  • 71. Data: 2014-08-31 19:56:23
    Temat: Re: A najlepszy system mobilny na swiecie to...
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 18:27:39 +0200, J.F. napisał(a):

    > No to Pszemol ma racje - telefon jest "za darmo" :-)
    >
    > U nas po prawdzie tez nie jest tak rozowo, i jak ktos ma
    > wieksze/srednie wymagania, to telefon drogi ale bez telefonu ... tez
    > drogo :-)

    Tak drogo. Ja w Polska za niecałe 50PLN (16USD) mam bez limitu rozmowy,
    SMSy i 1Gb netu. Bez umowy, bez abonamentu, bez rat za telefon.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 72. Data: 2014-08-31 19:59:05
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 07:07:00 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Fajnie że pytasz... bo nie wiesz.
    > Ale powstrzymaj się od oceny bo nie znasz amerykańskiego
    > rynku a zaczynasz przyklejać łatki oceniając negatywnie zachowanie
    > kogoś operującego na innym rynku, przy warunkach których nie znasz.

    Masz rację. Ja nie przypuszczałem, że najpotężniejsze mocarstwo świata ma
    rynek telefonii komórkowej jak biedna Polska piętnaście lat temu.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 73. Data: 2014-08-31 20:18:54
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 06:57:01 -0500, Pszemol napisał(a):

    > W porównaniu do tego co jest na polskim rynku (dla biednych Polaków...)
    > W porównaniu do tego co jest na amerykańskim rynku, iPhone
    > nie jest drogi. Popatrz na ceny smartfonów "z górnej półki" w USA.
    > Ceny są za nówkę bez SIMlocka i bez abonamentu:

    > Asus Padfone 2 $929
    Staroć niedostępny w sprzedaży jako nowy. Cena używek głowy nie urywa:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?category=12120
    2&order=qd&string=ASUS+PADFONE&search_scope=category
    -121202&ev_campaign=Elektronika+-+Komputery+-+Tablet
    y+%5BProdukty%5D&ev_campid=139347559&ev_adgr=Elektro
    nika+-+Komputery+-+Tablety+-+Urz%C4%85dzenia+-+Asus+
    PadFone&utm_source=google&utm_medium=cpc&bmatch=s0-e
    -0805&gclid=CKjE89-KvsACFepjtAod4DsAEQ

    > Huawei Ascend P6 $691
    W Polska dwa razy taniej:
    http://www.komputronik.pl/product/192365/Telefony_i_
    GPS_/Telefony_GSM_i_Smartphone_/Huawei_Ascend_P6_Bla
    ck.html

    > HTC One (M8) $654
    Drogi, ale tańszy od iPhone:
    http://www.komputronik.pl/search/pl/run/showProducts
    /1/hide_boxes/1//searchString/SFRDJTIwT25lJTIwJTI4TT
    glMjk=/category/1/

    > Apple iPhone 5S $635
    W porównaniu z innymi absurdalnie drogi:
    http://www.x-kom.pl/p/165237-smartfon-telefon-fablet
    -apple-iphone-5s-16gb-space-gray.html?ceneo_spo=true

    > A Ty porównujesz do ceny Blackberry, który ma zaniżoną cenę na siłę
    > aby ktoś ten umierający system w ogóle jeszcze kupił i podniecasz
    > się diodą powiadomień że masz nowy e-mail :-)

    Diodą, NFC, kartą microSD, dostępem do plików, a wszystko w bardzo szybkim
    hardware ze świetnym systemem operacyjnym. O klawiaturze qwerty nie piszę,
    bo to cecha bardzo dyskusyjna - dla jednych zaleta, dla innych wada. Miło,
    że BB pozwala wybierać miedzy linią Q z klawiaturą i Z tylko dotykową.
    Firma i system umierają, to prawda i wielka szkoda, że tak się dzieje.

    > Nie przeszkadza to klientom płacić np. $929 za Asusa "Padfone 2".
    > Idioci, nie? Mogli kupić Blackberry Q5 z diodą powiadomień :-))))))

    Ktoś to w ogóle kupuje? Staroć z ceną z sufitu. I nawet na diodkę za dwa
    centy producent poskąpił :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 74. Data: 2014-08-31 20:23:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 19:56:23 +0200, P.B. napisał(a):

    > Tak drogo. Ja w Polska za niecałe 50PLN (16USD) mam bez limitu rozmowy,
    > SMSy i 1Gb netu. Bez umowy, bez abonamentu, bez rat za telefon.

    No ale Pszemol ma 10GB, i wszystkie je potrzebuje, ile to bedzie Cie
    kosztowalo ?
    Poza tym on ma trzy karty pelne rozmow, dla siebie, zony i dziecka.

    Ale rozmowa nie o tym, tylko ile wtedy zaplacisz za telefon, i czy
    podobnie nie bedzie "za darmo".

    J.

  • 75. Data: 2014-08-31 21:05:13
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 20:23:45 +0200, J.F. napisał(a):

    > No ale Pszemol ma 10GB, i wszystkie je potrzebuje, ile to bedzie Cie
    > kosztowalo ?
    > Poza tym on ma trzy karty pelne rozmow, dla siebie, zony i dziecka.

    74,99 PLN miesięcznie - ciężka kasa! A za 154 mamy na wszystkich trzech
    numerach wszystko bez limitu, 25GB danych i jeszcze 2000 minut na rozmowy
    przychodzące w roamingu w UE na cały czas trwania umowy na wszytkie numery.

    https://www.play.pl/oferta/play-abonament/formula-ro
    dzina.html

    > Ale rozmowa nie o tym, tylko ile wtedy zaplacisz za telefon, i czy
    > podobnie nie bedzie "za darmo".

    Telefon to sobie kupię w sklepie z telefonami. Nie widzę powodu, by
    dopłacać np. 30PLN miesięcznie przez dwa lata, żeby operator sprzedał mi za
    199PLN telefon kosztujący w sklepie z telefonami 600PLN. Ale ludzie tak
    rozumują: 600 za telefon to kupa kasy, ale 200 od razu i 720 rozłożone na
    dwa lata to okazja :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 76. Data: 2014-08-31 21:37:24
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 31 Aug 2014 19:59:05 +0200, "P.B." <p...@w...pl> wrote:

    >Masz rację. Ja nie przypuszczałem, że najpotężniejsze mocarstwo świata ma
    >rynek telefonii komórkowej jak biedna Polska piętnaście lat temu.

    Pomijajac taki drobny fakt ze w Polsce 4G LTE reklamuje sa jako
    "rewelacyjna nowosc" ktora "w przyszlosci zrewolucjonizuje telefonie
    komprkowa" a w Ameryce to juz mam nie pamietam od kiedy...

    A.L.

  • 77. Data: 2014-08-31 21:40:41
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 31 Aug 2014 10:40:16 +0200, "P.B." <p...@w...pl> wrote:

    >Ja nigdy nie rozumiem jak ludzie mogą płacić za telefon podwójną cenę,
    >jeżeli tylko operator rozłoży im ją na 24 raty. Ale w sumie Provident i
    >Wonga.com też mają klientów.

    Co to znaczy "placa podwojna cene"?...

    A.L.

  • 78. Data: 2014-08-31 21:45:09
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 31 Aug 2014 19:56:23 +0200, "P.B." <p...@w...pl> wrote:

    >Tak drogo. Ja w Polska za niecałe 50PLN (16USD) mam bez limitu rozmowy,
    >SMSy i 1Gb netu. Bez umowy, bez abonamentu, bez rat za telefon.

    A ile ty w POLSKA zarabiaszs? Przeliczenie "to cos kosztuje w Polsce
    tyle a tyle dolarow" to kompletny nonsens. Ceny w Polsce sa takie
    jakie sa w Polsce zarobki

    A do tych 50 zlotych daja ci telefon za darmo, oczywiscie?

    A.L.

  • 79. Data: 2014-08-31 21:56:23
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 14:37:24 -0500, A.L. napisał(a):

    > Pomijajac taki drobny fakt ze w Polsce 4G LTE reklamuje sa jako
    > "rewelacyjna nowosc" ktora "w przyszlosci zrewolucjonizuje telefonie
    > komprkowa" a w Ameryce to juz mam nie pamietam od kiedy...

    To masz słabą pamięć:

    "Pierwszą na świecie sieć działającą w standardzie LTE uruchomiła
    skandynawska grupa telekomunikacyjna TeliaSonera. Jeszcze w 2009 roku
    wprowadziła technologię równocześnie w Szwecji i Norwegii, a rok później
    także w Finlandii. Od tego momentu nastąpił wzrost zainteresowania
    technologią LTE oraz jej rozwój wśród państw na całym świecie. "

    http://natemat.pl/74037,lte-w-polsce-i-na-swiecie-il
    e-panstw-z-tego-korzysta-i-jak-polska-wypada-na-ich-
    tle

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 80. Data: 2014-08-31 21:56:58
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 31 Aug 2014 21:05:13 +0200, "P.B." <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    >199PLN telefon kosztujący w sklepie z telefonami 600PLN. Ale ludzie tak
    >rozumują: 600 za telefon to kupa kasy, ale 200 od razu i 720 rozłożone na

    Zwyczaajnie pierdzielisz i nic nie rozumiesz. Pojdz sobie nastrone
    Verizon Wireless i poczytaj warynki umowy i na zym polegaja te "raty".
    Ostzrezenie: po angielsku tam jest napisane

    Tak na marginesie: telefon to TELEFON, kontrakt to KONTRAKT. Kontrakt
    to oplata za dostep do sieci. masz telefon, czy nei masz telefonu,
    oplata za kontrakt jest taka sama. telefon mozan przyniesc swoj
    wlasny, kupiony za 600 dolcow. Udogodnienie takiej sytuacji jest to ze
    kontrakt mozna w kazdej chwili pzrerwac.

    jek sie nei ma wlasnego telefonu, to a) operator spzredaje telefon po
    obnizonej cenie albo daje za darmo (50 dolcow ostatnio za bardzo
    pozradne telefony). Niedogodnosc jest taka ze jak sie telefon zgubi
    albo utopi, to tzreba kupic nowy za pelna cene. Druga niedogodnosc
    jest taka ze jak sie kontrakt zerwie to placi sie kare, miedzy 120 a
    350 dolcow, zaleznei od tego jak dlugo sie na kontrakcie bylo

    b) Operator spzredaje telefon na raty, bez zadnej "wplaty 199
    dolarow". Roznica jest taka ze telefon mozna wymienic na nowy w
    trakcie trwania kontraktu, praktycznie w kazdej chwili, oddajac stary.
    Splacone raty (z grubsze rzecz biorac) licza sie na poczet nowego

    jezeli mam do wyboru dwa warianty: a) wydac na telefon 600 dolcow i
    placic za kontrakt 120 miesiecznie, lub b) zaplacic za telefon 50
    dolcow i placic 120 dolcow meisiecznie, to musialbym byc jebniety zeby
    placic za opcje a). Chyba ze chce wymieniac telefon co miesiac. Ale
    nie chce. Albo wladowac sie w inwestycje z perspektywa ze bede uzywal
    telefonu pzrez 3 miesiace

    A.L.