-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.f
r7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!
unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl> <mv88d1$u9m$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<mv8c0i$2us$1@node1.news.atman.pl>
<6255559478$20151009150658@squadack.com>
<1...@g...com>
<a...@g...com>
<c...@g...com>
<2...@g...com>
<56248c0a$0$27516$65785112@news.neostrada.pl>
<n0286r$4vk$2@node2.news.atman.pl> <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
<56251a7b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
<n03bu4$ce9$1@node1.news.atman.pl>
<ezmau6ug8gto$.qe8517n7shul$.dlg@40tude.net>
<n04hl5$jdb$1@node2.news.atman.pl>
<56266166$0$9570$65785112@news.neostrada.pl>
<n05rbh$t85$1@node2.news.atman.pl>
<5627535f$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
<n086hp$bj1$1@node1.news.atman.pl>
<5627a8a9$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
<n08ejg$jr2$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <n08ejg$jr2$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: A jednak piesi ...
Date: Wed, 21 Oct 2015 20:22:15 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 173
Message-ID: <5627d7d9$0$9570$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.168.202
X-Trace: 1445451737 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 9570 83.27.168.202:54367
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 8355
X-Received-Body-CRC: 62033001
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570746
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
On 21.10.2015 17:00, J.F. wrote:
>> Ale to nie o to chodzi. Chodzi o to, zeby pieszy nie wchodzil z
>> nienacka, a ja zebym nie musial wypatrywac pieszego na kolizyjnym
>> kursie, gdzies daleko, i moze jeszcze za budynkiem.
>Poruszasz się 10 razy szybciej (akurat uwierzę, że 50 jeździsz;) od
>pieszego, więc jak jesteś w drodze hamowania (powiedzmy 40m) to
>musisz ogarnąć 4 metry od jezdni. Dajesz radę?
Jak pieszy wejdzie dalej niz te 40m, to dam rade zahamowac.
Ale my tu chyba nie o hamowaniu, tylko o tym zeby zdjac noge z gazu
aby pieszego przepuscic.
Zwolnienie nie bedzie duze, wiec pieszego trzeba zauwazyc na dlugo
wczesniej niz te 40m.
A on wtedy czesto za plotem, zywoplotem, budynkiem ...
>>> Często zmierzasz w kierunku przejścia, żeby potem zawrócić nie
>>> przechodząć?
>> W Anglii czesto :-)
>I wielu Anglików ma takie hobby, czy to tylko polska emigracja
>małpiego rozumu dostaje, jak widzi europejskie zwyczaje;)
Nie, to takie hobby turysty w nowym miejscu.
Co do polskiego obywateta w Anglii - w miare szybko sie nauczylem w
ktora strone nalezy spogladac przy wchodzeniu na jezdnie, ale na
srodku to dlugo jeszcze glupialem.
>>>> -mniej spostrzegawczy tez sie zdarzaja, ci hamuja potem ostro,
>>> To tak jak u nas częśc przed czerwonym. Ale nijak nie wychodzi mi,
>>> że
>>> z tego powodu należy im nadać pierwszeństwo na czerwonym;)
>
>> A ja mowie - pieszy zdrowszy bedzie, jak bedzie mial nawyk, ze na
>> krewezniku nalezy sie zatrzymac i rozejrzec.
>A ja nie mówię, że nie. Ba - sam się rozglądam i wszystkich zachęcam.
A o tym szczegole poslanka Bublewicz w swoim projekcie zapomniala.
>>>> -jak nie ma przejscia, to kultura kierowcow znika, nikt cie
>>>> przepusci,
>>>> nawet jak wystarczyloby noge z gazu zdjac,
>>> Tak - bo u nas to co prawa na przejściach nie przepuszczają, ale
>>> poza
>>> przejściami się zatrzymują. Tylko jednorożców brakuje;)
>
>> Jak staniesz na srodku drogi, to ktos sie u nas zatrzyma.
>Tak - radiowóz:P
Stan ... ale moze na poczatek nie w Warszawie :)
>>> Z tym, że wolno zapewne na każdym skrzyżowaniu, a w praktyce
>>> gdziekolwiek.
>> To tak jak u nas.
>Nie - u nas to nie byłyby skrzyżowania, tylko wyjazdy z dróg
>wewnętrznych czy stref zamieszkania.
Sprawdzic kto zaproponowal powyzsza zmiane :-)
No to do najblizszego przejscia ponad 100m, wiec mozna gdziekolwiek.
>Ale, ale podobno poza przejściami to carmagedon - jak oni się tam
>przedostają na drugą stronę?:P
No widzisz jak - przebudowali sobie skrzyzowanie i zrobili przejscia i
42 sygnalizatory :-)
Byc moze dawniej ruch samochodowy byl maly, a pieszy jeszcze mniejszy,
ze przejscia nie byly potrzebne.
A teraz zrobili obwodnice i jada jeden za drugim.
>>>> Nawiasem mowiac - podobna sprawe z autobusem ruszajacym z
>>>> przystanku czy
>>>> pojazdem uprzywilejowanym rozwiazano bez dawania im
>>>> pierwszenstwa.
