  • Data: 2015-11-16 20:55:09
    Temat: Re: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:n2cijq$81b$1@news.agh.edu.pl...
    > Zacznę od tego, że uważam gadanie o oszczędności za ciężkie oszustwo. W
    > pomieszczeniach ogrzewanych ciepło żarówki wcale nie jest energią
    > zmarnowaną, a w domu się grzeje w zimie i świeci w zimie. Nie jesteśmy
    > Grecją. Owszem, w klimatyzowanych pomieszczeniach bilans ciepła jest inny.
    > Ale to nie u mnie w domu.
    >
    > Poza tym żarówki po prostu ładniej świecą.
    >
    > No ale dobrze, powiedzmy, że chcę spróbować. Mam żyrandol, w którym
    > stosuję żarówki świecowe E14 60W. O takie:
    >
    > http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/3922/pila
    -zarowka-swiecowa-b35-e14-60w.jpg

    > I gdzie ja teraz kupię coś odpowiedniego, w tym odpowiedniego kształtem
    > (bo 'śrubowe' świetlówki to owszem może i są)? I żeby świeciło jak
    > człowiek (co najmniej 600lm, a lepiej 700lm, bo nic na to nie poradzę, ale
    > subiektywnie dla mnie prawdziwa żarówka 600lm świeci jaśniej od świetlówki
    > 600lm).
    >
    > Owszem, jest nawet sporo bździdełek ok. 300lm, ale nie o to chodzi...
    >
    > Widział ktoś?

    LEDowe OSRAM oznaczone AA57014 - 6W, matowe, kształt świeczki.
    Miałem podobny problem jak Ty: żyrandol na 6 świeczek po 40W. Po wielu
    próbach trafiłem na w/w Ledy. Jak dla mnie to świecą one prawie
    nieodróżnialnie od żarówki - a jestem wybredny w tym zakresie. Nawet moja
    żona je zaakceptowała, a jest jeszcze bardzie wymagająca na temperaturę
    barwową niż ja.
    Co ciekawe, teraz w żyrandolu są tylko te 3 LEDY, a jasno jest jak przy 6
    żarówkach.
    Nie mogę ich teraz znaleźć w Internecie po tym numerze, żeby podrzucić linka
    do danych technicznych. Jak odkopię pudełko, to poszukam oznaczenia
    handlowego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba