  • 41. Data: 2020-04-26 10:58:15
    Temat: Re: 5G co daje Kowalskiemu?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 22:17, kk pisze:

    > Nie jest tak, że te wszystkie urządzenia domowe IoT mają się łączyć do
    > sieci komórkowej?

    Może i się mają tylko nie widzę powodu merytorycznego i technicznego dla
    takiego działania.

    Urządzenie domowe jest domowe. Łączy się z domowym serwerem/rutrem...
    nawet staroświeckim kablem który jest pewny i stabilny ;-)
    Jeśli jest potrzeba to następuje połączenie na świat.

    Tak to do tej pory działa i nie ma powodu zmiany POLITYKI.

    Wystarczy dopracować to co jest.

    Świadomi użytkownicy nie potrzebują DO DOMU 5G.

    A skoro nie ma powodów to zaczynamy wchodzić w teorie spiskowe ;-)

  • 42. Data: 2020-04-26 11:14:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.04.2020 o 17:01, 2late pisze:

    > Oszczednosci, np. zapali sie swiatlo na sciezce tylko kiedy ktos
    > przechodzi, korzysta.

    Takie duperele to załatwia znany od dawna czujnik ruchu.

    > I w naszym interesie jest to aby ktos tego nie naduzywal.
    > krotko mowiac, zrobione dobrze, moze pomoc. Pewnie nie nam, ale nastepne
    > pokolenia zupelnie inaczej beda patrzec na swiat i wiele z naszych
    > niepodwazalnych wartosci, moze byc dla nich archaiczne.

    To następne pokolenie nie zdaje sobie sprawy, że obudzi się któregoś
    dnia i nie będzie Teleranka.

  • 43. Data: 2020-04-26 11:21:14
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 25/04/2020 08:15 PM, kk wrote:

    > Dobra, ale po co Ci pralka i lodówka w sieci komórkowej? By ktoś wiedział
    > co kupujesz? Te wszystkie rozwiązania powinny być otwarte i badane pod
    > kątem poufności. Nie wierzę jednak by tak właśnie było.

    Podalem kilka przykladow, u siebie mam smart oswietlenie i glosniki i
    calkiem to jest fajne. Mam tez server VPN na RaspberryPi dzieki ktoremu
    korzystam ze swojej prawatnej chmury, tzn. slucham sobie muzyki
    gdziekolwiek jestem z moich domowych zasobow. Bardzoby mi sie przydaly
    smart rolety ale sa jeszcze troche za drogie.
    Ogolnie takie pierdoly ale gdyby siec byla na prawde wszdobylska,
    wymyslalbym cuda. :)

    I tak i nie.
    Na Polsce Swiat sie nie konczy.
    Dosc dobrze pilnuje swojej prywatnosci.

  • 45. Data: 2020-04-26 13:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Na stodole na wsi postawisz?
    > Nie postawisz ze względu na opłacalność WŁAŚNIE.

    A po co miałbys 5G na wsi stawiac?
    Ta technologia jest potrzebna tam gdzie jest duzo ludzi i jest potrzebna
    duza przepustowosc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 44. Data: 2020-04-26 13:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik z ...@...pl ...

    > Ludzi raczej ubywa a po pendemi nikt normalny nie będzie kupował
    > lodĂłwki z internetem
    > Tu też są jakieś limity popytu.

    W jakim sensie "ludzi ubywa"?
    I dlaczego nie mieliby kupować lodówki?

    > Te cyferki mnie nie rajcują. Mam w domu łącze chyba 120 i co z tego
    > jak jego funkcjonalność jest taka sama jak 10 x wolniejszego.
    >
    > Czasy archiwizowania już dawno minęły.
    >
    > Opóźnienia i stabilność to wyjdzie w praniu.

    :)
    Ale przeciez nie chodzi o jednego uzytkownika tylko o ogĂłl...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 46. Data: 2020-04-26 13:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun L...@j...cb ...

    > Odpowiem tak - wielu kowalskich by zyskało gdyby władza
    > zagwarantowała im stabilne 1G czyli gsm/gprs. Jednym słowem niech te
    > żłoby zagwarantują każdemu zasięg podstawowy a dopiero po tym ew
    > ulepszanie/modernizacja.

    Serio? Jaka jest obecnie skala braku zasiegu GSM?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 47. Data: 2020-04-26 14:41:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-26 o 11:21, 2late pisze:
> [...]
    > gdziekolwiek jestem z moich domowych zasobow. Bardzoby mi sie przydaly
    > smart rolety ale sa jeszcze troche za drogie.

    To wszystko dalej nie wymaga 5G do stacji bazowej operatora.
    Nie lepiej poruszać się po swojej Wifi a dalej światłowód?

    Twoja prywatna chmura też zadziała na 4G.

    Po co 5G?

  • 48. Data: 2020-04-26 15:13:29
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-26 o 13:59, Budzik pisze:

    > A po co miałbys 5G na wsi stawiac?

    Chcesz dyskryminować ludzi na wsi?

    Tu już mamy pewność że się nie przyda.

    W mieście dla zwykłego Kowalskiego? Też się nie przyda.

    Ktoś podawał przykład dworca czy lotniska

    Jakoś za mało tych plusów dodatnich. Cały czas pamiętając o potrzebie
    gwałtownego obniżenia norma bezpieczeństwa żeby móc te maszciki ;-) stawiać.

  • 49. Data: 2020-04-26 19:09:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Chcesz dyskryminować ludzi na wsi?

    Hmm, chcesz budowac metro na wsi?

    ?

> [...]

    > Jakoś za mało tych plusów dodatnich. Cały czas pamiętając o
    > potrzebie gwałtownego obniżenia norma bezpieczeństwa żeby móc te

    Tu pisza ze własciwie nie wiadomo
    https://www.gsmmaniak.pl/1068838/100-krotnie-wyzsze-
    normy-promieniowania-
    5g-polska-zdrowie-przekroczenie/

    ale ja czytałem ze jest dokładnie odwrotnie: ze teraz ze wzgledu na
    normy, stawia sie maszty w stosunkowo duzych odległosciach a przez to o
    duzej mocy.
    Stawiajac urzadzenia 5g odleglosci beda mniejsze a zatem i moc mniejsza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 50. Data: 2020-04-26 19:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

> [...]
    > to o duzej mocy.
    > Stawiajac urzadzenia 5g odleglosci beda mniejsze a zatem i moc

    tu coś jest na ten temat:
    https://innpoland.pl/152267,czy-nalezy-sie-bac-sieci
    -5g

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo