  • 71. Data: 2009-11-11 10:40:55
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:hdbjav$lsb$1@news.onet.pl...
    > Marcin [3M] pisze:
    >
    > Hej

    > W sumie brakuje mi 2 rzeczy:
    > - fotoceli z obu stron lampy
    > - fabrycznej nasadki coś jak Stofen odcinającej światło widzialne, tak
    > żeby zrobić sobie z SB900 - SU800

    Poszukaj starych angielskich/holenderskich kart telefonicznych.
    Zmyj nadruk i masz super filtr.

  • 72. Data: 2009-11-11 11:05:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-11-10 23:47:07 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Widocznie canon sobie znalazł metodę na gryzienie $ z kolejnego segmentu.

    Nie nową, tylko zerżniętą z Nikona - podział wyższej półki APSC na dwie linie.

    > To chyba lepiej, że więcej zróżnicowanych puszek będzie,

    Niby tak, choć można się również spodziewać wrednych kroków pt.
    kastracja funkcjonalności, coby puszki mniej się gryzły ze sobą - coś
    jak Nikonowskie idiotyczne marne wsparcie w D90 dla manuali, czy
    kiepskie LV.

    > ale z drugiej strony to znaczy, że będą i mniej dopracowane.

    IMHO pochopny wniosek. Canon nad 5Dmk2 pracował ile lat, a i tak się
    nie ustrzegli wpadek i w momencie premiery nie zdąrzyli dopracować
    filmowania, które ma być/zostało poprawione kolejnym firmware. Jako że
    spodziewałbym się tu raczej mocno odgrzewanego kotleta (jak zresztą
    niemal zawsze u Canona), ciężko im będzie coś aż tak mocno spartolić,
    żeby nazywać to niedopracowaniem.

    > Wątpię, że masz statystyki gdzie, kto i ile ich kupił.

    Ty no weź, bądź poważny. Chcesz tu teraz dowodzić, że D300 to była
    klapa, niesprzedawalny gniot marketingu, którego sterty walają się w
    sklepach, a ich właściciele z rozpaczą rozglądają się jak odzyskać
    utopione pieniądze? A Canon to tylko tak, żeby głównemu konkurentowi
    przykro nie było, postawnowił zrobić coś na tym samym poziomie i
    zasypać sklepy pudełkami ze swoim logiem, niech też sobie leżą?

    > Jedyne co pomaga tej całej sprzedaży to, że pełna klatka poszła w górę

    Jak to poszła w górę?! Przecież miała tanieć. I wykończyć w końcu to
    beznadziejne APSC. Nieeee, niemożliwe... :-> No i co na to Sony, ze
    swoim killerem FF za grosze? ;-)
    BTW - nie mylisz podwyżki z wahnięciami kursów?

    > Owszem - więcej nie zarejestruje, ale musiał byś najpierw udowodnić, że
    > matryca rzeczywiście może więcej niż obiektyw, a to Ci się nie uda.

    Spokojnym ruchem. Już w okolicach 15 MPx widać dokładnie wszelkie wady
    niektórych obiektywów i to, że nie wyrabiają się przeniesieniem detalu
    - to _widać_ na zdjęciach i to za dowód wystarczy.

    > Jak wiesz na matrycy jest filtr AA oraz Bayera. Oba dokładają się do
    > interesu i to znacznie. Dodatko skoro masz do czynienia z
    > "próbkowaniem" sygnału analogowego to musisz zapewnić conajmniej dwa
    > razy większą "rozdzielczość" żeby dostać komplet informacji. Do tego
    > wszystkiego wciąż jeszcze bardzo daleko.

    Odłóżmy te szumne teorie i skupmy się na tym, co widać na zdjęciach. Co
    już można zobaczyć - czyli rejestrację przez matrycę wszelakich wad
    optyki.

    > Oczywiście nie znaczy, to że jakieś szkiełka już nie wyrabiają tak, że
    > nawet wywalenie filtru AA by tam nie zmieniło obrazu. Sęk w tym, że to
    > naprawdę zdecydowana mniejszość optyki.