>>>> Masz przepuscic, ale jak nie przepuscisz, to jego wina :-)
>>> Też uważam to za niewłaściwe.
>> Nie, dlaczego - bardzo wlasciwe. Jeden ma przepuscic, ale drugi
>> upewnic
>> sie, ze go przepuszczaja.
>> Stoi policjant i daje mandaty i jednym i drugim.
>Z tym, że nie stoi, a co najwyżej przyjeżdza po fakcie. Podobno nie
>ma nic gorszego niż martwe prawo.
Ale moze stanac i przed faktem.
>> A tu z pieszymi co ? Nie pokaze taki wyraznego zamiaru, nie
>> zatrzyma
>> sie, nie upewni, ale winny bedzie samochod :-)
>Właśnie tak. Po warunkiem, że na przejściu. Przynajmniej będzie
>jasność.
No widzisz, a radiowoz z kogutami, z syrena, na skrzyzowaniu, musi
zwolnic i sie upewnic ...
>>> Wiesz dobrze, że nie o to chodzi, czy ma czy nie. A o zasadę i
>>> ewentualne ustalenie winy. Jeśli kierowca ma problem z
>>> zatrzymaniem
>>> się i ruszeniem sprzed przejścia, to znaczy, że ogólnie ma
>>> problem.
>> No wlasnie o zasade chodzi - kierowce to kosztuje sporo
>Ile?
>> , a pieszego prawie nic.
>x40 samochodów.
Zakladasz ze pieszy bedzie musial przepuscic caly sznurek 40
samochodow ?
No to chyba lepiej, zeby czekal jeden niz 40 :-P
>> Wiec pieszy powinien przepuscic.
>To na chuj całe te pasy?\
Zeby kierowca zachowal ostroznosc, zeby nie wyprzedzal, zeby nie
omijal, zeby pieszy mial pierwszenstwo na pozostalych pasach ruchu, a
nie czekal na srodku na zmilowanie ...
>Nie - chodzi o zasadę - część kierowców z nieznanych powodów czuje
>się królami dżungli - zresztą widać to tu na grupie. I takich należy
>pacyfikować, bo są po prostu mentalnie nie przystosowani do
>współżycia w społeczeństwie. Udowodnić ci tego nie udowodnię, ale
>stawiam dolary przeciw orzechom, że statystycznie powodują więcej
>wypadków.
Zawsze mozna spytac o wysokosc znizki na OC.
I patrzac po sobie i paru znajomych - nie, takiej zaleznosci nie ma.
Pieszy tez dosc dobrze ocenia predkosc zblizania i pod taki jadacy 80
po prostu nie wchodzi. (tzn dorosly, z dziecmi juz gorzej)
A jak jedzie 40, to pieszy sie zatrzyma, popatrzy, oceni ze
niepotrzebnie stawal i rusza - a odleglosc coraz mniejsza :-)
>I to jest wyjaśnienie togo, co poprzednio zauważyłeś "w tamtych
>krajach jest ogólnie mniej wypadków". Właśnie dlatego, że nie
>toleruje się takiej mentalności. I o ta zasadę właśnie chodzi.
No widzisz, Szwedzi np kiedys pomysleli skad sie biora wypadki, i
wymyslili:
- z predkosci ... no to na autostradzie wolno 90, a na zwyklych
drogach 70.
- z krzyzowania kierunkow ruchu ... wiec trzeba skrzyzowania przerobic
na ronda.
- z wyprzedzania na dwupasowych drogach ... to trzeba wymalowac ciagla
linie o wysokosci 1 m,
- z wypadkow z pieszymi - wiec trzeba odizolowac ruch pieszych od
samochodow.
itd.
Analiza dobra ... ale jak sobie pomysle, ze mialbym 600 km jechac z
predkoscia 70, to mi sie przestaje podobac.
A przeciez Szwecja znacznie dluzsza :-)
A przeciez nie mozna na tym poprzestac, byla czerwona flaga, to bylo
bezpiecznie :-)
Ale odsuwac pieszych od jezdni mozna.
>>> Widziałbym, bo sam ich przepuszczam - prawie zawsze.
>> Jak stoja i wyraznie czekaja. A ja o tym, ze beda z marszu
>> wchodzic.
>A jak idą w kierunku przejścia to czego, okrętu się spodziweasz? Nie
>rób problemu, gdzie go nie ma.
Ida ... za plotem, za zywoplotem ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.10.15 16:29 Tom N
- 25.10.15 16:34 Tom N
- 25.10.15 17:09 RoMan Mandziejewicz
- 25.10.15 17:24 J.F.
- 26.10.15 00:33 J.F.
- 26.10.15 06:17 Shrek
- 26.10.15 07:42 HubertO
- 26.10.15 08:14 Shrek
- 26.10.15 22:19 HubertO
- 26.10.15 22:44 Shrek
- 26.10.15 23:35 HubertO
- 27.10.15 06:12 Shrek
- 27.10.15 07:42 J.F.
- 27.10.15 08:26 Czesław Wiśniak
- 27.10.15 09:03 Iguan_007
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=