  • 181. Data: 2009-11-14 22:35:54
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdmio9$g0a$...@n...onet.pl

    > Przy f=2.8:
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/500d/28.jpg
    > Przy f=4:
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/500d/4.jpg

    > 50mm, trochę się gałęzie ruszyły i kolor sflaczał, ale to już wieczór, 1/5 sekundy,
    200 iso.

    28 jest zdecydowanie gorsze niż 40.
    A RAWki też mógłbyś dać? Potnę i pooglądam... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 182. Data: 2009-11-14 23:22:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdnb5f$evd$...@n...onet.pl

    > Ale masz jakieś wsparcie?

    Wspieram się oburącz na klawiaturze i obunóż na krześle.
    O jakim wsparciu mówisz?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 183. Data: 2009-11-14 23:56:44
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > Nikt jeszcze nie wspomniał, a revius zdąrzył prawie ostygnąć... ;-)
    > Jest in-depth na dpreview.com.
    >
    > Wychodzi że nie taki strasznie kiepski ten sensor, na jaki wyglądał po
    > pierwszych samplach tu i ówdzie. Najwidoczniej ACR jeszcze sobie za
    > dobrze nie radzi - tu mają jakąś oficjalną betę od Adobe, acz też nie
    > bryluje (co sami zaznaczają).
    > Wygląda, że obyło się bez kroku w tył, w stosunku do 50D, choć progres
    > też nie za wielki.

    Tak przy okazji:
    http://www.traumflieger.de/desktop/7d/EOS_7D_im_Test
    .php

    Szwabownia zrobiła ciekawy test - dokładniej na ile 7D i jedynka canona
    jest wodoodporna. 7D wypadł bardzo słabo w temacie :(

    d.

  • 184. Data: 2009-11-15 09:15:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > 28 jest zdecydowanie gorsze niż 40.

    Trudno żeby był lepszy. Jednak teraz szukaj zooma, który ma podobnie
    ''źle''. Będzie ich kilka, ale raczej droższych.

    > A RAWki też mógłbyś dać? Potnę i pooglądam... ;)

    Za późno, poszły w kosz, a nowych nie chce mi się robić. Może przy okazji.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 185. Data: 2009-11-15 09:18:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Wspieram się oburącz na klawiaturze i obunóż na krześle.
    > O jakim wsparciu mówisz?

    Nawet zatwardziali analogowcy nie powiedzą, że kolor z negatywu jest
    lepszy niż z cyfry. Czasem jeszcze gadają coś o slajdzie, bo im się taka
    kiczowata estetyka slajdów podoba, a z cyfry trzeba taką wyszopopwać.
    Jednakże jedyna przewaga, co do której większość się zgadza to
    rozdzielczość dużych materiałów (już nie małego obrazka) i dynamika
    negatywu bw (też już do przeskoczenia raczej sposobem).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /autorytet? - no, nie wiem, zupełnie nic mi do głowy nie przychodzi.../

  • 186. Data: 2009-11-15 10:01:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdoh1p$fr2$...@n...onet.pl

    > Nawet zatwardziali analogowcy nie powiedzą, że kolor z negatywu jest lepszy niż z
    cyfry.

    Ja powiem. :)

    > Czasem jeszcze gadają coś o slajdzie, bo im się taka kiczowata estetyka slajdów
    podoba,

    Co w niej kiczowatego?

    > a z cyfry trzeba taką wyszopopwać.

    > Jednakże jedyna przewaga, co do której większość się zgadza to rozdzielczość dużych
    materiałów (już nie małego obrazka)

    Mały obrazek to ze 4kdpi, więc 24 Mpxl. 450 D czy 500 D tyle nie ma.

    > i dynamika negatywu bw (też już do przeskoczenia raczej sposobem).

    Przewagą cyfry jest możliwość szybkiego zobaczenia efektów i niski
    koszt jednego pstryknięcia, zachęcający do eksperymentowania.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 187. Data: 2009-11-15 10:34:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Ja powiem. :)

    No to jest was dwóch - był jeszcze jeden gość na pewnym forum, zaklinał
    się że ma piękny przykład czegoś zasypanego ziarnem o dzikich kolorach i
    różni ludzie podrzucali mu emulacje, a on wciąż, że nie to, nie tamto.
    Mógłbym się założyć o cokolwiek, że gdyby podrzucić mu skan z analoga
    też by marudził.

    > Co w niej kiczowatego?

    Wyciągnięty kontrast, niebieskie cienie, kolory aż zęby bolą.

    > Mały obrazek to ze 4kdpi, więc 24 Mpxl. 450 D czy 500 D tyle nie ma.

    Tego nikt nie wie do końca. Było o tym wiele słów, tu i tam.

    > Przewagą cyfry jest możliwość szybkiego zobaczenia efektów i niski
    > koszt jednego pstryknięcia, zachęcający do eksperymentowania.

    Nie chce mi się po raz setny wchodzić w te dywagacje...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /boję się wejść do toalety albowiem wydaje mi się, że siedzi tam
    terrorysta.../

  • 188. Data: 2009-11-15 14:33:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdolfq$rob$...@n...onet.pl

    > Tego nikt nie wie do końca. Było o tym wiele słów, tu i tam.

    Czego nikt nie wie do końca?

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 189. Data: 2009-11-15 14:38:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdogrj$fr2$...@n...onet.pl

    > Trudno żeby był lepszy.

    Mógłby być nieco mniej gorszy.

    > Jednak teraz szukaj zooma, który ma podobnie ''źle''. Będzie ich kilka, ale raczej
    droższych.

    Mam dobre zdanie o Tamronach.

    > Za późno, poszły w kosz, a nowych nie chce mi się robić. Może przy okazji.

    Dziękuję i za to.

    --

  • 190. Data: 2009-11-15 14:58:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Czego nikt nie wie do końca?

    Ile pikseli ma mały obrazek.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /największą krzywdę religiom robią wierzący/