  • 11. Data: 2011-07-13 16:42:06
    Temat: Re: A jednak się da...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości
    begin RoMan Mandziejewicz

    >No jak to... przecież kierowca, jadąc przez Polskę, powinien
    >przewidzieć
    >możliwość pojawienia się szamba na drodze, bo pojawić może się tu
    >wszystko -- jak pokazuje praktyka -- łącznie z przenośnym kiblem. A
    >co,
    >gdyby zamiast zamarzniętego szamba, na drodze pojawiło się dziecko?
    >Albo
    >cała gromadka?

    Czekaj czekaj - nie fortepian spadl, ale byla zima, to oblodzenia na
    jezdni nalezy sie spodziewac.
    I co dalej - kierowca ma jechac 20, czy moze zalozyc ze skoro jezdnia
    jest sucha, to bedzie sucha i dalej ?

    Tu wylaly scieki i dalo sie przypisac konkretne przewinienia, ale
    przeciez mogla peknac rura wodociagowa (w sumie taka sama awaria jak
    domowego szamba), mogl spasc deszcz, mogla sie skonczyc gmina a w
    drugiej nie odsniezaja, mogl plug na produ zwalniajacym lemiesz
    poderwac - i czy biegli byliby rownie laskawi ?

    Osobiscie przezylem taka sytuacje ze byl mroz, i zaczal padac deszcz.
    Wielkiej wyobrazni nie trzeba ze z tego bedzie lodowisko .. ale jak
    wolno mozna jechac ?
    Kierowca co kawalek hamulec naciskal i przyczepnosc sprawdzal - byla
    przyzwoita. Do pewnego zakretu, po ktorym dolaczyl do towarzystwa w
    rowie.
    A miejscowi sie smieja ze przeciez tam za laskiem tak zawsze.

    No i kto winien ? Kierowca, zarzadca drogi, lesniczy, telewizja ?

    Albo to "ale urwal" ze Szczecina - ofiar nie bylo, to sie nie dowiemy
    jakie zdanie ma sad, ktory zreszta nie musi opini bieglych podzielac.

    No i jeszcze taki np plac Spoleczny we Wroclawiu - byl zle
    wyprofilowany, tzn chyba odwrotnie. Jadac 100 trzeba tam bylo czujnosc
    zachowac i uwazac co sie robi. Wiec jak ktos wypadl to wina drogowcow
    czy kierowcy ? Dopuszczalne 70 :-)

    J.

  • 12. Data: 2011-07-13 16:58:28
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > rowie.
    > A miejscowi sie smieja ze przeciez tam za laskiem tak zawsze.
    ^^^^^^^^^^^^
    > No i kto winien ? Kierowca, zarzadca drogi, lesniczy, telewizja ?

    Przecież to oczywiste.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 13. Data: 2011-07-13 23:23:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jul 2011 13:41:39 +0200, Artur Maśląg wrote:
> [...]
    66,Wypadek_w_Woli_Zambrowskiej__Byly_bledy_w_konstru
    kcji.html

    >Jak piszę, powoli wszystko idzie ku lepszemu. Nie wiem czy pamiętacie
    >historię z wpadającymi w poślizg samochodami w tunelu w DC. Przesączała
    >się woda przez ściany i pięknie zamarzała na jezdni. Sytuacja była
    >zgłaszana wielokrotnie, w końcu doszło do wypadku. Przyjechała policja
    >i co? Ano chciała powystawiać wszystkim mandaty za jazdę z prędkością
    >niedostosowaną do warunków.

    No ale wiesz - skoro wielokrotnie zamarzala, to trzeba bylo dostowac
    predkosc do zamarzania :-)

    >Teraz dodatkowo weszła ustawa o
    >odpowiedzialności urzędników za wydawane decyzje (w tym zaniechanie).

    Postawia "30" i bedzie podwojne niedostosowanie :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-07-13 23:38:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jul 2011 16:58:28 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:
    > ^^^^^^^^^^^^
    >
    >Przecież to oczywiste.

    ale kierowca nie byl miejscowy, a droga jest wojewodzka :-)

    No i "tak zawsze" oznacza w praktyce raz na dwa lata ..

    J.

  • 15. Data: 2011-07-13 23:45:04
    Temat: Re: A jednak sie da...
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > ale kierowca nie byl miejscowy, a droga jest wojewodzka :-)
    >
    > No i "tak zawsze" oznacza w praktyce raz na dwa lata ..

    Skoro "zawsze" to winny jest zarządca drogi. Co najwyżej można
    dyskutować czy powinien postawić jakiś znak czy przebudować drogę.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 16. Data: 2011-07-14 01:01:54
    Temat: Re: A jednak si? da...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jul 2011 23:45:04 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >Skoro "zawsze" to winny jest zarządca drogi. Co najwyżej można
    >dyskutować czy powinien postawić jakiś znak czy przebudować drogę.

    Ale "zawsze" oznacza ze tam sa sprzyjajace warunki do powstawania
    gololedzi.

    I co ma ten zarzadca zrobic - wyciac las, wbudowac podgrzewanie,
    codziennie solic profilaktycznie, czy postawic "20" ?

    J.

  • 17. Data: 2011-07-14 08:56:52
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > I co ma ten zarzadca zrobic - wyciac las, wbudowac podgrzewanie,
    > codziennie solic profilaktycznie, czy postawic "20" ?

    Raczej A-32 niż ograniczenie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 18. Data: 2011-07-14 09:45:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    >
    > I co ma ten zarzadca zrobic - wyciac las, wbudowac podgrzewanie,
    > codziennie solic profilaktycznie, czy postawic "20" ?

    Jego sprawa.
    Może sobie postawić termometry w asfalcie i wysyłać solarki kiedyt potrzeba.

  • 19. Data: 2011-07-14 10:36:09
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-07-13 15:26, r...@k...pl pisze:

    > 6 ludzi zginęło przez rażące zaniedbania, a wszystko idzie ku lepszemu?

    Świat wg. Artura M. jest dość specyficzny nie próbuj go ogarniać. Może
    to jakiś polityk albo urzędniczyna.

    A.

  • 20. Data: 2011-07-14 10:58:37
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-13, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > 6 ludzi zginęło przez rażące zaniedbania, a wszystko idzie ku lepszemu?

    Jeszcze parę lat temu skończyłoby się niedostosowaniem prędkości do
    warunków. Teraz się okazało, że to zarządca drogi się nie wykazał. To
    jest bardzo istotna zmiana.

    Krzysiek Kiełczewski