  • 1. Data: 2004-01-23 01:39:29
    Temat: Klienci i postawa POZMANa
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Czy ktoś z Was mógłby podać choćby przybliżoną liczbę klientów KOMERCYJNYCH
    sieci PozMan?

    Jest to o tyle interesujące, że jeśli Tepsa zażyczyła sobie od nich dajmy
    na to 300 tys. złotych miesięcznie za nadwyżkę ruchu Man->TPNET, a ów man
    ma dajmy na to klientów komercyjnych dwustu, każdego po 3-5 kZł średnio, to
    i tak wyszedł by sa swoje, a jestem pewien, że Tepsa była by skłonna zejść
    z kwoty.

    Chodzi mnie o to, że TPNET to ~85% klienta finanlnego w kraju, POZMAN to
    sieć naukowo-akademicka drugiego najbardziej znaczącego miasta w naszym
    kraju, zatem jakim cudem nikt nie ruszył się, by umożliwiść sprawną wymianę
    ruchu pomiędzy tak znaczącą siecią naukową, urzędem miasta i województwa a
    największym ISP w Polsce?

    Dlaczego ambiwalencja lobby naukowego, wychodzącego najwyraźniej z
    założenia, iż jest właścicielem internetu spod znaku edu.pl, lekceważącego
    totalnie nawet wielkich i suto płacących klientów (traktujących ich jak
    początkującego studenta w dziekanacie), pozostaje bez odzewu ze strony
    władz Poznania i szczebla wojewódzkiego?

    Ja rozumiem, że Tepsa ma zawsze za duży apetyt, ale delikatnie mówiąc, ktoś
    tutaj uważa się chyba za jedyną i ostateczną moc sprawczą? A może ktoś chce
    za wszelką cenę wypchnąć klientów komercyjnych, rozczarowanych przycięciem
    łącza, do domeny edu.pl lub też zagranicznych potentatów typu GTS/Telia?
    O ile wiem, nie do tego sieci naukowe służą...

    W każdym razie POZMAN nie jest czyjąś prywatną własnością, jest siecią
    akademicko-naukową, zatem wydaje mi się za stosowne, aby szczebel decyzyjny
    Poznania zadziałał w kwestii wręcz odcięcia sieci miejskiej od TPNETu, zaś
    środowiska naukowe (niezwiązane z PCSS) przyjrzały się, jak sieć
    naukowo-akademicka wypełnia swoją .edu-kacyjną rolę i jaki za to czerpie
    pieniądz i na co on idzie?

    Wypadało by się też przyjrzeć apetytowi TPSA, wszak to, co ma obecie
    miejsce, to jakaś prywatna wojenka kilku osób, pociągająca za sobą bardzo
    duże szkody i tzw. organ władny winien na to zwrócić uwagę. Bardzo poważni
    klienci, zostawiający niebagatelny pieniądz (którego to ponoć środowisko
    naukowe nie posiada), są totalnie lekceważeni przez osoby wychodzące
    najwyraźniej z założenia, iż są jedynym i niepodważalnym władcą sieci
    akademickiej, trzepiącej największy szmal nie z państwowych dotacji typu
    KBN, lecz właście klientów komercyjnych, jak też sieci mającej pewne
    ZOBOWIĄZANIA, jako że świadczy internet organom samorządowym drugiego
    najważniejszego administracyjnie miasta w Polsce.

    Zaistniała sytuacja, to dla mnie jakaś prywatna wojenka, sobiepaństwo i
    prywata, tylko chciałbym być pewien, w czyim wykonaniu.

    --

    Rico.

  • 2. Data: 2004-01-24 08:46:58
    Temat: Re: Klienci i postawa POZMANa
    Od: "trl" <t...@N...gazeta.pl>

    Ryszard Rączkowski <w...@p...pl> napisał(a):

    > Czy ktoś z Was mógłby podać choćby przybliżoną liczbę klientów KOMERCYJNYCH
    > sieci PozMan?

    Jeszcze jedno pytanie - z jakimi operatorami poza Polpakiem Pozman ma
    bezplatne, bezposrednie styki?

    trl

  • 3. Data: 2004-01-24 09:42:57
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Sat, 24 Jan 2004 08:46:58 +0000 (UTC), trl <t...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Jeszcze jedno pytanie - z jakimi operatorami poza Polpakiem Pozman ma
    > bezplatne, bezposrednie styki?

    Nie wiem czy płatne czy bezpłatne, ale jest bramka z Telbankiem i ProFuturo

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 4. Data: 2004-01-24 10:33:39
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid> napisał(a):

    > Nie wiem czy płatne czy bezpłatne, ale jest bramka z Telbankiem i ProFuturo

    Jeszcze Netia.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 5. Data: 2004-01-24 16:10:42
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:
    > Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    > Jeszcze Netia.

    GTS

  • 6. Data: 2004-01-24 17:36:12
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl> writes:

    > GTS

    A zanim jeszcze postał GTS, to bramka już była - z Atomem.

    Jacek

  • 7. Data: 2004-01-27 05:27:21
    Od: "Michal" <u...@p...fm>

    > i tak wyszedł by sa swoje, a jestem pewien, że Tepsa była by skłonna zejść
    ^^^^^
    ^^^^^^

    Nie zebys sie czepial ala ne jakiej podstawie to mowisz? ;]

    Modz
    GG 3940994