  • 1. Data: 2004-01-23 07:16:23
    Temat: A co sądzicie na temat POLPAK n*2Mbps
    Od: "Maciej Przybecki" <m...@s...pl>

    Zastanawiam się nad rozwiązaniem problemu POZMAN TPSA i różni przedmówcy
    proponują między wierszami różnych innych operatorów posiadających opłacane
    bramki do TEPSY.
    Czy jednak nie warto zastanowić się nad samym POLPAK-iem z Load Balancing-iem ?
    n*2Mbps w niektórych przypadkach rozwiązałoby sprawę.
    Oczywiście nie ma mowy o BGP i wymianie międzyoperatorskiej, ale jest to
    jakieś rozwiązanie problemu na "szybko"

    Moje pytanie brzmi: jak wygląda jakość samego POLPAK=u jeśli chodzi o
    Neostradowców, DSL itp, ale także jeśli chodzi o wyjścia na świat.
    Czy któś może się podzielić doświadczeniami ?
    O peering z innymi operatorami nie śmiem pytać ;-))).
    -Maciej Przybecki

  • 2. Data: 2004-01-23 07:35:43
    Temat: Re: A co sądzicie na temat POLPAK n*2Mbps
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Maciej Przybecki <m...@s...pl> wrote:
> [...]
    > Czy jednak nie warto zastanowić się nad samym POLPAK-iem z Load Balancing-iem ?
    > n*2Mbps w niektórych przypadkach rozwiązałoby sprawę.
    Z CIR=64/128 Kbit?

    > Oczywiście nie ma mowy o BGP
    Dlaczego? Bez tego to w ogóle nie ma senu.

    > i wymianie międzyoperatorskiej, ale jest to jakieś rozwiązanie problemu na "szybko"
    1. Polpak nie zestawi na szybko takich łączy
    2. Nawet jeśli zestawi to będą one miały założone ACL - będą przyjmowane
    pakiety tylko przypisane do danego łącza.
    3. W każdej chwili może przyciąć ruch do wartości
    CIR (64 dla normalnego łącza/128 kbit dla tego z BGP). Czyli tyle co ma SDI.
    4. Koszt 2 mbit do FR z 128 kbit do Internetu z BGP to.. 3500 zł ;-)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 3. Data: 2004-01-23 07:44:20
    Od: Marcin Jurczuk <s...@s...eu.org>

    On 2004-01-23, Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> wrote:
    > Z CIR=64/128 Kbit?

    > Dlaczego? Bez tego to w ogóle nie ma senu.

    Jaki ma sens posiadanie BGP na dwóch łaczach prowadzących do tego samego
    routera brzegowego ? Na ogół jak nie jest to awaria samego łacza to padają
    ci dwa :) Chyba, że dla samego load balancingu łącz.

    --
    Regards M.J.
    :wq

  • 4. Data: 2004-01-23 09:51:55
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Marcin Jurczuk <s...@s...eu.org> wrote:

    > Jaki ma sens posiadanie BGP na dwóch łaczach prowadzących do tego samego
    > routera brzegowego ? Na ogół jak nie jest to awaria samego łacza to padają
    > ci dwa :) Chyba, że dla samego load balancingu łącz.
    Jeżeli są to Twoje jedyna łącza do Internetu to owszem - nie ma.
    Tu jednak chodziło o rozwiązanie problemu komunikacji międzyoperatorskiej.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 5. Data: 2004-01-23 10:00:50
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On 23 Jan 2004 08:16:23 +0100 I had a dream that Maciej Przybecki <m...@s...pl>
    wrote:
    > Czy jednak nie warto zastanowić się nad samym POLPAK-iem z Load Balancing-iem ?
    > n*2Mbps w niektórych przypadkach rozwiązałoby sprawę.

    Masz rację, w _niektórych_ przypadkach.

    > Oczywiście nie ma mowy o BGP i wymianie międzyoperatorskiej, ale jest to
    > jakieś rozwiązanie problemu na "szybko"

    Są firmy, dla których brak BGP to żadne rozwiązanie.