    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Date: Thu, 10 Sep 2015 13:25:09 +0200
    <55f0272e$0$4785$65785112@news.neostrada.pl> <msp9ct$8d6$1@dont-email.me>
    <55f04f66$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
    <mspjon$2jd$1@node1.news.atman.pl>
    <55f07b4c$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@p...pl.invalid>
    <msr0ac$32u$1@node2.news.atman.pl>
    <55f14b24$0$27506$65785112@news.neostrada.pl>
    <msrild$l9s$1@node2.news.atman.pl>
    <55f15599$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
    <msrlak$ntt$1@node2.news.atman.pl>
    <55f15e2f$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>

    On 2015-09-10 12:40, J.F. wrote:

    > Ale przeciez nie musisz budowac zwyklego pietra - stojaki jakies na
    > ogniwa i budka lub kilka na falowniki.

    Powiedz to architektowi, że z zewnątrz będzie wyglądało jak gówno...
    Ponadto często wysokość budynków i ilość kondygnacji jest narzucona
    przez plany miejscowe. Jakby nie bylo problemu, to zawsze by stawiali
    kondygnację techniczną. A zwykle graty stoją na dachu. Więc z jakiegoś
    powodu jej nie ma. Jak chcesz cały dach zabudować ogniwami, to musisz ją
    postawić.

    > Na razie to strasznie stanialo.

    Na razie dalej się nie opłaca.

    > Ale ja zrobie bilans na pochmurne dni,

    Wtedy klima mniej ciągnie, ale masz w sumie rację. Tego się chyba nie
    uwzględnia.

    na zime,

    Jak nie masz elektrycznego ogrzewania zawsze wychodzi mniej.

    > Wpisac mozna "wielkosci wagonow" ale kWe to te agregaty ile potrzebuja ?

    Na oko każdy z 300 kW;)

    > No, koszt tych agregatow maly nie byl. Stoja i sie marnuja ?
    > Troche dziwne, ale widac inwestor dal sie przekonac :-)

    NIe marnują się - normalnie działają. Taka ściema, że niby wymiennik
    gruntowy wystarcza.

    > Niekoniecznie - zamiast odrapanej farby moga byc nowe panele :-P

    Piekne to one nie są.

    > A potem w nich rolety montuja :-)

    Ich sprawa - klient nasz pan. Nie po to płaci za buiro w centrum miasta,
    żeby nie miał ładnego widoku:P

    > To wtedy i chlodniej :-)

    Średnio. Bo przecież powietrze z zewnątrz.

    > Widac jednak komus sie oplacaja :-)

    Z tym, że niekoniecznie u nas;)

    Shrek.