  • Data: 2014-05-29 00:28:14
    Temat: Re: 8 rdzeni - po co to komu?
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/26/2014 10:28 PM, Marek wrote:
    > Dwa procesy równolegle:
    > time -p sh -c 'wget -q -O /dev/null 192.168.2.164/plik & wget -q -O
    > /dev/null 192.168.2.164/plik '
    >
    > real 0.37
    > user 0.02
    > sys 0.13
    > 0.37 s vs. 0.51 s , równolegle wątki wyraźnie szybciej.

    Ale tak mierzysz tylko czas drugiego wgeta :-)

    > Dla równoległych 3 procesów daje czas pobierania 0.54s a po kolei 0.77 s.

    Wąskim gardłem w tym teście jest sieć, serwer po drugiej stronie lub za
    mały plik i czas poświęcony na handshake+geta zanim dostanie się
    prawdziwe dane, a nie system czy procesor. Przy takich testach procek
    przestał być problemem w erze pentium I, a przy gigabicie w okolicach
    Pentium III.
    Co innego jak potrzebujesz coś policzyć. Ale wtedy żadne bsd nie pomoże
    jak liczba wątków jest większa od liczby corów, a jeszcze gorzej jak
    będą chciały mieszać dużo po wspólnym ramie w architekturze numa.

    Akurat równoległe otwieranie socketów i czekanie na dane nie jest żadnym
    obciążeniem i liczba cpu nie ma tu znaczenia.
    Dopiero rendering tego co się dostanie wymaga cpu, ale tu przeglądarki
    jakoś się nie skalują:-) Owszem, flasha odpali na drugim corze, sandboxy
    też może porozrzucać, ale jak otwierasz tylko jedną stronę, to wiele Ci
    nie da fefnaście corów.

    > Widać że FreeBSD całkiem liniowo się skaluje w smp :).

    Raczej widać, żeś fan FreeBSD.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg