  • Data: 2009-10-10 15:21:54
    Temat: Re: 5-cyfrowe numery tel. stacjonarnych w Polsce
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Gorzej. Można było dodzwonić się na 0-202122, przesiedzieć przy
    > komputerze 2 godzinki i dostać rachunek za połączenie z Ostrołęką.
    > Były takie przypadki na grupie opisywane, i męczarnie z reklamacją...

    Ja jako świerzo upieczony pracownik TP dostałem do zbadania problem
    reklamacji pewnej abonentki od dłuższego czasu widocznie bez krawata
    (awanturującej się za pomocą reklamacji).
    Abonentka miała na systemie bilingowym rekord:
    AbB: 008162 JAPONIA 10m32s 682JT
    Upierała się, że do Japonii nie dzwoniła.
    Ja niebacznie zwróciłem uwagę że "coś jest nie tak" bo nie ma pełnego numeru
    AbB i zostałem szybko przywołany do porządku że wszystkojest jak należy bo
    "na pewno ta pani ma telefon z antenką i poprzez odbijanie się fal...." (juz
    nie mogłem słuchać tej pracowniczki - ona naprawdę co się potem okazało
    wierzyła w toco mówiła a mnie traktowała jako bezczelnego młokosa "który się
    musi jeszcze wiele nauczyć zanim zacznie się mądrzyć".
    Tak się złożyło, że abonentka owa była "stałym klientem" w kwestii
    reklamacji i jej wyposażenie zostało zrównoleglone z portem logującym
    autonomiznego systemu badaniowego.
    Tam widniał rekord:
    AbB 108162 10m32s 4JT
    Jasne jak słońce. Z Japonii zrobił się Grochów i faktycznie 10minut i 32
    sekundy ale nie 682 JT (nie wiem skąd taka liczba nawet do Japonii ale było
    coś koło 600 JT na zwykłym rekordzie bilingowym) tylko 4JT.
    To wpięcie w system obserwacyjny uratowało skórę abonentce.
    vari
    ps Nie wiem jak może się 0 z 1 pomylić w cyfrowym bądź systemie a przecież w
    dekadowaniu też trudno o taką pomyłkę. Co innego w kodzie 2z5.
    Może rejestr się rypnął (mechaniczny był).
    A skąd te 682 JT to już najstarsi informatycy nie dochodzili.