> stracony czas na ładowarkach, choć to jakiś marginany problem, ale nie
>>>>> widzisz ile się zaoszczędza na nieposiadaniu spaliniaka w innych miejscach.
>>>>> To takie typowe dla kogoś kto ma klapy na oczach.
>>>> Nie wciskaj mi, że nie widzę zalet.
>>>> Jest ich niewiele ale przeważają jednak wady.
>>> Właśnie widzę, miałeś sobie udowodnić te ich wady, to wyrżnąłeś standardowo
>>> niewygodny fragment na który postanowiłeś nie odpowiadać. Taka to twoja
>>> rzetelność jest właśnie.
>> Wycinam zazwyczaj to gdzie Ty rozwodzisz się nad czymś bez związku z
>> tematem.
>
> Oczywiście tylko wg ciebie. Bo czas dla ciebie jest tylko w jenym miejscu,
> przy dystrybutorze, resztę to pies żre.
Nie ma żadnej reszty. To Twoje wymysły.
>>>> Marginalny problem czasu na ładowarkach i marnego zasięgu?
>>>
>>> Takiego marnego że zdecydowana większość użytkowników by go spokojnie
>>> wystarczyło, poza paroma wyjątkami. Nawet największym hejterom takim jak ty
>>> czy innym aktywnym trollom spalinowym
>> Ale jednak płaczą, że jest niewystarczający.
>> I to nie hejterzy płaczą tylko użytkownicy EV.
>
> Rzadko i głównie jest to wynik zapyziałości polski pod względem
> elektromobilności. Dość rzec że na zachodzie łądowarki budują na potęgę, a
> u nas kasują. No ale co się dziwić jak u nas przypada jeden EV na ponad
> 4000 osób, a na zachodzie jeden EV na mniej niż 400.
Zapyziałość będzie kwitła jak będą takie ceny EV.
Ceny spadną, to i użytkowników przybędzie.
>>>> Puknij się w łeb - to podstawowy problem.
>>> Podstawowy problem to twój (wasz) zakuty łeb, który nie chce przyswoić, a
>>> nawet dopuścić do myśli, że marny zasięg to problem z dupy, tak samo jak
>>> czas ładowania. Więcej marnujesz na serwisach i tankowaniach niż ja na
>>> ładowaniu elektryka.
>> To jakiś wymyślony przez Ciebie problem czasu ICE w serwisie.
>> Jeździłeś jakimś samochodem co się psuł wiecznie?
>
> Naucz się czytać, pisząc o czasie na rzecz ICE pisałem tylko i wyłącznie o
> seriwsach olejowych. Nic mi się nie musiało psuć aby stracić tam absurdalne
> ilości czasu a których tracić na EV bym nie musiał.
A ileż to się traci na tym serwisie olejowym?
Czy nie robi się go z takim samym interwałem jak wymiana
płynu do chłodzenia baterii?
A poza tym weź pod uwagę, ze ICE są tak tanie, że jak jeden jest w serwisie
to można jeździć drugim, wiec czasowo jest to znikoma różnica a nie jakiś
wielki argument za EV.
>> Mój się nie psuje - jest zadbany - z marszu pojechałem na wakacje
>> pare razy przez pół Europy i tylko raz na jakiś czas coś trzeba wymienić.
>
> Buehehe, czyli nie trzeba serwisować, ale jednak trzeba... Borze zielony.
Czego nie zrozumiałeś?
Czy to tak trudno przyjąć, że serwis ICE to nie jest jakiś wielki
czasowy problem?
Ale nie pasuje do Twojej tezy, więc wymyślasz, że jest drogo czy , że w
ogóle jest?
>> Poza tym już Ci kiedyś pisałem, że produkcja samochodów polega na tym,
>> żeby zarabiać na serwisie. Więc w EV też się znajdzie masa rzeczy, które
>> trzeba będzie certfikować czy wymieniać (vide wymiana płynu do
>> chłodzenia baterii) i swój czas w serwisie też spędzisz. Co
>> zaoszczędzisz na klockach, to wydasz na opony czy zawieszenie a z czasem
>> tak się dopracuje konstrukcje, żeby warsztaty miały co robić.
>
> Znowu wymyślasz jakieś pierdoły. Myślisz dlaczego cena elektryka jest
> wyższa? Trzeba na nim więcej na starcie zarobić, m.in. dlatego, że nie
> wymaga obsługi serwisowej!
I potem jak już będzie tańszy, bo teraz łupią - to trzeba będzie coś
serwisować. To nie pierdoły - siedzę w produkcji 30 lat -
to Ty nie rozumiesz.
>
>>>> Nad którego to problemu poprawą od lat pracują
>>>> producenci tych aut?
