  • 41. Data: 2010-01-05 09:54:13
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą ko=?iso-8859-2?Q?le=3D=3Fiso-8859-2=3FQ=3Fjne=3F=3D?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Eli wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiej reszty? Tylko podatek drogowy jest na budowę dróg. No chyba że
    > uważasz iż należy za akcyzę z wódy rozbubudowywać gorzelnie. :D

    Akcyza na wódę to mechanizm ograniczania dostępności. Powinna iść na
    walkę z alkoholizmem ;-)

    A akcyza w paliwie - to czysty podatek od luksusu. Jak już się pobiera
    ją w takiej wysokości, to powinna iść na potrzeby tych co ją płacą.
    Czyli na drogi.

    > Nie szkodzi. Samochody nie utrzymują całego świata. Im ich mniej, tym
    > mniej dróg i parkingów budować trzeba.

    Jak nie jak tak. Jednym z podstawowych elementów wpływających na rozwój
    gospodarczy danego regionu, to dobra sieć drogowa...

    > I nieporównywalnie szybciej by
    > się podróżowało po miastach bez samochodów, tylko z MPK.

    Ciekawe jak, jakby nie było wpływów z paliwa. Po czym te autobusy by
    jeździły? Po drogach gruntowych?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 42. Data: 2010-01-05 10:38:00
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojtekk,

    > Skoro nie pasuje ci temat watku, to po co bierzesz w nim udział?

    Skoro nie pasują ci samochody, to po co włazisz na p.m.s.?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 43. Data: 2010-01-05 11:00:58
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-04, eManitou <e-manitou@_gazeta.pl> wrote:

    > Pomijając meandry akademickiego postrzegania świata autorzy nie napisali nic
    > o metodzie pozyskania próby więc dywagacje n a ten temat są jak wróżenie z
    > fusów zamkniętych w torebkę ekspresową. Czy wybrali 250 przechodniów i 250
    > kierowców stojących w korku ? Czy wśród kierowców byli ci co stoją na TŁ
    > czy np. tacy jak ja dla których buspas na TŁ w istotny sposób odkorkował Wał
    > Miedzeszyński w okolicy rzeczonej TŁ tym samym skracając drogę do domu o 10
    > minut i jakie były proporcje dla obu tych grup ? Czy ... itp, itd...

    Badania zostały zlecone przez instytucję mającą interes w rozbudowywaniu
    buspasów...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 44. Data: 2010-01-05 11:52:11
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

> [...]

    > A akcyza w paliwie - to czysty podatek od luksusu. Jak już się pobiera
    > ją w takiej wysokości, to powinna iść na potrzeby tych co ją płacą.

    Albo rozbudowa gorzelni i rozbudowa dróg, albo walka z alkoholizmem i na
    przykład usuwanie skutków wypadków, tudzież ściganie piratów drogowych.
    Każdy kij ma dwa końce. ;)

> [...]
    > gospodarczy danego regionu, to dobra sieć drogowa...

    > Ciekawe jak, jakby nie było wpływów z paliwa. Po czym te autobusy by

    Rozwój regionu - oczywiście że tak, absolutnie masz rację, ale miastu
    nadmiar samochodów szkodzi. Nie mogą wszyscy nimi jeździć, bo pod drogi i
    parkingi trzeba by było zburzyć połowę domów. ;) Teraz nawet połowa ludzi
    nie ma, a już są korki, które znacznie wydłużają czas dojazdu gdziekolwiek
    (no i to parkowanie na chodnikach, trawnikach i gdzie popadnie - takich
    ludzi powinno się rozstrzeliwać). W Niemcowni już wiele lat temu wyliczyli
    sobie, że utrzymywanie komunikacji miejskiej z budżetu miasta to najmniejsze
    zło, nawet chyba gdzieś miałem tytuły i autorów tych opracowań gdybyś
    chciał. A tak w ogóle to najlepszy jest tramwaj, autobusy też nieraz mnie
    wkurzają... ;)

    No a za miastem to już często nie ma wyjścia, ja np. jeżdżę do narzeczonej
    na trasie, na której zwinięto ruch pociągów pasażerskich, PKS chyba nigdy
    nie istniał, busiarze to piraci i strach do nich wsiadać, a na rowerze to
    wiadomo - jak ciemno albo pada to już nieprzyjemnie się jedzie. No i w
    takiej sytuacji niestety muszę autem... Zresztą stąd się znalazłem na tej
    grupie, bo skoro już jeżdżę to chcę to robić w miarę świadomie. ;)

    --
    pzdr, Eli

  • 45. Data: 2010-01-05 12:22:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    ksoniek pisze:

    > pójdź na pierwszą lepszą uczelnię wyższą (oczywiście zapomnij o
    > prywatnych) i posłuchaj pierwszego wykładu ze statystyki - wyjaśnią ci
    > określenie reprezentatywna

    Wyjaśnią przede wszyskim, że po "reprezentatywna próbka" obowiązkowo
    musi być określone czego mianowicie. Kierowców? Społeczeństwa?
    Gospodyń w Gdańsku? Ludności świata?

    Ale zaraz... przecież to właśnie ksoniek napisał!
    Więc o co ci chodzi?

  • 46. Data: 2010-01-05 12:36:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Eli pisze:
> [...]
    >
    > Albo rozbudowa gorzelni i rozbudowa dróg, albo walka z alkoholizmem i na
    > przykład usuwanie skutków wypadków, tudzież ściganie piratów drogowych.

    Ja zaś proponuję zapobieganie alkoholizmowi oraz przyczynom wypadków.
    A wśród tych ostatnich najważniejsze są dobre drogi :)

  • 47. Data: 2010-01-05 12:44:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Cavallino pisze:

    > No właśnie - a to nie jest grupa o podróżach autobusami

    A niby czemu nie? Autobus też samochód.
    Przecież to wcale nie jest p.m.s.osobowe :)
    Fani Jelczy, Ikarusów, Solarisów - welcome!

  • 48. Data: 2010-01-05 12:46:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hhv8mt$2e5e$1@news2.ipartners.pl...

    > A niby czemu nie? Autobus też samochód.

    Wyznania kierowców może i są tg, ale już wrażenia pasażerów zdecydowanioe
    ntg.

  • 49. Data: 2010-01-05 12:50:12
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    > Skoro nie pasują ci samochody, to po co włazisz na p.m.s.?
    Może jednak pasują. A temat wpływu rozwiązań komunikacyjnych na ruch jak
    najbardziej odpowiada tematyce samochodowej.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 50. Data: 2010-01-05 13:02:31
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Tue, 05 Jan 2010 12:46:04 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:

    [...]
    > Wyznania kierowców może i są tg, ale już wrażenia pasażerów
    > zdecydowanioe ntg.

    Brief: "Samochod nie tylko zza kolka." :P

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba