  • 41. Data: 2014-06-12 00:07:49
    Temat: Re: A co z motocyklistami?
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "mastalerz" wydumał(a) w wiadomości ID news:20140611134912.0f2ca646@mail.mx

    > Tak na marginesie, to ładowanie 300W w antenę o sprawności sokowirówki może
    > mieć zastosowanie chyba tylko w zimie, jak nagrzewnica w samochodzie nie
    > działa. Wątpię, żeby komuś się chciało to jednak robić do CB, bo zrobienie
    > do tego instalacji elektrycznej już jest kłopotliwe, nie mówiąc o wpływie
    > pola EM takiej konfiguracji na różne instrumenty w samochodzie.

    Wcale nie :) Wystarcza 2m przewodu od akumulatora i dobry kontakt z "masą", to
    tylko max 30A. Co prawda rzuciłem mocą 300W ale powszechnie stosowane przez TIRy
    są dopałki 100-150W. Teraz coraz mniej, bo są telefony komórkowe, kiedyś było to
    normą. Starzy kierowcy posiadają to nadal i używają.
    Jak pisałem miałem wiele razy do czynienia z usterkami wywołanymi z tego powodu.
    Co do przyrządów to masz rację. Licznik/obrotomierz/itp potrafią zaskakiwać
    działając jak wycieraczki, nie tylko w tych pojazdach do 10m od nich również. Na
    szczęście jest to używane głównie na drogach a coraz mniej w miastach :) Fajne
    spustoszenia czynią te dopałki w TV, jak sobie taki TIRowiec bajdurzy
    przejeżdżając przez wioskę...lub indukcja AM z modulacją odkładająca się w
    pobliskich kościołach na kablach podłączonych do głośników podczas mszy :)

    --
    Michael________