eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody51mln zl za kilometr?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 110

  • 31. Data: 2010-05-12 11:09:09
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >> Kiedys zaslyszalem ze wroclawski stadion ma byc budowany wedle
    >> blizniaczego projektu,
    >
    > Ale bliźniaczego z czym?
    > Bo na pewno nie ze stadionem w Poznaniu, on ma osobny projekt,
    > zresztą robiony w Poznaniu, bo to jest przebudowa istniejącego
    > stadionu.

    Hm, to moze z gdanskim, a moze dziennikarze znow cos pokrecili.

    >> i ten sam wykonawca co w Poznaniu nam dal oferte dwa razy
    >> wyzsza.
    > Źle słyszałeś, na pewno macie innego wykonawcę, zresztą jeden już
    > wyleciał (Mostostal), a nowy jest zza granicy.
    > Stadion w Poznaniu buduje Hydrobudowa.

    Bo z taka oferta nie wygrali. Konsorcjum Alpine Bau i Hydrobudowy
    zaproponowalo cene 936mln.
    Mostostal 729. Mam nadzieje ze to ta sama Hydrobudowa.

    Miasto zakladalo ok 500 - mysle ze nie bez podstaw.

    >> No ale te infrastrukture wybudowano.
    > Tak, 50 lat temu.
    >>Czemu sa pieniadze na stadion, na sprzet, na szkolenia, a np na
    >>karting nie ma :-)
    > Bo kartingiem się pies z kulawą nogą nie interesuje, a w żużlu
    > kibice przynoszą co tydzień konkretne dochody?

    A jakby 50 lat temu wybudowano tor kartingowy z trybunami, a nie
    zuzlowy ?

    J.


  • 32. Data: 2010-05-12 11:09:58
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości
    news:4be982aa$1@news.home.net.pl...
    >> ale mimo tego cena jest i tak bardzo mocno zachodnia ;)
    >
    > Bzdura. Zobacz ile firm bralo udzial w tym przetargu (w tym
    > Chinczycy). Wygrala najtansza oferta.

    Ale cena i tak jest wysoka, chyba nawet wyzsza niz zachodnia :-)

    J.


  • 33. Data: 2010-05-12 11:20:32
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    >> Źle słyszałeś, na pewno macie innego wykonawcę, zresztą jeden już
    >> wyleciał (Mostostal), a nowy jest zza granicy.
    >> Stadion w Poznaniu buduje Hydrobudowa.
    >
    > Bo z taka oferta nie wygrali.

    I całe szczęście, bo ludzi im brakuje, już narzekali w zeszłym roku, że na
    poznańskim stadionie nie zarobią, jako że musieli tu pościągać najlepszych
    ludzi z innych stadionów, aby nadgonić zaległości po tym jak zanotowali
    obsuwę z dachem.

    >Konsorcjum Alpine Bau i Hydrobudowy zaproponowalo cene 936mln.
    > Mostostal 729.

    A ile zaproponował obecny wykonawca?
    Bo jak się skończyło 729 i Mostostal to widzieliśmy.
    Choć ceny od wtedy spadły, więc jest szansa że budowa nie podrożała.

    > Mam nadzieje ze to ta sama Hydrobudowa.

    Pewnie tak, to grupa PBG w każdym razie.
    Oni budują też stadiony w Gdańsku i Warszawie ZTCW.

    > A jakby 50 lat temu wybudowano tor kartingowy z trybunami, a nie zuzlowy
    > ?

    A kto 50 lat temu interesował się kartingiem?
    Żużel już wtedy bił na głowę podobne pomysły.


  • 34. Data: 2010-05-12 11:22:39
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: Paweł <o...@m...com>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4be9a3fe$0$17106$65785112@news.neostrada.pl...

    > Da się "normalnie" uzasadnić. Jest PRZETARG. Wygrywa NAJNIŻSZA CENA.
    > Problem polega na tym, że firmy startujące w przetargu dają cenę 5 razy
    > wyższą od kosztów.
    > Raz wygra ten raz tamten, a kasa leci...

    Bzdura.
    W większości przetargów oferty są składane na granicy opłacalności.
    W dowolnej branży, firma dająca ceny 5x wyższe od kosztów szybko musiała by
    splajtować.
    Często też działa się "pod wodą" by zdobyć odpowiednie referencje.

