  • Data: 2024-08-29 18:20:50
    Temat: Re: A jednak wybuchają?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Aug 2024 17:35:26 +0200, Cavallino wrote:
> [...]

    warszawskim-mieszkaniu-eksplodowala-hulajnoga-elekt,
    nId,6381828

    > Źle się orientujesz, wyleciał w kosmos cały środek.
    > Stoją (i kiwają się) tylko ściany zewnętrzne.

    Uuu, to na mój gust, albo się tam bardzo dużo gazu zgromadziło przed
    zapłonem, albo ktoś sobie pamiątki z IIws przechowywał ... 100kg
    trotylu?

    > Powiedz to tym wszystkim rozsadzonym gazem domom i blokom.

    Ale tam własnie odwrotnie - najpierw była nieszczelność, a potem ktos
    zapalił zgromadzony gaz, z powietrzem.

    U kolegi w domku sąsiad chciał cos wysuszyć w piwnicy za pomocą
    "słoneczka" zasilanego z butli.

    Jakoś mu sie zapalił wąż od butli do palnika, potem juz od zaworu
    butli. Uciekł z piwnicy, strażacy ryzykować nie chcieli i poczekali az
    samo zgasnie, temperatura taka, ze miedz z kabli na scianie
    przetopiło, i co - sie spokojnie wypaliło i zgasło...

    Inny cos tam spawał w aucie na kanale, LPG udało mu sie zapalic,
    auto całe spalone, alufelgi stopione ... a butla cała.

    Ale nie zawsze będzie tak fajnie, cisnienie w butli rośnie, może ją
    rozerwać, ale czy kamienicę potem rozwali ... trochę watpię.

    J.