  • 1. Data: 2024-06-06 18:05:23
    Temat: A jednak nie kondensatory
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W wątku "Telewizor przestał..." chyba gdzieś na początku wspomniałem, że
    mój TV znów zaczął szwankować i że może wystarczy przeładowanie flash.

    Ponieważ jest on już kilkunastoletni więc oczywiście można podejrzewać,
    że to wyschnięte kondensatory.

    Nie mam doświadczenia - to jest mój pierwszy cyfrowy TV.
    Wydaje mi się, że przy wyschniętych kondensatorach to przy normalnym
    działaniu byłoby coś widać. A skoro wtedy jest wszystko ok tylko problem
    jest ze startem to zakładam, że kondensatory jeszcze są wystarczająco ok.

    Jakość działania TV degradowała się tym razem bardzo szybko (poprzednio
    pogarszało się powoli przez miesiąc lub dłużej). W poniedziałek
    włączenie go zajęło mi już ponad pół godziny.

    Miał dwa punkty zablokowania.
    1. Kilka/naście s po wetknięciu wtyczki do gniazda AC TV powinien już
    być w stanie reagować na przycisk on/off. Jak nie reaguje to już nic
    więcej nie da się osiągnąć - trzeba wtyczkę wyjąć i włażyć ponownie.
    Mniej więcej raz na 10 razy reagował.
    2. Jak kilka sekund po przycisku on/off pojawi się rozbłysk wyświetlacza
    to już za chwilę TV będzie normalnie działał. Rozbłysk pojawiał się może
    raz na 5..10 zadziałań przycisku 'on/off'.

    Czyli ogólnie uzyskanie działania wymagało kilkudziesięciu prób, a każda
    wymagała odczekania kilkunastu sekund.

    We wtorek już mi się nie udało go w ogóle włączyć.

    Wczoraj pamiętałem aby wziąć do domu pobrany lata temu wsad do tego TV.
    Po stoczeniu nierównej walki o włączenie. Wszedłem w menu i zrobiłem mu
    upgrade z USB.
    Pomogło od razu.
    Ale na wszelki przypadek (pamiętam, że poprzednim razem nie pomogło od
    razu więc mam hipotezę, że przed nadgraniem sprawdza zawartość) kazałem
    mu to zrobić jeszcze z 10 razy.

    P.G.

  • 2. Data: 2024-06-06 18:27:28
    Temat: Re: A jednak nie kondensatory
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 6.06.2024 18:05, Piotr Gałka wrote:

    > Po stoczeniu nierównej walki o włączenie. Wszedłem w menu i zrobiłem mu
    > upgrade z USB.
    > Pomogło od razu.

    Czyli jednak kondensatory.

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2024-06-06 20:36:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jun 2024 18:05:23 +0200, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > jest ze startem to zakładam, że kondensatory jeszcze są wystarczająco ok.

    Jak się rozgrzeją to lepiej działają.
    A mogą być gdzieś w zasilaczu ...

> [...]

    > Wczoraj pamiętałem aby wziąć do domu pobrany lata temu wsad do tego TV.
    > Po stoczeniu nierównej walki o włączenie. Wszedłem w menu i zrobiłem mu

    Pogratulować.

    J.

  • 4. Data: 2024-06-07 13:03:30
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 06/06/2024 17:05, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > Ale na wszelki przypadek (pamiętam, że poprzednim razem nie pomogło od
    > razu więc mam hipotezę, że przed nadgraniem sprawdza zawartość) kazałem

    na 99% to jakieś kondensatory.
    Nie muszą być to elektrolity w głownym zasilaczu ale może być to jakiś
    mały kondensator w bootstrapie albo zasilaczu standby jeśli takowy tam jest.

    c.

  • 5. Data: 2024-06-07 13:36:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.06.2024 o 13:03, Cezar pisze:

    > na 99% to jakieś kondensatory.
    > Nie muszą być to elektrolity w głownym zasilaczu ale może być to jakiś
    > mały kondensator w bootstrapie albo zasilaczu standby jeśli takowy tam
    > jest.

    Jaki jest mechanizm "samonaprawy" kondensatora po wgraniu FW?

    Robert

  • 6. Data: 2024-06-07 14:13:54
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Jaki jest mechanizm "samonaprawy" kondensatora po wgraniu FW?

    Być może tylko takie wrażenie.
    Sprzęty np. HDD jak je użytkujesz dzień w dzień działają normalnie, jak
    leciwy HDD poleży miesiąc czy dwa wtedy ma problem z pierwszym
    rozruchem. I znów jak go użytkujesz codziennie wtedy magicznie działa
    bezproblemowo:)

    OT.
    Wczoraj w starym Dellu wymieniłem 10 kondziołków 1800uF,
    dwa mierniki pokazywały 1000-2000uF, a mostek 40-60uF :)
    Ofkors ESR 3-5 om czyli padaka bo powinny mieć z 0,01 om.

  • 7. Data: 2024-06-07 14:42:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jun 2024 13:36:43 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Jaki jest mechanizm "samonaprawy" kondensatora po wgraniu FW?

    nowa, świeża zawartosc.

    Widać kondensatory w pamięci flash się rozładowały :-)

    J.

  • 8. Data: 2024-06-07 15:38:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.06.2024 o 14:42, J.F pisze:

    > nowa, świeża zawartosc.
    >
    > Widać kondensatory w pamięci flash się rozładowały :-)

    Ok, nie zrozumiałem gry słów.

    Robert

  • 9. Data: 2024-06-07 15:45:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jun 2024 15:38:29 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Ok, nie zrozumiałem gry słów.

    Cezar pisał raczej o normalnych kondensatorach.

    ale Mirek wczoraj chyba nie :-)

    J.

  • 10. Data: 2024-06-14 15:01:50
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-06-07 o 14:42, J.F pisze:

    > Widać kondensatory w pamięci flash się rozładowały :-)

    :)
    P.G.