    No fakt, na razie głównie niewyrabiają poza środkiem. Można skadrować ;-)

    > Póki co szum z wysokiego ISO trzeba potrafić przełożyć na gładsze ISO
    > przy mniejszej rozdzielczości.

    Aha, czyli dochodzi kolejna zabawa człowieka przed komputerem, aby
    uzyskać efekty takie, jak prosto z puszki wychodziły ze 3 lata temu.
    Podziwiam Twój zachwyt nad postępem technologii, naprawdę.

    > Póki co zastanowiłbym się jaką przewagę tak teoretycznie ma takie
    > 24Mpix od 12Mpix przy czym oba mają filtry AA rozmywające z tą samą
    > siłą w stosunku do pojedynczego piksela.

    Przy wyjątkowo dobrych warunkach pewnie jakąś przewagę będzie mieć. Tak
    poza tym, w warunkach mniej idealnych - więcej roboty aby uzyskać coś
    równie dobrego lub ciut lepszego od przyzwoitych 12 MPx. Ja wolę to
    drugie podejście, bo z natury leniwy jestem.

    > Gorzej - limit dyfrakcyjny dla cropa 1.6x przy 18Mpix to f/6.8 :)
    >
    > Widać musisz wyleczyć się z zupełnie innej sprawy. Nie zawsze
    > absolutnie potrzebujesz możliwie największej jakości i rozdzielczości.
    > Przysłony powyżej owego limitu dyfrakcyjnego też są użyteczne. To się
    > nazywa jedynie "kompromis" :)

    Ja tam śmiem twierdzić, że amator to wogóle niespecjalnie potrzebuje
    coś więcej niż ~12 MPx - to też kompromis, ino dotyczący zdrowego
    rozsądku. Odbitkę można zrobić niemal dowolnie dużą, zapas na
    kadrowanie jest, defekty optyki nie są aż tak upierdliwe, brak
    _konieczności_ dłubania w wielu przypadkach - więcej zalet niż wad.

    > Przy ich dzisiejszych cenach nie jest to wyrzeczeniem wielkim. Podobnie
    > też komputery chociaż dostają coraz to więcej danych to i też nie stoją
    > w miejscu.

    I przykładowo przesiadając się z 40D na 7D musisz kupić większy dysk,
    aby przechować tą samą ilość zdjęć, z których tylko jakiś marny procent
    będzie miał w sobie ilość szczegółów odpowiadającą wielkości pliku.
    Bosko.

    > Ja tam obserwuję zdecydowany wzrost możliwości
    > (rozdzielczość,

    Dyskusyjna.

    > nowe algorytmy,

    Kę?

    > coraz to lepsze programy)

    Lepsze programy? Szit, znów mnie coś ominęło.

    ?

    > lepszy sprzęt jak monitor,

    No niby trochę ceny poszły w dół, ale żeby odrazu tak lepsze?

    de Fresz

  • 73. Data: 2009-11-11 13:51:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hddsiq$bis$...@n...onet.pl

    > Jeszcze raz powtórzę, sesja komercyjna składa się z różnych ujęć, w których
    występują po sobie przysłony w pełnym zakresie
    > wartości. Nikt nie będzie zmieniał obiektywu, ''bo szkoda jasnego domykać''.

    Jeszcze raz powtórzę, że do F8 zoom Nikona bije na głowę stałą
    eLkę. Dopiero przy F8 szanse wyrównują się, aby przy F13 Canon
    wziął przewagę nad Nikonem.

    http://www.16-9.net/lens_tests/canon14l2_nikon1424/n
    ikon1424_canon14l2_a.html

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 74. Data: 2009-11-11 13:54:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" d...@m...goo
    glegroups.com

    > I które są idealnymi? Może sobie kupię taki.

    : kup sobie do 450d ,

    Matryca C 450 D wygląda jak czyszczona szmatą :) od podłogi, ale
    imo to dobry aparat. Nie mam nic przeciwko kupnie innego aparatu.

    Pytanie nadal aktualne -- które obiektywy są doskonałe?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 75. Data: 2009-11-11 14:22:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Jeszcze raz powtórzę, że do F8 zoom Nikona bije na głowę stałą
    > eLkę. Dopiero przy F8 szanse wyrównują się, aby przy F13 Canon
    > wziął przewagę nad Nikonem.

    Ale nawet jeśli co z tego? Nie mam żadnej elki canona, bo tamron daje
    radę na każdej przysłonie. Tym bardziej nie widzę sensu zmiany systemu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 76. Data: 2009-11-11 14:36:27
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    XX YY wrote:
    > z aktualnie osiaglanych wielkosci pixeli , gestosci powierzchniowej
    > ich rozlozenia.
    > z wielkosci ugiecia ( tzw dyfrakcji) wystepujacej w obiektywach dla
    > stosowanych w fotografii srednic przyslony i ogniskowych.

    Pytałem o konkretną liczbę, a nie kolejne paplanie w stylu sitka z
    durszlakiem.

    d.

  • 77. Data: 2009-11-11 14:45:39
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > Na półce 340 ojro wyższej. Półka średnia pod względem "ficzersów" i
    > cenowo u Nikona i Canona od dawna były trochę rozjechane, a 7D jest
    > bezpośrednim atakiem na D300s, więc można się spodziewać, że 50D lub
    > ewentualne 60D będzie bardziej sprowadzone cenowo do poziomu D90.

    Może to ma i sens, chociaż jak dla mnie pozostaje wciąż niejasne czemu
    absolutnie wszystkie półki każdego producenta muszą sobie absolutnie
    odpowiadać. Różnica w cenie pomiędzy D90 i 50D nie jest jakaś znów
    ogromnie wielka.

    > I biorąc pod uwagę, że dwucyfrowe Canony są nieco bardziej zaawansowane
    > (więcej fps, lepsza migawka, lepsze LV, ale brak filmów), możliwe że
    > nowe body albo zostanie ciut okrojone, albo podniesie standard w tej
    > same cenie, co Nikon. Może przekonamy się już za parę miesięcy, bo
    > patrząc na historię linii, gdzieś na początku roku powinna być premiera.

    Widocznie canon sobie marketingowo wymyślił, że będzie popyt na kolejną
    półkę - takich możliwie wypakowanych w bajery aparatów. Patrząc na 5DMkII
    trochę nie dziwi, że ktoś może poświęcić wielkość matrycy po prostu za
    całą resztę cech na poziomie jedynki. Tyczy to jednak tylko tych którzy
    zostaną w systemie, bo skacząc do nikona czy sonego ma się całkiem niezłą
    pełną klatkę.

    d.

  • 78. Data: 2009-11-11 15:51:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdehbl$801$...@n...onet.pl

    > Ale nawet jeśli co z tego? Nie mam żadnej elki canona, bo tamron
    > daje radę na każdej przysłonie. Tym bardziej nie widzę sensu
    > zmiany systemu.

    Może warto porównać tego Tamrona z Nikonem i Canonem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 79. Data: 2009-11-11 16:29:28
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Janko Muzykant" hdehbl$801$...@n...onet.pl

    > Może warto porównać tego Tamrona z Nikonem i Canonem.

    żeby taki test miał sens proponuję co najmniej 5szt. Tamronów i po tyle
    samo Nikona i Canona ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 80. Data: 2009-11-11 18:32:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Nov., 15:36, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Pytałem o konkretną liczbę, a nie kolejne paplanie w stylu sitka z
    > durszlakiem.
    >
    > d.

    najpierw naucz sie stawiac prawidlowo pytania.

    jesli te sztuke opanujesz to zastanowie sie nad odpowiedzia.
    do tej pory cokolwiek by nie powiedziec zawsze masz te sama odpowiedzi
    - tzn niczego nie mozesz zrozumiec.

    zostan w spokoju.