>>> Pracują, bo wymagają tego konsumenci którzy są przyzwyczajeni do
>>> spaliniaków i którzy nie mają woli, jak ty, zmienić myślenia.
>> Myślenie to myślenie. Liczyć też potrafię.
>> Nie mam własnego taniego prądu, to wyszłoby mi tyle co za ropę.
>> Do tego niewygoda użytkowania.
>
> Bzdura, ładowanie prądem na publicznych ładowarkach jest tańsze a byłoby
> tańsze gdyby było więcej elektryków, bo obecnie obniżanie cen się nie
> kalkuluje. Ładowarka musi się zwrócić, inaczej nie warto jej stawiać. A
> jeszcze niższe ceny by były, gdybyśmy byli niezalezni energetycznie.
Daj linka do tych ładowarek publicznych za 40-50gr/kWh albo taniej.
>>>> Gdyby była wygoda i cena przystępna, to wszyscy by się przesiedli.
>>>
>>> I znowu to samo. Niedalej jak wczoraj jakiś troll wyskoczył z porównaniem
>>> ICE do EV, podał za przykład spalinowego XC90 za 330 kzł vs eXC90 za 479
>>> kzł. Oczywiście spalinowy w wersji golas, co tam że w EV w standardzie 21"
>>> koła warte więcej 5 tys. niż w spaliniaku, co że w EV 7 siedzeń w
>>> standardzie wartych 10 tys., co tam że w EV zawieszenie pneumatyczne warte
>>> 15 tys., co tam że w EV lidary, ogromny ekran za kolejne 15 tys., co tam że
>>> w EV grzanie i chłodzenie, w spaliniaku tylko można dołożyć webasto za 4
>>> tys., chłodzenia ni cholery, co tam że spaliniak ma spalanie 127kWh/100 vs
>>> EV 80kWh/100, w końcu co że do setki ma ponad sekundę mniej niż spaliniak,
>>> co tam że w elektryku cisza, bo nie warczy silnik spalinowy więc komfort
>>> skacze o segment wyżej, co że w spaliniaku turbodziura itd. Ważne że
>>> spaliniaka można kupić za 330!
>> No i co z tego ma niby wynikać? Rozpisałeś się (mógłbym wyciąć, ale
>> będziesz biadolił, że się nie odniosłem) ale nie wiem co chciałeś
>> przekazać?
>
> Niczym mnie nie zaskoczyłeś. Ogólnie mało ogarniasz z tego co się pisze.
Widać słabo argumentujesz, skoro nawet takiego młota jak ja nie
potrafisz przekonać. :-)
>> Że komfort jest lepszy w EV.
>
> Że barany jako argument przeciw elektrykowi podają ceny samochodów
> spalinowych kompletnie nieporównywalnych z elektrycznymi i twierdzą że
> elektryki będą im się 30 lat zwracać.
>
>> No owszem jest. Że do steki przyspiesza lepiej? No tak, ale
>> ja akurat nie zawijam asfaltu - ten parametr mi zupełnie wisi.
>> Turbodziura to też argument nie dla mnie - nie dostrzegam tego,
>> bo użytkuję tak, że nie widzę problemu turbodziury.
>
> Jako ignorant który nigdy elektrykiem nie jeździł, nie masz pojęcia o czym
> piszesz. Pojeździłbyś miesiąc elektrykiem a potem byś się przesiadł do
> swojego spaliniaka, to byś może zrozumiał. A tak to jak gadanie ze ślepym o
> kolorach.
Kolejny argument bez sensu, że nie mogę się wypowiadać.
Właśnie dlatego nie jeżdżę EV, bo od takich jak Ty dowiaduję się
jakie to upierdliwe i drogie.
>
>> Przyjmij do wiadomości, że akceptuję BEV ale w innym niż mam
>> obecnie modelu użytkowania.
>
> Generalnie mi to zwisa, dopóki bredni publicznie nie wypisujesz.
Dla Ciebie to brednie, bo nie pasują do Twojego toku myślenia
(że posłużę się Twoją retoryką)
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.22 17:29 cef
- 21.12.22 18:01 cef
- 21.12.22 20:15 ii
- 21.12.22 20:17 ii
- 21.12.22 20:23 ii
- 22.12.22 06:31 Shrek
- 22.12.22 08:44 Myjk
- 22.12.22 08:46 Myjk
- 22.12.22 08:59 Cavallino
- 22.12.22 09:01 Myjk
- 22.12.22 11:15 cef
- 22.12.22 11:41 cef
- 22.12.22 13:41 ii
- 22.12.22 16:11 J.F
- 22.12.22 16:15 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=