-
1. Data: 2010-02-28 22:51:14
Temat: 91V czy 91H
Od: "news.gazeta.pl" <t...@g...pl>
wiem, że H do 210, V do 240 ale..
na co głównie ma wpływ ten wskaźnik (wytrzymałość, przyczepność, droga
hamowania)?
niestety zdarza mi się jadąc przez Niemcy pokonywać niemałe odcinki z
prędkością około 210-220 km/h
i nie wiem jak ważny jest ten wskaźnik.
pzdr
ia. c220 cdi
-
2. Data: 2010-03-01 00:42:59
Temat: Re: 91V czy 91H
Od: AL <a...@s...tam>
news.gazeta.pl pisze:
> wiem, że H do 210, V do 240 ale..
> na co głównie ma wpływ ten wskaźnik (wytrzymałość, przyczepność, droga
> hamowania)?
>
> niestety zdarza mi się jadąc przez Niemcy pokonywać niemałe odcinki z
> prędkością około 210-220 km/h
> i nie wiem jak ważny jest ten wskaźnik.
>
> pzdr
> ia. c220 cdi
na opone dziala sila odsrodkowa. Im jedziesz szybciej - tym jest ona
wieksza.
Nie kazdy samochod potrzebuje opony na > 240km/h, stad nie potrzeba kord
kazdej opony robic super wytrzymaly na dzial.sile odsrodkowa -> stad
wprowadzono wskazniki predkosci opon, ktore wskazuja Ci do jakich max
predkosci zostaly skonstruowane.
Kup wiec opony takie, jakie masz wpisane w ksiazce obslug swojego auta -
tylko takie opony maja homologacje.
--
pozdr
Adam (AL)
TG
-
3. Data: 2010-03-01 09:20:19
Temat: Re: 91V czy 91H
Od: DoQ <p...@g...com>
AL pisze:
> Kup wiec opony takie, jakie masz wpisane w ksiazce obslug swojego auta -
> tylko takie opony maja homologacje.
Minimum na takie.
Jak zalozy z wyzszym indeksem predkosci, czy XLki jakies to tez
homologacji nie straci.
Pozdrawiam
Paweł
-
4. Data: 2010-03-02 00:02:36
Temat: Re: 91V czy 91H
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 01 Mar 2010 00:42:59 +0100, AL napisał(a):
> na opone dziala sila odsrodkowa. Im jedziesz szybciej - tym jest ona
> wieksza.
Nie ma takiej siły.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
5. Data: 2010-03-02 09:16:17
Temat: Re: 91V czy 91H
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 2 Mar 2010 00:02:36 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Mon, 01 Mar 2010 00:42:59 +0100, AL napisał(a):
>> na opone dziala sila odsrodkowa. Im jedziesz szybciej - tym jest ona
>> wieksza.
>
>Nie ma takiej siły.
Niby nie ma, a opone rozrywa :-)
J.
-
6. Data: 2010-03-02 10:51:04
Temat: Re: 91V czy 91H
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Mon, 01 Mar 2010 00:42:59 +0100, AL napisał(a):
>
>> na opone dziala sila odsrodkowa. Im jedziesz szybciej - tym jest ona
>> wieksza.
>
> Nie ma takiej siły.
Każdy niesprzeczny opis, dający te same wartości, jest prawidłowy.
Również ten związany z układem nieinercjalnym, w którym używa się sił
odśrodkowej czy bezwładności. Byle używać konsekwentnie i świadomie.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
7. Data: 2010-03-02 14:57:41
Temat: Re: 91V czy 91H
Od: "Pete" <n...@n...com>
"J.F." wrote
> Niby nie ma, a opone rozrywa :-)
Zwykle rozerwanie opony jest skutkiem jej przegrzania. Opony z niskim
indeksem predkosci maja slaszbe scianki boczne. Wraz ze wzrostem
predkosci obrotowej, coraz szybsze uginanie sie scianki generuje coraz
wiecej ciepla. W oponach z wyzszym indeksem predkosci i/lub nosnosci,
to uginanie jest bardziej kontrolowane przez co opona sie tak nie
nagrzewa. Zachowanie prawidlowego cisnienia w oponie tez oczywiscie ma
znaczenie.
Pete
-
8. Data: 2010-03-02 16:33:19
Temat: Re: 91V czy 91H
Od: AL <a...@s...tam>
Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Mon, 01 Mar 2010 00:42:59 +0100, AL napisał(a):
>
>> na opone dziala sila odsrodkowa. Im jedziesz szybciej - tym jest ona
>> wieksza.
>
> Nie ma takiej siły.
no co ty nie powiesz
http://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a_od%C5%9Brodko
wa
--
pozdr
Adam (AL)
TG
-
9. Data: 2010-03-03 00:46:54
Temat: Re: 91V czy 91H
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 02 Mar 2010 09:16:17 +0100, J.F. napisał(a):
>>Nie ma takiej siły.
>
> Niby nie ma, a opone rozrywa :-)
A skąd. rozrywa siła bezwładności.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
10. Data: 2010-03-03 00:47:22
Temat: Re: 91V czy 91H
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 02 Mar 2010 10:51:04 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
>> Nie ma takiej siły.
>
> Każdy niesprzeczny opis, dający te same wartości, jest prawidłowy.
> Również ten związany z układem nieinercjalnym, w którym używa się sił
> odśrodkowej czy bezwładności. Byle używać konsekwentnie i świadomie.
Dlatego też to jest pseudosiła.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++