  • 1. Data: 2010-05-11 16:35:35
    Temat: 51mln zl za kilometr?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    http://moto.onet.pl/1611006,1,podpisano-umowe-na-bud
    owe-autostrady-a4,artykul.html?node=15

    Nie no. Jeszcze pare lat temu cena km autostrady oscylowala w
    okolicach miliona za km (okolice 2004r).
    Az taka inflacja? Bo w zarobkach czy cenach materialow takiej
    przebitki jakos nie widze.
    A moze źle patrze i oni tam przez jakieś bagna beda sie przebijać?

    Ktoś kojarzy ile kosztowala trasa siekierkowska na estakadach?

  • 2. Data: 2010-05-11 17:39:34
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-05-11 16:35, ptoki pisze:
> [...]
    > przebitki jakos nie widze.
    > A moze źle patrze i oni tam przez jakieś bagna beda sie przebijać?

    Technologia nie jest tu istotna. Teren nie jest istotny. Nie decyduje
    też o tym rynek (podaż-popyt). Wiesz, co decyduje? Zapotrzebowanie
    polityczne. Trzeba np. zrobić autostradę z A do Z (Euro 2012!),
    pochwalić się przed wyborami itp. -> robimy z dnia na dzień, wszystko
    jedno za jaką cenę, bo to przecież i tak publiczne pieniądze (nie moje =
    niczyje). Byle zrobić. Firmy robiące drogi dobrze o tym wiedzą...
    pwz

  • 3. Data: 2010-05-11 17:41:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    >http://moto.onet.pl/1611006,1,podpisano-umowe-na-bu
    dowe-autostrady-a4,artykul.html?node=15
    >Nie no. Jeszcze pare lat temu cena km autostrady oscylowala w
    >okolicach miliona za km (okolice 2004r).

    miliona ale Euro. I to w bardzo latwym terenie. Bo w trudniejszym
    .. gornej granicy chyba nie bylo :-)

    >Az taka inflacja? Bo w zarobkach czy cenach materialow takiej
    >przebitki jakos nie widze.

    Raczej wzrost cen robot drogowych. Autostradowa Obwodnica Wroclawia
    miala kosztowac miliard zl.
    Nie bylo tego miliarda, nie bylo, nie bylo .. i teraz buduja za 3
    mld.

    Jeden most przez Odre kosztuje pol milarda, fakt ze z
    przyleglosciami to 2km ..

    A2 z 2007 to juz prawie 10mln euro/km
    A4 Zgorzelec Krzyzowa to jakies 5M euro / km w 2006.

    A4 Wroclaw Gliwice,
    http://new-arch.rp.pl/artykul/302877_Wykonawca_zmien
    ial_projekt.html

    3M euro/km w 1997 i w dosc latwych warunkach - inwestycja
    przygotowywana od 70 lat :-)
    Choc np wiadukty robione podwojnie i niewykorzystane - marzylo sie
    o placeniu ..

    >A moze źle patrze i oni tam przez jakieś bagna beda sie przebijać?

    przy tej cenie mysle ze sa tam jakies utrudnienia.
    "12 wiaduktów, 8 mostów drogowych ", moze jakis wiekszy wezel.

    Ale i tak narzekano ze u nowych czlonkow Unii autostrady sie drozej
    robi niz u starych.

    J.

  • 4. Data: 2010-05-11 17:48:38
    Od: WW <w...@v...pl>

> [...]
    owe-autostrady-a4,artykul.html?node=15

    > Nie no. Jeszcze pare lat temu cena km autostrady oscylowala w
    > okolicach miliona za km (okolice 2004r).
    [...]

    Stadion narodowy za PIS miał kosztować sto milionów złotych.
    PO twierdziła, ze połowę PIS ukradnie.
    Teraz, za PO, stadion ma kosztować miliard trzysta milionów.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

  • 5. Data: 2010-05-11 17:49:06
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Maj, 17:39, pwz <p...@o...eu> wrote:

> [...]
    > jedno za jaką cenę, bo to przecież i tak publiczne pieniądze (nie moje =
    > niczyje). Byle zrobić. Firmy robiące drogi dobrze o tym wiedzą...

    To jest teoria spiskowa, ja wiem ze dla biurokraty nie ma gornej
    granicy i ceny w budzetowce sa swiatem alternatywnym. Ciekawi mnie czy
    to sie daje normalnie uzasadnić. Np. przez porownanie z jakaś
    inwestycją "prywatną" bo ja wiem. Budowa parkingu przy hipermarkecie
    za 20mln zl za 500m czy coś...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 6. Data: 2010-05-11 17:49:55
    Od: "Marcin L" <m...@o...pl>

    >Nie no. Jeszcze pare lat temu cena km autostrady >oscylowala w
    >okolicach miliona za km (okolice 2004r).

    raczej nie bardzo, w 2004r to 1 mln moze kosztowal 1 km, ale samej
    nawierzchni ...
    do tego dochodza drogowe obiekty inzynierskie, infrastruktura, mopy ...

    ale mimo tego cena jest i tak bardzo mocno zachodnia ;)

  • 7. Data: 2010-05-11 18:00:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    owe-autostrady-a4,artykul.html?node=15

    > [...]
    >
    > Stadion narodowy za PIS miał kosztować sto milionów złotych.

    Ale tylko wtedy, gdy członkowie PIS swoim sprzętem i w czynie społecznym by
    go wybudowali.
    Nie wiem czy 100 mln starczyłoby na rozbiórkę starego. ;-)

  • 8. Data: 2010-05-11 18:05:28
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Maj, 17:41, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w

    dowe-autostrady-a4...

    > miliona ale Euro. I to w bardzo latwym terenie. Bo w trudniejszym
    > .. gornej granicy chyba nie bylo :-)

    Rzeczywiście? A może ten milion pomylil mi sie z ekspresówką?
    Tak czy siak te 4 mln ma sie nijak do tych 51. Tam sie chyba nie
    przebijaja przez jakies mokradla.
    Moze lepiej bylo by te tereny wogole poomijać?

    > Raczej wzrost cen robot drogowych. Autostradowa Obwodnica Wroclawia
    > miala kosztowac miliard zl.
    > Nie bylo tego miliarda, nie bylo, nie bylo .. i teraz buduja za 3
    > mld.

    No fajnie, jest drozej ale dlaczego?
    Bo jakos nijak nie znajduje przyczyny. materialy az tak nie zdrozaly,
    maszyny tez nie, nawet benzyna podskoczyla o te maks 3x od czasow
    kiedy byla po 1,7zl (jakies 5-7 lat temu).

> [...]
    > przygotowywana od 70 lat :-)
    > Choc np wiadukty robione podwojnie i niewykorzystane - marzylo sie

    No ale to caly czas projekty tych samych "Państwowych" inwestorów.
    Masz gdzieś dane o tym ile czasi zaplacili za swoje drogi?

    > przy tej cenie mysle ze sa tam jakies utrudnienia.
    > "12 wiaduktów, 8 mostów drogowych ", moze jakis wiekszy wezel.
    >
    > Ale i tak narzekano ze u nowych czlonkow Unii autostrady sie drozej
    > robi niz u starych.

    Mozliwe ze rzeczywiscie maja jakies trudnosci. Ale jakoś nie widze
    zeby cena po odcinku trudnym jakos znaczaco spadala. Pewnie kolejne
    niusy beda donosic o jeszcze droższych kilometrach.
    Jak by to porównać?
    Pewnie koszt parkingu pod hipermarketem nie jest latwo porownywalna.
    No i zeby dane znalexc bedzie trudniej...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 9. Data: 2010-05-11 18:11:33
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-11 17:48, WW pisze:
> [...]
    > PO twierdziła, ze połowę PIS ukradnie.
    > Teraz, za PO, stadion ma kosztować miliard trzysta milionów.

    Jak oferujesz taki stadion za 100 milionów, to znam co najmniej kilka
    osób które będą zainteresowane twoją ofertą.

  • 10. Data: 2010-05-11 18:12:03
    Od: PaPi <...@...3>

    > Nie decyduje
    > też o tym rynek (podaż-popyt). Wiesz, co decyduje? Zapotrzebowanie
    > polityczne. Trzeba np. zrobić autostradę z A do Z (Euro 2012!),

    I to jest ten popyt.
    Podaz na naszym rynku budownictwa drogowego w ciagu ostatniego roku,
    poltora wzrosla bardzo gdyz bardzo wiele przedsiebiorstw z UE w czasach
    kryzysu przeniosla sie do nas.
    Dlatego ceny realizacji sa czesto nizsze o kilkadziesiat procent w
    stosunku do sporzadzanych przed rokiem czy dwoma kosztorysow inwestorskich.