    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 8 diod w lini
    Date: Mon, 19 Feb 2024 20:11:53 +0100

    On Mon, 19 Feb 2024 08:52:52 -0800 (PST), alojzy nieborak wrote:

    > Coś ściemniasz:
    > 8th February 2024
    > 16th February 2024
    > Widać nie małpują po usańskich pomysłach.

    Patrzylem chyba lekko nieuważnie.

    https://www.bbc.com/

    tu pod górną reklamą jest "Monday, 19 February".
    Ale potem wlazłem do "news".
    I tam żadnych dat nie ma ... prawie, bo w "Most watched" jest
    "April 28, 2023"

    > Ja się zdziwiłem jak u muslimów spotkałem rok 1400 któryś:)
    > Dziś internety podają dla jednych muslimów 1402, dla drugich 1445.
    > Bajzel krótko mówiąc.

    No bo oni liczą od swojej ważnej daty ... ale czemu dwie?

    Nawiasem mówiąc, Rzymianie jakos dziwnie lata liczyli,
    bodajze od panowania jakiegos konsula, a konsuli było duzo.
    Była jeszcze rachuba "od załozenia miasta", tez "przyjętej" duzo
    pózniej, ale chyba rzadko stosowana.

    A zwyczaj numerowania "od urodzin Jezusa" pojawił sie w 525 roku n.e,
    zanim sie rozpowszechnił, to pewnie troche lat minęło.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Anno_Domini
    https://en.wikipedia.org/wiki/Common_Era

    spopularyzowano w 731r AD w Anglii?

    To islamski mógł być pierwszy