    W przypadku tak wielkich projektów działa też inny mechanizm. Wymagania
    formalne są na takim poziomie, że tylko kilku największych (i najdroższych
    wykonawców) może je spełnić.
    Najdroższych bo ciężar utrzymania takiej firmy jest duży. Wcale to jednak
    nie oznacza, że mają dużą marżę. Mają po prostu wysokie koszty własne.
    Wygrywa więc drogi wykonawca, podnajmuje tańszych, tych, którzy samodzielnie
    nie byliby w stanie stanąć do przetargu.


    --
    Paweł


  • 35. Data: 2010-05-12 11:55:34
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hsdmpf$ldt$1@news.onet.pl...
    > Ale częściej bywa dokładnie odwrotnie. Na przykładzie jednego
    > przetargu:
    > Temat duży, budowa światłowodowej sieci telekomunikacyjnej, z
    > osprzętem.
    > Ważnym elementem przetargu było 10 lat gwarancji.
    > Zgłosiło się 16 firm.
    > 15 dało ceny różniące się od siebie o 5-10%.
    > Szesnasta - 70% ceny najtańszej z tych 15.
    >
    > Nie udało się tej ostatniej firmy "uwalić" proceduralnie.
    > Wygrała... najęła tę najtańszą za 50% ceny którą tamta dała
    > pierwotnie.
    > Opłaciło się jej, bo najęli ich tylko na położenie sieci, bez
    > gwarancji.
    >
    > W 3 miesiące po oddaniu sieci firma która wygrała przetarg - się
    > zwinęła.
    > Teraz trzeba serwisować sieć za ciężkie pieniądze, bo nie ma od
    > kogo
    > wyegzekwować tej gwarancji.

    Bywa. Ale to chyba ktos nie dopatrzyl:
    a) bylo zglosic syndykowi ciazace zobowiazania,
    b) w uzasadnionych przypadkach mozna prokuratorem postraszyc,
    c) co to za robota, ze za serwis trzeba ciezkie pieniadze placic ?
    przeciez kable sie zasadniczo nie psuja.

    Moze powinniscie zorganizowac przetarg na utrzymanie tej sieci ?
    :-)

    J.


  • 36. Data: 2010-05-12 12:15:39
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" <o...@m...com> napisał w
    > Bzdura.
    > W większości przetargów oferty są składane na granicy
    > opłacalności.

    Bzdura. Wystarczy popatrzec w jakies przetargi - oferty sa rozne,
    rozbieznosc dwukrotna cen nie dziwi.

    Na usprawiedliwienie - przy ostatnich pilnych kontraktach
    budowlanych na etapie przetargu czesto nie wiadomo co wykonawce
    czeka. Projekt w zarysie, rozpoznanie terenu slabe. I potem sa
    pretensje wzajemne, albo cena rzucona z odpowiednim zapasem.

    Gadalem niedawno z wytworca konstrukcji stalowych.
    Klient chce znac cene na wczoraj, a najpozniej na jutro, a
    dokumentacja liczy 500 stron.
    Wiec sie strzela spod duzego palca - duze slupy budowlane, to u nas
    kosztuja 1.50 euro za kg.
    Jak jest malo zlecen to 1.40, jak za duzo to 1.60.

    Ile tych kg jest nikt nie wie, ile projektant sobie wymyslil malych
    pracochlonnych detali tez nikt nie patrzy.

    Ocena mozliwosci produkcyjnych zakladu ? No panie, to zamawiajacy
    podaje termin dostawy, nie my termin wykonania.
    My wiemy ze potrafimy przerobic 200 ton stali miesiecznie.

    > W dowolnej branży, firma dająca ceny 5x wyższe od kosztów szybko
    > musiała by splajtować.

    IBM ma sie dobrze, Apple ostatnio tez :-)

    > W przypadku tak wielkich projektów działa też inny mechanizm.
    > Wymagania formalne są na takim poziomie, że tylko kilku
    > największych (i najdroższych wykonawców) może je spełnić.
    > Najdroższych bo ciężar utrzymania takiej firmy jest duży. Wcale
    > to jednak nie oznacza, że mają dużą marżę. Mają po prostu wysokie
    > koszty własne.

    Co by nie mowic wymaga sie od nich zrobienia kawalka autostrady za
    ten miliard czy dwa i zaplata bedzie po wykonaniu.
    Maly tego nie udzwignie. I ktos to musi skredytowac, i odsetki
    wezmie.

    Sa oczywiscie i zle przyklady na takie wymogi.

    > Wygrywa więc drogi wykonawca, podnajmuje tańszych, tych, którzy
    > samodzielnie nie byliby w stanie stanąć do przetargu.

    Bo kolejna sprawa - duzy wykonawca nie moze czekac az mu laskawie
    jakis przetarg przydziela.
    Musi miec bufor robot, zeby ludzie nie byli bez pracy, i zapas w
    terminach, zeby moc nadgonic inne budowy.
    System podwykonawcow jest bardzo elastyczny.

    J.


  • 37. Data: 2010-05-12 12:25:04
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:
    >>Konsorcjum Alpine Bau i Hydrobudowy zaproponowalo cene 936mln.
    >> Mostostal 729.
    >
    > A ile zaproponował obecny wykonawca?

    755

    > Bo jak się skończyło 729 i Mostostal to widzieliśmy.

    Poczekamy zobaczymy. Czy nowy wykonawca podola.
    Czy stary by nie podolal to tez nie wiadomo.

    > Choć ceny od wtedy spadły, więc jest szansa że budowa nie
    > podrożała.

    Nie chce mi sie szukac, ale cos przebakiwali ze cena moze nie
    wzrosnie, w koncu to drobna roznica, mozliwa do negocjacji,
    sytuacja zacheca.

    Swoja droga to mnie ta cala sytuacja nieco dziwi - w kraju kryzys,
    w branzy ponoc jeszcze wiekszy - i Mostostal nie potrafil obsadzic
    budowy ?

    >> A jakby 50 lat temu wybudowano tor kartingowy z trybunami, a nie
    >> zuzlowy ?
    > A kto 50 lat temu interesował się kartingiem?
    > Żużel już wtedy bił na głowę podobne pomysły.

    No i do tego zmierzam - komus u wladz sie zuzel spodobal.
    Nie karting, nie rajdy, nie wyscigi, tylko zuzel.

    J.


  • 38. Data: 2010-05-12 12:29:17
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "PaPi" <...@...3> wrote in message news:4be9826e$1@news.home.net.pl...
    >> Stadion narodowy za PIS miał kosztować sto milionów złotych.
    >
    > Za 100 mln zlotych to nie zbuduje sie sredniej wielkosci galerii
    > handlowej. Przykladowo - galeria baltycka (w Gdansku) kosztowala okolo

    Tyle, ze w galerii handlowej jest nieco wiecej do postawienia, niz pareset
    metrow kwadratowych trawy i troche plastikowych krzeselek..




    Pozdrawiam
    Kamil


  • 39. Data: 2010-05-12 12:48:11
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    J.F. pisze:

    >> Czy może my te drogi budujemy za dobre?
    >> Może wystarczyly by zwykle 2x2 nie za szerokie, ze skrzyzowaniami,
    >
    > Nie. Nacpaja ci fotoradarow i beda mowic ze 70 to bezpieczna szybkosc.
    > Ma byc bez skrzyzowan.

    A np. 7-ka Wwa-Płońsk, W-wa-Radom? Niby 4-pasmówka, tylko kawałkami ekspresowa,
    a jednak jedzie się duuużo lepiej niż po zwykłych 2 pasach. Powiedziałbym, że
    na skali zwykła droga<->autostrada jest dużo bliżej tego drugiego końca.

    Gdybyśmy mogli dostać w całym kraju same takie (i zero autorstrad) to bym
    w ciemno brał taki deal...

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 40. Data: 2010-05-12 12:57:48
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Stadion narodowy za PIS miał kosztować sto milionów złotych.
    > PO twierdziła, ze połowę PIS ukradnie.
    > Teraz, za PO, stadion ma kosztować miliard trzysta milionów.

    ROTFL!!!!!!!!! Za milion to się w Warszawie kupuje mieszkanie. Do
    wykończenia :-)
    Jeden stadion to nie jest sto mieszkań raczej :-)

    C


strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: