  • Data: 2014-06-13 15:52:07
    Temat: Re: 75 czy 100
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-13 14:25, feldmarszałek tusk pisze:

    > zauważyłem, że temperatura grotu nie może być za wysoka bo się cyna
    > wysusza i topi się plastik... bardziej chodzi mi o temperaturę, bo co to
    > jest niby pojemność cieplna?

    Nie wiesz co to pojemność cieplna? To chyba wina Tuska. Pewnie zakradł
    się i usunął ci mózg. Większa pojemność cieplna daje szanse, że gdy
    przytkniesz grot do lutowanego elementu to jego (grota) temperatura nie
    spadnie znacząco. Gdy pojemność cieplna jest mała to grot nie jest w
    stanie przekazać wystarczająco dużo ciepła do miejsca lutowanego i się
    do niego klei. Wtedy trzeba podkręcić temperaturę i efekt jest taki jak
    napisałeś. Tak więc najlepiej gdy jest duża pojemność cieplna i niższa
    temperatura grota.

    --
    pozdrawiam
    MD