  • 31. Data: 2010-05-16 11:09:40
    Temat: Re: A co - który kask na trasę... ;)
    Od: "Sebastian Sobecki" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    falco <m...@w...pl> napisał(a):

    > Może to dziwne pytanie, ale do czego służy pinlock?

    To tak naprawdę jedyne rozwiązanie, które powoduje, że szybka właściwa nie
    paruje. To najczęściej plastikowa szybka z silikonowym brzegiem, która
    montowana jest po wewnętrznej stronie szybki kasku.

    > Ja też mam wysoką szybę + deflektor i (mylnie?) myślałem, że wtedy
    > będzie ciszej niż przy std. krótkiej owiewce?

    To zależy - u mnie deflektor unosi strugę powietrza ponad kask, jednakże przy
    okazji podnosi mocno poziom hałasu.

    Sebastian S.
    FZS 600

  • 32. Data: 2010-05-16 16:05:02
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 May 2010 13:03:41 +0200, Ivam napisał(a):

    > Jaka szybe i jaki deflektor masz? Halas mowisz, ze spory, a jak z naporem
    > powietrza?

    Szyba MGG podwyższana (o jakości pisałem z póltora roku temu na grupie),
    deflektor nei wiem jakiej firmy - uniwersalny.

    > U mnie powyzej 160 musze sie mocno za owiewke chowac, bo nosem
    > moge szybki kasku dotknac;) stad szukam innej szyby. Wlasnie sie
    > zastanawialem nad taka z deflektorem.

    Napór powietrza zmalał mocno - idealnie nie jest, ale ogólnie jestem
    zadowolony - przeloty pozamiastowe stały się w końcu przyjemnością, a
    nie li tylko walką z wiatrem przy wyższych prędkościach.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 33. Data: 2010-05-16 21:56:34
    Temat: Re: A co - który kask na trase... ;)
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    sowa pisze:
    > Użytkownik "Don Pedro" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > o sz Ty...
    > czujny jestes
    >
    > niestety tak:(

    Shit happens. Rozumiem, że sprzęt poskładany i Ty cały?
    Różańskie za pasem, zbieraj się do kupy i wio.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 34. Data: 2010-05-16 22:52:59
    Temat: Re: A co - który kask na trase.. [OT]
    Od: "sowa" <m...@p...onet.pl>

    > Shit happens. Rozumiem, że sprzęt poskładany i Ty cały?

    ja caly, moto... sie sklada;]

    > Różańskie za pasem, zbieraj się do kupy i wio.

    wiem, wiem
    chce zdazyc
    ale ... i tak pojade:)

    --
    pozdrawiam,
    Sowa

  • 35. Data: 2010-05-17 08:59:01
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-16 12:32:46 +0200, "Seba" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> said:

    > Dokładnie - fakt, faktem że można go prać (Shoei pozwala na kompletne
    > wymoczenie garnka) w całości, ale brak możliwości wyjęcia wnętrza to spora
    > niedoróbka patrząc przez pryzmat ceny tego kasku.

    Jakby co, to następca XR1000, czyli XR1100, który zadebiutował
    jesienią, ma już wyjmowany cały środek. Chwilę Szujowi zajęło skumanie
    wygody tego rozwiązania, może za następne 8 lat zrobią blendę ;-)
    Ceny takie same jak starszego modelu, oczywiście zależne od kursu
    jełro. Może gdzieś się jeszcze da znaleźć nówki XR1000 za rozsądne
    pieniądze (to do pytajnika).

    de Fresz

  • 36. Data: 2010-05-17 09:08:03
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-16 13:00:56 +0200, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> said:

    > Niektorzy producenci stosuja folie, ale tutaj niestety czesto po latach
    > (czasem po tygodniach:P) skutecznosc spada, folia lubi sie przetrzec,
    > trzeba uwazac podczas mycia, itp.

    Mi w Schubercie C2 klękła po ok. 3 latach - zaczęła parować i starciła
    na przejrzystości. No i parę odprysków też było. A to bodaj najlepsze
    natryskwane antyfogi. Ale przez pierwsze 2 lata ciężko było ją
    zparować, dopiero przy ok. 5-8 Cee, dużej wilgotności i podczas stania
    lub pełzania w korku pokrywała się mgiełką, ale wystarczyło przekroczyć
    ~30 kmh i para magcznie znikała.

    de Fresz

  • 37. Data: 2010-05-17 09:10:57
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-16 12:51:11 +0200, falco <m...@w...pl> said:

    > Ja też mam wysoką szybę + deflektor i (mylnie?) myślałem, że wtedy
    > będzie ciszej niż przy std. krótkiej owiewce?

    Tak/nie/zależy od: motocykla, wysokości i kształtu owiewki, pozycji na
    moto, wysokości kierownika, kasku. Przy motocyklach z kiblowatą pozycją
    bardzo często wyższa szyba zmniejsza coprawda siłę wiatru na klatę, ale
    wydatnie podnosi hałas powodując turbulencje na kasku.

    de Fresz

  • 38. Data: 2010-05-17 09:22:37
    Od: Glub <g...@g...com>

    de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
> [...]

    > jesienią, ma już wyjmowany cały środek. Chwilę Szujowi zajęło skumanie
    > wygody tego rozwiązania, może za następne 8 lat zrobią blendę ;-)

    Słyszałem opinie wg której szuj nigdy blendy nie zrobi bo jest ponoć
    niebezpieczna

    --
    Glub@NewsTap usenet mobile reader

  • 39. Data: 2010-05-17 09:32:53
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-17 11:22:37 +0200, Glub <g...@g...com> said:

    > Słyszałem opinie wg której szuj nigdy blendy nie zrobi bo jest ponoć
    > niebezpieczna

    Tadek Motostore? ;-) Też ciągle od niego słyszałem, że przez blendę mój
    C2 jest niebezpieczny. Krasztest jakoś tego nie potwierdził.
    A jeśli chodzi o Szuja - a co mają mówić, skoro oni tego nie oferują, a
    konkurencja tak?
    Wcześniej słyszałem, że wypinany środek jest kiepskim rozwiązaniem, bo
    wtedy wnętrze gorzej dopasowuje się do głowy, mocowania się wyrywają, a
    tak wogóle to można nosić kominiarkę, albo użyć specjalnej pianki do
    prania wyściółki bez jej wypinania. Tak tak, wypinana wyściółka nie
    jest nikomu do niczego potrzebna ;-)

    de Fresz

  • 40. Data: 2010-05-17 09:53:27
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Mon, 17 May 2010 11:22:37 +0200, Glub <g...@g...com> wrote:

    [...]
    > Słyszałem opinie wg której szuj nigdy blendy nie zrobi bo jest ponoć
    > niebezpieczna

    To tak jak z Applem, jak czegoś nie robi to jest niepotrzebne albo
    niebezpieczne a jak zaczyna robić to już nie. ;-) Jak wprowadzą blendę
    to będzie nowe, rewolucyjne rozwiązanie "Safety Sun Shade TM" skonstruowane
    tak, aby nie ucinać nosów, oczywiście ;->

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650